![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Drar til København i juli sammen med min kone, jeg har reist samme distanse for en evighet siden, men husker knapt turen.
Hvilke erfaringer har dere med Widerøe fra Trondheim til Køben? Hvor gamle er flyene? Jeg har reist med med widerøe, men da med mindre fly i nordnorge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superflyer
|
![]()
Widerøe flyr med Dash8-Q400 mellom Trondheim og København, et meget behagelig fly, gode seter og god beinplass. Bruker vel i underkant av 1:50 nedover. Stille er det også ombord.
Eneste minuset synes jeg er toalettene, som kan være litt trange. Kan trygt anbefale å benytte WF mellom TRD og CPH ![]() ![]() ![]() Bestiller du billetter gjennom WF-logoen oppe til høyre,støtter du også forumet med noen kroner ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har mange turer mellom TRD og CPH med widerøe, og det er ingen negative minner. Flyene er de største flyene til Widerøe, Q400, og de er alle sammen nye og friske innvendig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan ikke gjøre noe annet enn å støtte foregående innlegg. VIl bare legge til at crewet alltid har vært hyggelige og serviceinnstilte på mine flyvninger med ruten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for tilbakemeldingene.
Hvordan pleier dere å fra fra lufthavnen til sentrum? Husker faktisk ikke hvordan jeg dro sist, annet enn at jeg tok taxi til Kastrup på hjemveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Kommer an på hvor du skal, men både Metro og tog inn til sentrum går raskt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Begge dele er yderst effektivt og billigt.
![]() |
![]() |
#8 | |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hva bråk på flyet angår så regner jeg med at Q400 bråker mindre enn standardutgaven til Widerøe? For oss som har opplevd twin otter blir jo alt stille ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Når du kommer gennem tolden går du ned for enden af check-in området og tager rulletrappen ned på togplatformen. Køb billet i automaterne inden du tager rulletrappen ned.
![]() |
![]() |
#11 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Svensk
|
![]()
Jag har flugit TRD-CPH en gang med Widerøe och hade veldigt med flax
![]() http://www.youtube.com/watch?v=hm4obAVVkjI
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og så kommer det anpå hvor man sitter. I propellfly må man sette seg lengst unna motor og propell, dvs. bakerst.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hadde tenkt å lage en skikkelig "reiserapport" med bilder, men da speilreflekskameraet gikk i bakken med et knas forsvant noe av skrivegleden
![]() Uansett, kan konkludere med at jeg anbefaler både Widerøe og hotellet (clarion Mayfair) om noen skal ta turen til København fra Trondheim. Flyet var i rute begge veier, vi brukte 1 t og 50 min ned, og 1 t 30 min opp. Benplassen på flyet var god, servicen også. Q400 bråker selvsagt mer enn "vanlige" SAS/Norwegian 737, men verken jeg eller kona tenkte noe spesielt over støynivået. Det skal dog sies at det sikkert finnes stillere setevalg enn rad 4 på disse flymaskinene. Jeg velger gjerne Widerøe igjen, selv om Norwegian starter opp på samme rute. I hvert fall om prisen er god. Hotellet anbefales som nevnt over. Flotte rom, god service, og en utrolig spesiell/koselig atmosfære. Veldig god frokost, man tilbyr også gratis kaffe og frukt hele dagen, samt en liten kveldsbuffet. 4 min gange fra jernbanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Min erfaring med alt fram -100 til -400 er at på Dashene bør man sitte så langt bak som mulig (dvs. lengst unna propellen)
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har reist denne ruten svært mange ganger. Greit nok, men har du f.eks C klasse eller Y+ billett er jo serveringen like elendig som i economy. Bør kunne forvente noe mer når du reiser med rådyre billetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TRD-CPH med Airbus 319? | 3tflyer | Flyforum | 11 | 01-11-2013 14:37 |
HAU-CPH med Widerøe | Fjordheim | TripReports | 4 | 07-08-2012 23:06 |
Trd-Cph-Bre med SAS og OLT | hanswest | TripReports | 20 | 12-11-2011 17:04 |
Lokaltur Trd-Cph, Cph-Osl-Trd nov 2011 | hanswest | TripReports | 9 | 04-11-2011 19:47 |
Widerøe med flytrøbbel på TRD... | LTH | Flyforum | 0 | 30-08-2010 11:53 |