![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja i år skal jeg på RIAT og må si jeg gleder meg. Av de fly som foreløpig står på lista over de som skal ha air display gleder jeg meg mest til:
Rafaele B A10 Thunderbolt Red Arrows Royal Jordanian Falcons Ellers skal jo private Formationsteam som Team Wiper og Breitling Jet team ha oppvisning. Og det Belgiske flyvåpnets Red Dewils. Mange F16 deriblant 2 norske. Svenskene kommer Gripen. Og Østerike kommer med Saabs toseters treningsjager. Men de 4 øverste er de jeg gleder meg aller mest til å se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vampire kommer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
RIAT er råbra. Var der søndagen ifjor.
Syn d vi hadde lavt skydekke mesteparten av dagen Men fikk endelig sett B-52 i luften for første gang ![]() Og ikke minst Avro Vulcan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Apropo Avro Vulcan er det en slik som er med i en av de eldste James Bond filmene? Hvor ihvertfall et bombefly med atombombe blir kapret/stjålet og man leter etter dette under vann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Noen som kan gi noen gode råd/tips om hvordan det er å komme seg dit og hvilken dager) som er best.
Regner med at det er Ok å reise via LHR men jeg er usikker på hvor langt unna det er ?? kan man feks reise t/r på en dag ?? Men det er sikkert mange av oss som "bare" har vært på Farnborough og som ønsker å besøke RIAT også
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det går tog fra London Paddington i retting Bristol, som stopper i Swindon (tar 1 time og togene går hvert 15 min), her i fra går det busser hele dagen ut til RIAT. ![]() Edit: var litt treig ja.. Last edited by L1011-500; 26-04-2011 at 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Takk for det !
Fant hjemmesiden og der reklamerer de for Jubilee Garden og Grand Stand biletter. Er dette noe å anbefale ?? ca kr 200 for dette, men jeg har jo sett dette på Farnborough og det ser ut til å være en "behagelig" måtte å overvære en flyoppvisning på.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Glem grandstand, Koster mer enn du får igjen.
Området er digert, så det er bedre å labbe rundt å se utsilte fly. Men kom deg inn på området tidlig. Her flyr tiden fort. Jeg synes at en dag der er for lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
En annen ting, når jeg bestiller på nett, kommer bilettene i posten, eller kan jeg printe dem ut selv? Eller hvordan fungerer det? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Billettene skriver du ut selv - de skanner strekkoden ved inngangen. Tog fra/til London og skyttelbuss fungerer bra, tar som nevnt tidligere bare en time med tog + en snau halvtime med buss. Tror ikke første tog/buss går tidlig nok til at du trenger opp før fuglene synger, frokosten min tas vanligvis på toget. Hotellene rett ved Paddington er bra nok for entusiaster som er ute mesteparten av dagen og bare trenger seng, bad og mulighet for batterilading. Det er buss mellom de forskjellige delene av utstillingsplassen, toppetasjen på åpne busser er fin for oversiktsbilder - samtidig som du hviler beina. Ta med sammenleggbar stol eller sitteunderlag for hvile i løpet av dagen. Eders Knut Erik (Som starter flystevnesesongen 2011 med Kjeller og Ferte Alais) Last edited by LN-KEH; 08-05-2011 at 02:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg elsker RIAT, men årets utgave er så langt veldig tam... Ingen "star items", ingen fast jet displays fra RAF (dette har riktignok med "operational commitments" å gjøre, så det er jo greit nok) og kun det vanlige fra andre europeiske land. Jeg henger på flere britiske flyfora og der har det vært endel klaging på retningen RIAT har tatt de siste årene, og jeg begynner faktisk å bli enig. Men jeg krysser fingrene for at neste år blir bedre, da er det trossalt Farnborough uka etter, og da er sjansen for litt mer eksotiske gjester mye større. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ser at Frecce Tricolori skal delta også. De står rett nok ikke på Partipication List ennå, men under News stories. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den norske deltakelsen har blitt cancelled. Ingen norske F-16, og Vampirene kommer i stedet til å fly på Waddington International Airshow den 2. og 3. juli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ser at Frecce Tricolori nå er kommet opp på Deltagerlisten også. På news står det at Itlia og skal stille både med Tornardo og Spartan, Spartan på static, står ikke om Tornadoen blir å fly eller kun static den og. Men ingen av de er foreløpig satt opp på deltagerlisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er jeg helt enig med deg i, syns dog det er veldig synd at det er helt slutt på flares på RIAT, det gir liksom displayene det lille ekstra.
Den italienske Tornadoen skal visstnok fly i følge de som har FRIAT-medlemsskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er isåfall veldig bra, Tornadoen gir jo et skikkelig lydtrøkk så det holder. Er vel et av de jagerflyene som gir aller mest støy mener jeg ganske bestemt å huske.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Pleier du å dra på RIAT hvert år Stabæk_fan? Har tenkt meg til RIAT igjen neste år, siden det da er Farnborough helga etter (noe som betyr større sjanse for spennende gjester på RIAT), og det hadde vært trivelig å hilst på andre nordmenn der borte
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ser at nå er både Spartanen og Tornadoen offisielt som flying display på deltagerlisten. Det er også 2 stk britiske tornadoer. Herlig med jagerfly som bråker skikkelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gleder du deg til Hainans uniform ? | allby998 | Småprat | 7 | 11-12-2017 11:58 |
Da blir det RIAT til neste år. | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 138 | 23-07-2013 15:00 |
Andre B2 kommer til RIAT | Norge Rundt På 14 Dager | Spotteralerts | 0 | 02-07-2012 12:42 |