![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
|
![]()
IATA har forslått nye og mindre maksimumsmål for håndbagasje. Visstnok er argumentet at da vil alle få plass, selv om jeg tipper motivasjonen er og tvinge flest mulig til og sjekke inn bagasje og dermed øke inntektene. Hvilket i og for seg er fair enough da de forsøker jo drive business
http://www.washingtonpost.com/blogs/...d-to-carry-on/ Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
一期一会
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
|
![]()
Pressemeldingen fra IATA, med en liten videosnutt:
http://www.iata.org/pressroom/pr/Pag...-06-09-02.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Frisk oppsummering av Radio Norges nyhetssending, her (c) AirbusTrond:
Quote:
http://www.aftenposten.no/okonomi/Kr...i-8052107.html Last edited by AirbusTrond; 10-06-2015 at 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
IATA burde tenke litt lenger fremover tidsmessig ... den nuvaerende "IATA Rollerbag" (22" x 14" x 9") er basis for en hel rekke tyngere design modifications i fly-interiörer pä markedet, hvorav Zodiac ISIS som tilsiktes A32X Series familien, med anpassninger videre til C919 og Mc-21 samt 737 NG og MAX Series ... det er utenkelig ä kreve at fly-interiörer kan omlages hver gang IATA-folk hoster pä sine kontorer ? Jeg tipper at IATA-rollerbag'en slik den er pr idag blir opprettholdt som gjeldende standard videre inntil rundt 2030 ... sä fär vi se hva neste standard vil bli for NSA, NLT og A30X m.m. ... den tid, den sorg ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
|
![]()
Skulle man kjøpt noen aksjer i Samsonite og andre koffertprodusenter, tro?
Eller sjekke om noen i IATA har gjort det nylig?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Runway Girl kommenterer IATA's nye forslag med kvasse ord :
http://www.runwaygirlnetwork.com/201...-adhere-to-it/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
YGBSM
Join Date: Oct 2012
Posts: 151
|
![]()
Det gjør ingenting. Folk pakker som regel alt for mye uansett. Det bør også tvinge folk over til innsjekket baggasje og kun nødvendigheter og annet i håndbagasjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Jeg vil helst slippe å sjekke baggasje når jeg flyr, spesielt hvis det er transfers inn i bildet, noe det som regel er. Liker ikke å måtte bekymre meg for om baggasjen er der eller ikke, og sparer ganske mye tid på å bare ha håndbaggasje. Dette forslaget ville bare generere mer stress for de reisende, som om det ikke er nok av det fra før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
YGBSM
Join Date: Oct 2012
Posts: 151
|
![]()
Det er derfor du skal ha nødvendighetene i håndbagasjen, og alt det andre i innsjekket bagasje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
|
![]()
Nå ser det uansett som IATA har ombestemt seg og skroter forslaget
http://www.theguardian.com/world/201...after-backlash Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Synd.
Jeg er dritlei av å vente på hyllefolket. Pakk så dere orker å bære det selv. Vær klar når det er deres tur. Stå til siden. Trøtt? Vent til vi er fremme før det sovnes...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Ja, som man vel kunne tenke seg, var det bare et forslag. Men flystoff er jo populært - og det som var et noe løst forslag blir til "vil om kort tid innføre". Håper enkelte nettjournalister og andre kan ta seg en laaaaaaaaaaang ferie, gjerne med stor håndbagasje - selv om noen virker å ikke ha det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ICAO setter forbud mot transport av designerte Lithium batterier ombord passasjer-fly | Frequent Traveller | Flyforum | 8 | 10-02-2016 13:07 |
Håndbagasje AirBerlin | Robin882 | Reiseforum | 8 | 17-03-2013 15:28 |
hastespørsmål om håndbagasje | SAJblue | Flyforum | 3 | 26-12-2007 21:49 |
SAS IC og håndbagasje | Martin | Flyforum | 4 | 04-12-2007 16:51 |
Kapteinen advarte mot å gå ombord på dagens flytur | EB | Flyforum | 43 | 25-02-2007 03:52 |