![]() |
|
![]() |
#1 |
Amatør
|
![]()
Jeg har fått et tilbud om å besøke en vennine i Australia, og selv håper jeg å få igjennomført turen i månedsskiftet jan - feb neste år. Har sett litt på priser nå, men booker nok ikke før etter sommeren / om det evt. kommer knalltilbud.
Priser fra 8000 og opp til 12 000 ser ut til å være "normalen", er dette gode priser for tur OSL-SYD? Selv må jeg si at det frister litt ekstra å velge Emirates store deler av strekningen, et kjapt første søk på websiden deres viste en fin routing med SK til Manchester og derfra Emirates hele veien via Dubai med OK connectiontider (1,5 time i Dubai får gå da det er samme selskap før / etter byttet) Men når jeg skulle klikke meg videre for å få priser så styrtet hele dritten, og et nytt søk gir ingen treff på OSL som "avgangshavn" Er det noen andre løsninger over web for å få sjekket ut Emirates sine priser? Men ellers, hva foreslås om man skal fly til SYD? Sjekka litt på Finn + hos Thai, lå på 14 000 i eco T/R der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
8000,- løp og kjøp. Normalen i Eco er vel 10-12.000 på kampanjer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Evt kan du komme deg til London og få gode priser derfra, men 8000 med ok connection må være bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superflyer
|
![]()
Det finnes vel gode priser med Qatar også......tom på biz
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Amatør
|
![]()
Hadde man hatt penger så..ser ut til at jeg må splitte opp reisen med god overgang i London. SK / DY til England + Emirates booking derfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er en risiko du må ta, Ståle.
Kjipt å måtte miste flyet sitt på LGW/LHR, så vil nok anbefale en hotellovernatting om du planlegger det. Om du vil teste "sandkasse"-selskaper, så kan jo Etihad Airways være et alternativ, disse er bookbare fra OSL med codeshare hos Brussel Airlines - har sett denne ruten til under 8000 kr, som må sies å være en god pris på en så lang strekning. Etihad har fått ganske god omtale her på forumet, finnes vel noen tripreports, dog ikke fra BRU. Dessverre flyr ikke Etihad A380 enda, er det kanskje det du har i tankene? ![]() Etihad flyr for det meste A332 fra lufthavnene i Europa og A346 til SYD, A346 er fortsatt det lengste flyet i trafikk ![]() Dessverre flyr nykommeren Qatar bare til MEL, håper de starter opp til SYD også etterhvert. Last edited by Glenn; 31-03-2011 at 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var selv i Australia i fjor. Kikket mye på routinger og priser og havnet til slutt på Qantas. Det kom på ca 8000 fra LHR (til Brisbane) Helt ok service og A380. Fløy via Singapore ned og via Hong-Kong hjem og hadde en dag i hver av disse byene også.. Jeg laget en triprepport som heter "den lange reisen" hvis du er interessert..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg betalte forøvrig rundt 11000,- for Emirates, mens Oslo-London med SK ble betalt med poeng. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
De har en helsides annonse i Aftenposten i dag... Hmm, kan det tyde på noe ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Blir litt tungvint når man starter i Oslo og BMI ikke flyr derfra. Da må man via SVG eller BGO (som ikke gir poeng). Vil anta at trådstarter får mer enn nok flyging på turen.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det stemmer det, men naa som Etihad har inngaatt sammarbeid med Virgin Australia flyt Virgin ogsaa ruten fra Abu Dhabi noen dager i uken med en 777
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Et tips til de som vil reise billig til Australia: prøv å søk billetter fra Istanbul.
Jeg vet ikke hvor lenge trådstarter har tenkt til å være i Australia, men ett raskt søk på finn.no på datoene 25. jan - 8. februar neste år IST-SYD ga meg en pris på 6 341 ,- Fra Oslo kommer man seg til Istanbul enkelt med Air France via Paris til 1 480 ,- Altså totalt 7 821 ,- t/r OSL-SYD. Ikke så gal pris det. Last edited by Boeing_fan; 03-04-2011 at 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan booke Lufthansa med Eurobonuspoeng | admiralsommelier | Reiseforum | 18 | 06-08-2014 11:39 |
Booke OSL-HNL med BA? | martins | Reiseforum | 6 | 21-12-2013 15:10 |
Booke *award reiser online med EB | Dash | Reiseforum | 4 | 12-10-2012 13:31 |
Innsjekk på nett med OS | Duogjegogvito | Reiseforum | 12 | 23-09-2010 23:38 |
Michael O'Leary Tett på Nett på VG Nett! | runethomas | Flyforum | 54 | 15-10-2009 10:20 |