![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
Jøsses, dette har nok mange ventet lenge på!
Og leveringer starter allerede til sommeren! Quote:
Det er altså snakk om en form for sjøfly, men poenget er selvsagt at "hvem som helst" kan fly iom at det ikke trengs noe sertifikat (ikke alle land, ifølge artikkelen). Hvordan er det med Norge? Trengs det noe sertifikat for å fly et fly av denne typen? Specs: - Landingshjul: 0 (ingen landingsstell) - Vingespenn: 4,8 m - Lengde: 3,8 m - Høyde: 1,5 m - Vekt: 70 kg - MTOW: 180-200 kg - Modeller/varianter: 3 stk (1 med el-motor, 2 med bensin-motor) - Hastighet: 140 km/t (el-motor), 130/150 km/t (bensin-motor) - Radius: 40 km (el-motor), 70 km (bensin-motor) - Kraft: 20 kW (el-motor), 24/35 HK (bensin-motor) - Pris: € 25.000 - €27.000 eller SEK 220 000 - 240 000. (Ca NOK 200 000).- Mer info: http://www.flynano.com/ http://www.flynano.com/FN_press_eng_10042011.pdf Last edited by Flying-news; 26-04-2011 at 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
Jeg holder mao ikke pusten, selv om det er en tøff greie! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
hvis den blir populær.. så vil det sikkert komme nye regler om det.. konsekvenser kan bli luftkolisjon, massedødsfall..(hehe) masse uhell og skader på fly og omgivelser... forsikring blir veldig høyt.... det er dårlig idè om en sertifikatfri lufttransport! Tror ikkke folk forstår helt hvordan lufta oppfører seg...
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,646
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 68
|
![]()
Vell, om vi drar til India kan vi jo få fly større Airbuser også videre uten lisens også.
Riktignok ikke så lovlig som dette men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() Quote:
200 kg som beveger seg fremover med motor tror jeg nok vil gå under ultralett/mikro, og da må man erverve et flygebevis via NAK (i Norge i allefall). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Nå kommer det vel nye sertifikatregler og klassifiseringer om ikke lenge så får man se hva det havner i da.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva kan du ikke reise uten? | Fnate | Reiseforum | 45 | 25-08-2015 07:30 |
4% av CO's 757-flighter kan ikke nå over Atlanteren uten fuelstopp | jefi99 | Flyforum | 51 | 20-01-2012 10:11 |
Vil at piloter kan alkotestes uten mistanke om regelbrudd | sirpjalle | Flyforum | 88 | 08-05-2011 20:16 |
Osl lounge kan bli åpen for alle | MartinL | Flyforum | 22 | 02-02-2010 19:46 |
Nå kan vi kjøpe tax-free i CPH uten boardingkort | MD90 | Flyforum | 0 | 06-10-2004 15:31 |