Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-12-2012, 19:39   #1
kblaur
ScanFlyer Blue

Danmark MasterCard Platin i Danmark - hvor er det bedst?

Hej forumister (nok mest henvendt til danskere),

står og skal have en ny bank og i den forbindelse overvejede jeg et tilkøb af MasterCard Platin og derved Loungeadgang med Priority Pass, er der nogen der har nogle erfaringer med disse kort og hvilken bank, der giver mest "value for money"?

Når jeg læser på diverse banksider, skriver de enten ikke hvor mange gange man har adgang til Loungen eller det er 2 per kvartal eller man skal betale separat per adgang. Så hvis der er nogle der har erfaringer med ovenstående og kan dele erfaringer eller gode tips, kom frem!

Desværre er mit rejsemønster sådan idag, at jeg ikke kan få Guldkort til alliancer, da jeg har for lidt i hver alliance, så gode råd desangående modtages også!

med tak og god jul og godt nytår...

Kristian

kblaur is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2012, 21:01   #2
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Jeg har et Mastercard Platin via LP Mastercard (samarbejde mellem lokale pengeinstitutter) og alle lounge besøg betaler man for. Man får rigtignok et priority pass (som jeg selv måtte rykke for og igen rykke for da det udløb og skulle fornyes). Mener et besøg koster små 150 kr. Altså ikke specielt attraktivt.

Forsikringen på kortet er ok, men udover det er det et elendigt kort. Som udgangspunkt er Danmark et uland når det gælder kreditkort og jeg har stadig tilgode at finde et attraktivt kort. Et Mastercard Platin synes jeg ikke er pengene værd - medmindre det er for at få rejseforsikringen, som også dækker familie og når man ikke betaler rejsen med kortet.

Af danske kort foretrækker jeg hellere co-brandede SAS Mastercard og Diners, men efterhånden er de også lagt på hylden pga for dårlig pointoptjening hos EB (har lidt loungebesøg på Diners) og jeg bruger nu mest mit svenske SAS AMEX, der både har god rejseforsikringen, 20 EBpoint pr. 100sek og 2for1 EB-voucher ved brug over 150.000 sek p.a.

Som sagt er Danmark et uland når det gælder kreditkort og p.t. findes der ingen attraktive kort. AMEX tilbydes f.eks. slet ikke i Danmark.

Hvis det et for at komme i loungen, så få dig et Diners og lev med at de ikke har ret mange gode lounges, men tilbyder billige besøg. Suppler evt med et Priority Pass, hvor man betaler pr. gang.

Last edited by FlyHi; 27-12-2012 at 21:05.
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2012, 21:29   #3
jefi99
ScanFlyer Gold

Default Re: MasterCard Platin i Danmark - hvor er det bedst?

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post

Som sagt er Danmark et uland når det gælder kreditkort og p.t. findes der ingen attraktive kort. AMEX tilbydes f.eks. slet ikke i Danmark.
AmEx tilbydes da gennem Danske Bank, gør det ikke?
Old 27-12-2012, 21:36   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
AmEx tilbydes da gennem Danske Bank, gør det ikke?
Nej. Det samarbejde er opsagt. Det var også et elendigt produkt, som Danske Bank intet gjorde for og intet vidste om.

Håber lidt på at AMEX selv vil tilbyde kortet i DK - evt via deres svenske kontor, men indtil nu er der intet nyt - og intet AMEX i DK.
Old 27-12-2012, 23:51   #5
joamykle
ScanFlyer Blue

Jeg fikk et Mastercard platinum gjennom Nordea private banking, og med dette også ett prioritypass. Med dette har jeg 10 gratis "bruk" av prioritypass i løpet av ett år.

Nå er dette riktignok i Norge, men vil vel anta at Nordea i Danmark har noe tilsvarende?
joamykle is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2012, 10:30   #6
kblaur
ScanFlyer Blue

tak for svar indtilvidere, jeg har faktisk Lån & Spar Mastercard Platin i kikkerten: https://www.lsb.dk/ida/content/produ...ercard_platin/ - nogen erfaringer der?

Som jeg ser det, er prisen ok (2.000kr), da man får en rejseforsikring med (har idag en til 1.100kr) og skipper Diners kortet, som til min store overraskelse koster 795Kr i kortgebyr. Forstod dog på Lån & Spar, at Priority Pass var med 6 indgange per kalenderår og så kostede det 125 kr per gang efterfølgende...

kblaur is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2012, 10:43   #7
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Kender ikke produktet fra Lån & Spar. Men udover 6 gratis lounge besøg er det vel nogenlunde som det jeg har og som de fleste banker tilbyder. Tror ikke der er den store forskel.

Få dig et SAS Diners til lounge besøg - det koster kun 195,-/år (plus rente af forbrug) eller 495,- (uden rente af forbrug):

"Årskontingent 195/495 kr. afhængig af valg af Diners Club medlemskab. Guld-medlemmer betaler ikke årskontingent"

Lounge koster 90,- og de har fået ret mange efterhånden. Som en ekstra bonus giver det også lidt EB-point på forbruget, hvid man kan finde et sted der modtager kortet.

http://www.sas.dk/EuroBonus/Optjen-p...Club/?vst=true

Antallet af butikker (og ATM's) der modtager det er ualmindeligt elendigt, men i varianten til 195,-/år og 90,- pr. loungebesøg er det et en billig måde at få lounge adgang. Selv bruger jeg det stort set kun til loungeadgang. På mit kort får jeg 1 gratis lounge besøg for hver 10.000,- jeg omsætter på kortet, men synes det er langt mere attraktivt at samle mit forbrug hos AMEX og få flere point samt 2for1 voucher.

Posting Rules