Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-12-2010, 14:53   #1
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Default How to travel the around the world for $418

Morsom sak dette her om en amerikaner som har "utnyttet" selskapenes kredittkorttilbud og tjent nok bonuspoeng ved hjelp av sine normale innkjøp til å reise jorda rundt på poeng. Noe til etterfølgelse for andre her inne?

Quote:
After buying travel guru Chris Guillebeau's Frequent Flyer Master e-book last fall, I became addicted to travel hacking, acquiring TONS of frequent flyer miles for various airlines through an assortment of lucrative credit card deals. I have excellent credit, generally get the first year fee waived, use the card for EVERYTHING, pay off each card in full, and receive a certain number of miles for spending enough money to receive the bonus.

In the past eleven months alone, I've earned without flying:

• 130,000 American Airline miles
• 105,000 British Airways Miles
• 40,000 Starwood Preferred Guest points
• 25,000 American Express points
Jeg har selv EB Mastercard, men jeg må nok heve forbruket kraftig skal jeg få til det samme som denne karen:

Quote:
"I have to tell you sir, this is easily the most ridiculous itinerary I've ever put together," said the American Airlines operator the other night as I finalized plans for a worldwide adventure that would make Marco Polo blush. "Well, that makes two of us!" I replied.

http://gizmodo.com/5710654/how-to-fl...cities-for-418
A346 is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2010, 15:02   #2
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

Default Re: How to travel the around the world for $418

Vi har for lite av kredittkort og miles i Norge! Selv om jo Diners nå forsøker med 12K EB-points for å signe opp og bruke. Det vil jo ikke nødvendigvis generere mye business for Diners, ettersom kravet er å bruke kortet 5 ganger på en måned. Kan kjøpe 5 artikler for 10 kroner pr stk.....

Jeg er mer interessert i 75.000 poeng om man bruker kortet for 30.000 kroner før 9 mnd for eksempel. Da skulle Diners fått business av meg!! (jobben altså)
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2010, 15:24   #3
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Har frequent flyer programmene mistet fokus på kjerneproduktet; det å tjene poeng ved å fly? Eksempler fra EB:

- OSL-CPH: 150 poeng
- CPH-EWR: 975 poeng
- Å forutse antall SK flyvninger i en gitt periode: 1200 poeng
- Årsabonnement på The Economist til kr 1236,-: 7500 poeng
- SAS web survey: 500 poeng

Jeg tjener 3 ganger mer poeng på en 5-minutters webundersøkesle enn å fly OSL-CPH. Jeg kan fly 4 ganger t/r CPH-EWR og tjene marginalt flere poeng enn å kjøpe et abonnement på et blad. Er det bare hos meg det skurrer?
A346 is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2010, 15:34   #4
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Quote:
Originally Posted by A346 View Post

Jeg tjener 3 ganger mer poeng på en 5-minutters webundersøkesle enn å fly OSL-CPH. Jeg kan fly 4 ganger t/r CPH-EWR og tjene marginalt flere poeng enn å kjøpe et abonnement på et blad. Er det bare hos meg det skurrer?
Enig, det er ganske spesielt. Det samme gjelder bokklubbene, bilutleie og hotellopphold. Man tjener ganske mange flere poeng på andre ting enn å fly. For liten opptjening i luften. Ikke at jeg krever tusenvis av poeng for OSL-CPH, men litt mer enn 150. Flyturen koster jo omtrent det samme som et opphold på et hotell man lett får 300 eller 500 poeng for.
Old 14-12-2010, 15:44   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Har frequent flyer programmene mistet fokus på kjerneproduktet; det å tjene poeng ved å fly? Eksempler fra EB:
Både og, men dette skyldes mye at flyselskapene har funnet ut at det er gode inntekter i å selge poeng til diverse andre aktører og for mange flyselskaper er bonusprogrammet en viktig del av butikken.

Air Canada for eksempel børsnoterte jo bonusprogrammet sitt for å skaffe cash
Reply

Posting Rules