![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En av de som leser ofte her på forumet fortalte meg nettopp at han hadde sjekket tur til Malga i høst. På Norwegian.no skulle de ha 2.300 pr person og de opplyste om at flyvningen ble utført av Sterling. Da gikk forumleseren inn på Sterling.dk og fikk bestillt turen (samme avganger) til NOK 1.800 pr person. Tar Sterling NOK 500 i gebyr av de som bestiller på Norwegian.no?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Opplevde samme , på akktuelt tidspunkt var prisen t/r med Sterling 4100 og med DY >6.000 , dette var for 2 personer . Endte opp med SK siden de har senere avgang fra OSL på Lørdag slik at man kunne reise inn fra privinsen på Lørdag morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superflyer
|
![]()
dette slår begge veier tror jeg. Har opplevd det samme , men motsatt. Sterling var dyrere enn Norwegian. Har sammenheng fikk jeg forklart med at de kjøper seter av hverandre, . Norwegian selger mange= raskere utsolgt. Sterling selger dårlig=flere billigere billetter. eller motsatt vei som jeg opplevde.
ikke noe gebyr eller noe der i gården, men det kan lønne seg å sjekke begge selskaps nettsider. God lørdag forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Slik har det da alltid vært ved codeshare samarbeid. Gjelder de fleste selskaper det.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
det er der ikke noget nyt i. Det sker også for SAS og deres partnere - men de gør opmærksom på det på deres hjememside
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Godt vi slapp en debatt om hvor synd det er på oss nordmenn...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette skjer stadig vekk...anbefaler selvsagt å sjekke begge....kanskje bestille den ene vegen med Norwegian og den andre med Sterling.
Ellers kan en også oppleve det samme hos SAS og Lufthansa hvor prisene kan variere på codeshare flighter...og det samme har jeg opplevd med Blue1 og med andre selskaper i Baltikum |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Godt at det er likt over hele linja...og at ingen er bedre enn andre...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
ja så egentlig er ikke dette noen nyhet i det hele tatt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det nye er jo at ingen synes synd på nordmenn... Takk!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vi har blitt kåret til verdens beste land å bo i 5 år på rad av FN. Jeg tror faktisk ingen synes synd på oss. Vi synes sikkert synd på oss selv i blandt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I blandt??? Hele tiden - snakk om land som er både selvgode og sutrete hvis andre får noe vi ikke får...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg synes det er rett og rimelig at selskapene gjør dette på codeshare flighter. De skal jo trossalt ta seg betalt for en tjeneste de utfører.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Norwegian og Sterling har sagt klart ifra også. Da de inngikk samarbeid sa de veldig tydelig at de ville fortsette å konkurere om pris, også på de samme avgangene.
Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da er det noen som tar seg bedre betalt enn andre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det DY og NB driber med er IKKE Code share. De kjøper seter hos hverandre, og konkurrerer om å fylle dem.
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() I alle tilfeller så er det codeshare. Det er delt rutenummer på samme fly.
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() What else is new? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Neida, husket feil angående codeshare, må innrømme det! Men poenget mitt var egentlig at DY og NB faktisk konkurrerer om å selge disse plassene, og ikke deler på inntektene. Er det noen som vet hvordan dette fungerer i praksis? Kjøper det ene selskapet X antall plasser hos det andre på forhånd, slik at setene står tomme hvis det ikke-operende selskapet ikke selger dem, eller opptrår selskapene som en slags kommisjonær for det andre selskapet, og betaler en fast pris for de setene de faktisk klarer å selge?
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian og Sterling samarbeider igjen | SK917 | Flyforum | 60 | 29-10-2008 14:35 |
Norwegian og samarbeidet med Sterling | MartinL | Flyforum | 2 | 01-11-2005 13:25 |
Norwegian / Sterling samarbeidet | LN-HAT | Flyforum | 31 | 03-05-2005 22:30 |
Norwegian/Sterling Codeshare | LN-HAT | Flyforum | 1 | 19-02-2005 09:00 |
Sterling/Norwegian | KLMfan | Flyforum | 4 | 02-02-2005 06:42 |