![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg kjenner denne karen! Dette kan bli fantastisk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ikke først, men nummer to
![]() http://www.maskiningenior.no/index.php?side=mikrofly Men flott tiltak, kan bli spennende ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde jo også Marinens Flyfabrikk på 1930 tallet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() Der er forøvrig stor forskjell på å produsere et fly og lage det først, for så å serieprodusere det... Jeg jobber forøvrig med dette prosjekte selv, og kan garantere deg at dette er noe av det råeste av teknologi og flyteknisk design som eksisterer ![]() Last edited by twi2r; 13-02-2010 at 01:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Vet du det gjør jeg også! UiA´s råeste prosjekt gjennom tidene. Åssen går det med deg da Robin? Skjer i Kr.Sand? Tor her ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Aha.. da var det my bad ![]() Last edited by twi2r; 13-02-2010 at 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
sorry, men jeg syns et flygende fly er mye bedre enn noen fancy tegninger..
Tipper det aldri blir noe flygende amfibie av dette, men mange fine studentoppgaver blir det sikkert ![]() ![]() Hvor ble det av dem som skulle bygge fly på Sola? (noen må jo være negative..) Edit: Svar på eget spm: Dette er de som skulle bygge på Sola http://www.aeriton.com/. I 2005 mente de de kunne ha første produksjon i 2010, iflg Aftenbladet hadde de også intensjonavtale med Lufttransport. Hørtes lovende ut, men som vi vet har Lufttransport kjøpt seg nye King Air og den hjemmesiden er tom..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 13-02-2010 at 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har også Kjeller Flyfabrikk som produserte fra 1915 av.
F.eks. Kjeller F.F. 6, Kjeller F.F. 9 Kaje og Kjeller PK X-2
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Skjer ikke så masse akkurat nå, hva med deg? Har du sett modellen til flyet Rajeev og co. lager? Jeg synes dette så spenneden ut. Håper de blir noe ut av det ![]() Last edited by Robin882; 13-02-2010 at 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Så fint for deg da.. Til din informasjon, fullskala mockup er allerede laget, og de som jobber med dette har veldig mange store invistorer med seg, og pioneere i flybransen med mange års forskning bak seg + noen av verdens beste testpiloter. Jeg som alle andre kan selvsagt ikkje garantere noe som helst. Men det ligger gode kort på bordet for at dette kommer til å bli realitet. Fancy tegning stadie er en langt forbi allerede så. En ting er iallefall sikkert.. dersom dette blir en realitet, så vil jeg ha et slikt fly. Men som du sier.. noen må jo være negative.. så du får kose deg med å være negativ du da. så skal jeg heller kose meg med å utvikle ny teknologi ![]() Last edited by twi2r; 17-02-2010 at 01:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Hei, jepp vi gikk i klasse. Jeg har sett og sittet i modellen de jobber med ja.. Jobber med denne daglig på bachelor oppgave så har veldig god innsikt i hva som skjer på den fronten, men mye jeg ikkje kan si pga taushetsplikt overfor ny teknologi osv. Jeg tror dette blir helt rått, og blir det noe fly utav det skal jeg ha et sånt et ![]() Joa, alt er fett her, sykt mye å gjøre for tiden, både med bachelor og studie ellers.. jobber med å komme meg til statene for å ta master i VFX der etter sommeren... er komt inn å greier men mye papirarbeid frem å tilbake.. Litt off-topic... men det får gå ![]() Du går ikkje på skole lenger eller? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvilken prisklasse er det de har tenkt at flyet skal være i? Under 500 000, så kan jo være jeg også tar flylappen!
VFX? Jeg studerer grafisk design nå ved NKF, trives med det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() Ta det på msn/face eller noe så kan jeg forklare deg nærmere... men jo.. ikkje så gal prisklasse på flyet, er jo en tomanns fly, ikkje en boing 737 ![]() VFX = Visual Effects.. nærmere bestemt: Master of Fine Arts: Animation and Visual Effects. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Nå fant jeg ingenting om performance, range, vekt etc, så jeg venter lenge før jeg tenker på å bytte ut piper'n min.. "Bra" mikrofly koster langt over 500.000.. Men for all del, positivt at noen prøver seg. Men sertifisert flyproduksjon er laaaangt framme. Har ikke sett noen prototype registrert hos EAA heller. Regner med at prototypen bli registrert der?
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Roald: - Kan bli gratis å fly i 2018 | AirbusTrond | Småprat | 40 | 24-12-2014 10:16 |
Det kan bli langt å fly til Asia, hvis Russland stenger Sibir | Discus | Flyforum | 25 | 14-09-2014 03:40 |
Samtlige fly og helikopter tilknyttet Norsk Luftambulanse AS kan bli satt på bakken | sail4fun | Flyforum | 6 | 26-06-2010 15:43 |
NRK: Fly kan bli nektet å lande på Moss Lufthavn Rygge | Discus | Flyforum | 3 | 14-07-2008 10:51 |
Iberia kan bli presset til rutekutt | MD90 | Flyforum | 0 | 25-01-2005 09:52 |