![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Det kan ikke utelukkes at det blir ny askeproduksjon, sier seismolog Reynir Bödvarsson ved Universitetet i Uppsala til aftonbladet.se.
Denne gang skal det være vulkanen Grímsvötn som er i ferd med å få et utbrudd. I 2004 spydde denne vulkanen ut enorme mengder aske ,og flytrafikken måtte omdirigeres, men følgene ble ikke så store som under utbruddet fra Eyafjallajøkull i april i år. De første signalene på seismologenes instrumenter kom allerede fredag http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3884116.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jadda!!! Passer meg som fot i hose. IAD imorgen med retur natten mellom 3 og 4/11. Siste tur før ferie og Italia- og Englandstur. Skulle bare mangle! Nå må det bli slutt på Island.
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Nå får de der fjellknausene på Island roe seg helt ned!
![]() |
#4 |
Flysitter
|
![]()
De får dumpe noen lass med betong i hulla sine...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja - synes nu Island har fået den fokus de fortjener tidligere på året. Nu behøver vi ikke høre mere om dem i lang tid
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Så vidt jeg klarte å finne kjapt ut, er dette en vulkan som har utbrudd forholdsvis ofte og sist for 6 år siden. Neppe noen stor fare for betydelige forstyrrelser i flytrafikken, så vidt jeg kan skjønne. Dette er ikke akkurat Katla.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mer asketrøbbel, denne gang Oceania | Mekum | Flyforum | 1 | 13-06-2011 09:54 |
Asketrøbbel hvert tiende år? | Isbamse | Flyforum | 0 | 28-09-2010 10:59 |
SAS halvårsrapport - profitt justert for asketrøbbel | CRJ900 | Flyforum | 22 | 19-08-2010 17:04 |
flere oppkjøp i vente fra Island? | CK | Flyforum | 1 | 27-12-2005 10:38 |
Sølvfuglen fra Island | GF1 | Flyforum | 0 | 15-07-2005 08:32 |