![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools
![]() |
Display Modes
![]() |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
FR er ikke i CPH og har aldrig været det. Om de kommer i fremtiden er stadig ikke hverken af- eller bekræftet. Så det kan nok ikke være FR's skyld hvis Transavia trækker sig fra CPH.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by Someone; 20-09-2010 at 15:18. Reason: Splittet fra annen tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Her lidt mere om Transavia's lukning i Danmark:
Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Overasket over at det gikk så lenge før første mann ga seg. Antar dette er gode nyheter for Norwegian og Cimber, og kanskje også til en viss grad SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FlyKirurg
|
![]()
Det virker jo som at det er Norwegian som har overtaket på markedet? Cimber taper jo penger så det synger etter, og nå forsvinner Transavia.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Den så jeg ikke komme, iallefall ikke så raskt. Udelt positivt for de andre aktørene på CPH.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bare les avisen den kommende tiden. Du har rett hvis du sier at FR enda ikke flyr fra CPH. Kilden min i Nederland har i alle fall bekreftet at FRs kommende storsatsning i CPH, 20 nye ruter innen 12 maaneder, har gitt gjenomslag for avgjoerelsen. Vi faar se hvem som faar rett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Personligt overrasker det mig at Transavia satser med danske base og så trækker sig helt ud nu. Hvis forretningen er dårlig (hvilket den jo uden tvivl er) så ville jeg synes det var mere logisk at de havde trukket sig tidligere og/eller droppet dansk base. Men for QI, DY og SK er det da indtil videre gode nyheder og indtil videre fjerner det jo noget af overkapaciteten. Om FR så kommer ind og smadrer den situation igen må tiden vise.
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
KØBENHAVN (Direkt) Det hollandske lavprisselskab Transavia annoncerede mandag, at det vil lukke ned for sine aktiviteter i Danmark per 1. april 2011. easyJet har efterfølgende meldt sig klar til at kikke nøje på de ruter, som Transavia dropper.
Vi fastholder målet om at vokse i København. Vores nye ruter til Paris og Basel er startet godt, og vi vil kigge nøje på de ruter, som Transavia opgiver, for at sikre, at vores danske kunder har tilstrækkeligt med valgmuligheder., siger Thomas Haagensen, easyJets Regional General Manager i Nordeuropa, i en meddelelse. Flemming Thestrup Andersen +45 33 300 600 Nyhedsbureauet Direkt |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og Germanwing opgiver også CPH fra næste år....De må jo påvirke CPH`s nye terminal
GO....Hører jeg nogen sige FR i baggrunden ???? den tror jeg nemlig stadig ikke på før jeg ser det.. Fra EPN.DK http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle2188883.ece Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
critical mind
|
![]()
Ole, Ryanair kommer til CPH. Det er ikke en spørsmål "om" de kommer, men "når" de kommer. Alle aktører i LCC segment vet det, og alle regner med dette. (Selv om vi ikke har hørt enna fra QI...)
Germanwings nedtrapper igjen på CPH, men dette har denne gang strategiske årsaker som ligger dypere. LH knytter 4U tettere mot moderselskap og i fremtida vil begge selskaper sublimentere seg langt mere enn før. Dermed vil 4U har sjansen å overtar mye av disse ruter som LH flyr forsatt selv og som er kategorisert "Direct Services".
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
"Dermed vil 4U har sjansen å overtar mye av disse ruter som LH flyr forsatt selv og som er kategorisert "Direct Services"
Det lyder såmænd meget naturligt Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Om FR og CPH:
Nederlandsk presse skriver i dag bl.a. (jeg oversetter disse 2 setningene): Quote:
"Transavia kommer til å legge ned aktivitetene i Danmark fordi de ikke lenger kan vinne priskriget med konkurrenter som Ryanair. Det ble nylig kjent at Ryanair starter et nytt offensiv fra Køpenhavn og i dette året (2010) kommer til å åpne 20 nye ruter fra København". Jeg ser nå at Transavia legger ned hele produksjonen i Danmark (inklusiv Billund). I Billund-området har Transavia hatt konkurranse fra Ryanair (Billund og Esbjerg). Fra København er det kun et spørsmål om tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jamen så lad os sige at FR starter på CPH sidst på dette år, selvom jeg staidg har mine tvivl( og nu kører beskyldningen sikkert igen !!!, men nej hader FR gør jeg ikke, bryder mig bare ikke om deres metoder).
HVIS FR skal begynde på CPH skal de altså æde nogle kameler, som vi siger hernede, og det er her min tvivl kommer ind..Tror de vil have endog meget svært ved at acceptere visse vilkår. Det, der så kan gøre at de alligevel kommer til CPH, vil være at CPH nu vil være desperate for at få deres Go terminal igang, samt at FR ønsker at starte i CPH. Men samtidig tror jeg ikke at FR kan konkurrere med DY...DY har et produkt, der virker til at være så meget bedre end FR. Det blev så ikke til noget om HV som jeg synes godt om. Er dog ked af at de ikke kan få tingene til at fungere på CPH...HV er et veldrevet selskab, og det er en trist udvikling. Tror såmænd gerne at QI så gerne vil ind på deres ruter, men de taber ift DY.... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Et annet aspekt her er tapet av rundt 150 flygende personal samt ansatte på bakken. Mange av disse opplevde konkursen i NB.
Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
critical mind
|
![]()
Vel vel, som jeg kjenner HV vil de forsöke å få til en god ordning for sine berörte Pax og ansatte.
Som brutalt som det lyder, det enes nød er det andres brød og vi kan trolig forvente at DY vil øke ved CPH, ergo vil de trenge flere flygende folk. For de som jobbed på bakken ser det likevel litt mere dystert ut. Uansett er disse damer og herrer i en bedre situasjon enn de flygende som jobber på 737 hos QI. Rett og slett fordi HV tok nødbremsen i godt tid...
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og Cimber Sterling kaster seg som en løve over offeret og tar sikte på passasjerene......
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hvem hadde handling på Transavia?
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kredittkort og gebyr i Danmark (splittet fra SAS og kredittkortgebyr) | Tommy777 | Reiseforum | 27 | 02-08-2012 09:29 |
Martinair og transavias skæbnestund? | sk931 | Flyforum | 9 | 20-09-2010 20:39 |
Setevalg hos SAS vs DY (splittet fra pristest i Danmark) | SAS-Steward | Flyforum | 12 | 03-06-2010 08:45 |
"Luft-Slagt om Danmark", Del 2: Hvordan gar det egentlig med Transavia Danmark??? | BU662 | Flyforum | 9 | 19-01-2010 22:33 |
Transavia opruster i Danmark | Jan | Flyforum | 12 | 05-01-2009 11:13 |