![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
Sitter og titter på performance-data for Q400, og ser at den trenger adskillig mindre bane enn hva jeg trodde ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]()
Hvor mye trodde du den brukte?
![]() Har ikke noen nøyaktige tall, men det er faktisk ikke så mye man må legge til. Om man har isingsforhold blir landingshastigheten økt som fører til lengre landingsdistanse, men med full flap og props max kan man klare seg med ganske kort bane. Korteste banen vi jevnlig flyr på med Q400 der det kan være litt gufne forhold er på knapt 1500m og det holder uten problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,714
|
![]()
Jøss. De flyr jo mye Q400 på YTZ, den er jo bare 1216m
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
De flyr vel kortere stekninger derfra, og da trenger man ikke så mye fuel. Jeg har også inntrykk av at mye av paxen deres er av den lettere sorten - dvs kun håndbagasje.
Trodde den trengte oppimot 1700m ihvertfall - men det var uten egentlige forutsetninger for å vite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,714
|
![]()
Ja, på en del destinasjoner er det nok mye lettvektere. Sesongdestinasjonene er nok bedre lastet, men som du sier, ikke enorme avstander.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Ræge
Posts: 200
|
![]()
Porter Airlines som opererer i Toronto har bare 70 seter i sine Q400 maskiner,med en seat pitch på 34 tommer. Dette kan være noe av forklaringen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CRJ vs Q400, når er hver mest egnet? (splittet fra flere x-SK Q400 til WF) | roger | Flyforum | 34 | 24-09-2012 21:54 |
OA Q400 | sk931 | Bilder & foto | 2 | 21-07-2009 12:47 |
Q400 | MD11 | Flyforum | 8 | 10-06-2007 22:41 |
Q400 | EB | TripReports | 21 | 09-05-2006 23:26 |
SK Q400 | Henrik | Flyforum | 4 | 16-03-2006 18:29 |