![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et interessant konsept!!!
http://seattlepi.nwsource.com/business/235015_air03.html ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]()
Ja, hva skal vi tro? Jeg legger en hundrings på "nei dette overlever ikke"
mvh, OMW |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det hadde jo spart en masse penger - og tid - jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sittet ved gate (særlig på OSL) mens vi har ventet på push-back!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Kan nesten alt høre og se pipingen og ryggelysene
![]() Tror jeg setter en hundrings på at dette vil komme! Det vil spare så mye penger for flyselskapene at det vil bli sett svært særiøst på denne idéen.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette har vært brukt i småflybransjen i mange år. Virker bra inntil snøen kommer.Man bruker ett tilsvarende konsept på hovedhjulene,bl.a. i BRU.Fjernstyres av en bakkeansatt som gir ordre til piloten når han skal svinge med nesehjulet.Virker bra inntil snøen kommer.Problemet er at man får ikke den vekten på traktorhjulene som må til for å dytte flyet med snø og slaps på bakken.
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Egentlig ganske utroliug at en slik ryggemotor ikke er montert på større fly - det kan da ikke være en så diger elektromotor som må til for å dytte et fly i sakte fart hundre meter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tror den ekstravekten den tingesten tar ikke er noe som er verdt det. Og jeg tror CK skal se litt mer rundt en turnaround for det er ytterst sjeldent at pushbacktraktor er hva man venter på, da er det andre ting. Ihvertfall på OSL.
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man skal ogsaa se paa andre ting: Man sparer taxifuel, og som det staar i artikkelen, maalet er at motoren skal bli 'nullvekt' - altsaa ingen 'straff' paa flyets vekt eller nyttelast. Man vil ogsaa spare inn dyre pushbacktraktorer. Innkjoep, drift, vedlikehold og bensin for disse er en betydelig utgift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enden er nær! Enden på inflight movies, altså ... | LN-MOW | Småprat | 25 | 26-10-2019 22:09 |
I enden av regnbuen | RJon | Bilder & foto | 4 | 03-09-2015 13:10 |
Fra den spisse enden :) | l188 | Bilder & foto | 4 | 03-03-2012 10:23 |
De sier det finnes gull i enden av | baselutvann | Bilder & foto | 14 | 22-07-2011 16:34 |
Pass paa hva dere skriver paa facebook | LN-MOW | Flyforum | 25 | 03-11-2008 11:17 |