Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 03-08-2010, 18:31   #1
HS-TLD
ScanFlyer Silver

HS-TLD's Avatar

Thai OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business

Del 1

Hei,

Etter mye artig, og ikke minst veldig interessant lesing på forumet, samt innmelding etterhvert som medlem, ønsker jeg å dele en nylig tur til Thailand med forumistene her. Turen var todelt, i den forstand at jeg skulle bygge til et utekjøkken på huset vårt i Hua Hin, og samtidig prøve å få slappet litt av etter mye jobbing i sommer. Med på turen var bestekompisen, som så til å trives godt....

Turen til BKK var datomessig planlagt den 16/7-2010, ifm. at Thai ville stille med 747-4D7 av innvendig oppgradert versjon. Som de fleste kanskje allerede kjenner til, vil det si at Businesspassasjererne på 747 sitter i 1.klasseseksjonen. Så dette som en god mulighet til å få testet disse setene som vi vanlige dødelige sjelden/aldri vil få sitte i. Fikk da også muligheten til å sitte i den «gamle» 1. klassen på «legget» BKK-ARN. Disse setene har jeg prøvd før, og finner de mye mer behagelig en f.eks business sete på A340-500/600.

Beklager den tidvis dårlige bildekvaliteten, har dessverre ikke skikkelig fotoutstyr. (Enda...) Se bort i fra dato på bildene, da dato ikke lar seg stille inn på kameraet.

Turen gikk som følger:
16/7-2010 OSL-BKK
31/7-2010 BKK-ARN / ARN-OSL

Etter å ha tatt flytoget til OSL fra Oslo S, (Buss for tog fra Asker...) sjekket vi relativt tidlig inn bagasjen. (ca. 1045) Da vi er av typen med dårlige vaner, (røyk) pleier vi normalt å drøye det til at man har tid til securitycheck, og en liten taxfreeshopping, før man går til gate for ombordstigning.

16.juli 2010
Flight: TG 955 OSL-BKK
Reg: HS-TGJ
Type: Boeing 747-4D7
Sete: 1A + 1K

Load:
Economy 100%
Premium Economy 85% (Kun 2 av setene på nedre plan business var occupied)
Business 100%

Ble møtt av en veldig hyggelig mannlig purser ombord, som tydeligvis hadde lært seg både fornavn og etternavn på undertegnede. (Detaljer man setter pris på syntes nå jeg...) Vi ble vist til respektive seter, og tilbudt varm klut samt Champagne/vann/juice umiddelbart. Etter kort tid ble menyen delt ut, og forespørsel om hva man ønsket som pre-drink før mat. Aviser samt magasiner ble også tilbudt under gjenstående ombordstigning. Pledd samt pute var selvfølgelig også på plass.

Tradisjonelt Businessclass Kit og «Noise Reduction Headsets» lå også klart ved setet. Disse hesdsetten fungerte meget bra, men nå er jeg vant til helt ordinære headsets fra før, og har ikke særlig greie på dette. Headsettet virket ihvertfall veldig bra i mine ører...

God oppfølging av crew under pre-departure, mht. mer Champagne, vann, juice, rydding osv.

Undertegnede vel plassert i sete 1A

God benplass kan man vel si

Reisemakkeren på plass i 1K

Champagnen smakte den......

Menyen var som følger:

Drikkekartet var som følger:

Så var det tid for pushback, farvel Norge for 14 dager, og ca. 10,5 timer i luften.....

God tur...!

Aktivitet på OSL

Da var det vår tur, rullbanen sett fra mitt sete....

Vel, dette var del 1, del 2 følger snarlig...

Mvh
HS-TLD

Last edited by HS-TLD; 21-01-2011 at 12:00. Reason: Re upload of pics
HS-TLD is offline   Reply With Quote

Posting Rules