![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da har jeg unnagjort over 1200 miles paa to dager .. er nesten halvveis og anser meg for aa vaere godt foran skjemaet. Med dette tempoet blir det gjensyn med konemor onsdag kveld. Skal ikke utdype det naermere siden mindreaarige leser forumet .....
Befinner meg naa rett oest for Cheyenne, Wyoming - rett over grensen til Nebraska. fant et lite suitell med wi-fi til en OK pris. Har akkurat satt til livs en Supreme fra Pizza Hut akkompagnert av en Fat Tire oel som jeg til min glede fant nede paa snarkjoepet ved siden av Pizza Hut. Vaert heldig med vaeret .. kun noen spredte byger over praerien i dag ... i morgen skal det visst tykne seg til over Midtvesten, saa det er mulig jeg faar roeft vaer. Etter to dager paa veien er det bare aa boeye seg i (vei-)stoevet over dette landet. Det er stort ... VELDIG stort ... det er ikke mulig aa rettferdiggjoere inntrykket gjennom kameralinsen, dette er en daarlig erstatning: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Glad tirsdag morgen... Morsomt med reisebrev fra MOW... Hva med et bilde av kjøretøyet? Ellers så fortsetter arbeidslivet i gamlelandet... Ha en bedre tirsdag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
God morgen fra FBU
![]() Stille og rolig på vei til jobb idag. Men vil det holde seg ? Fridag imorgen, vet ikke helt hva som skjer ennå. Oså været: Overskyet og ca 12-13 +, jeg har en mistanke om at det kan bli fuktig etterhvert. Det har iallefall regna i natt. MOW, det er litt av en tur du har, er en liten drøm jeg har om å kjøre rett over statene,sikkert endel å se på.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Helt klart en drøm å kjøre tvers over det kontinentet... Men om det blir leiebil eller om det lønner seg å kjøpe en bruktbil for så å selge den når du kommer frem vet jeg ikke...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superflyer
|
![]()
God morgen fra Tromsø
Regn og grått , +8 grader. Jeg klager ikke ![]() Artig å lese om turen MOW , keep'em coming......... Håper alle får en fortreffelig dag , jeg vet jeg får det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God morgen fra Alta !
Omtrent samme vær her som i Tromsø. Rundt 10 grader, overskyet og litt regn.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det heter ikke BIG COUNRTY for ingenting! Personlig ville jeg vel ha foretrykket en Cessna Caravan eller en gammel DC-3 med flyttelasset, men ingen av oss heter Vollvik, så vi må vel tenke kostnader også.
Glad tirsdag (Flight International-dag) fra et regntungt FBU. I kveld blir det oppdatering av Scanair.no - I PROMISE! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God morgen fra SVG
Artig å lese om reiseskildring fra MOW Bildet minner meg om tiden jeg var stasjonert Casper ,Wyoming på syttitallet. Flott land og kjekke mennsker å jobbe sammen med. Slik så det ut når jeg dro på jobb til oljefeltene hver dag i staten Wyoming. Ut kl 06.00 om morgenen og tilbake 19.00 hver dag inklusive lørdag. Sommeren halvåret var OK. Annerledes var vinteren når vindene kom med full styrke nord fra Montana og Canada. Ikke godt å kjøre seg fast i snødrivene i et slikt landskap. Nok med fuel til pickup'en og varme klær var nøkkelordet for å overleve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei MOW
Artig å lese reisebrev, keep 'em coming ! Kjenner meg igjen i det landskapet ja, har kjørt på kryss og tvers i Vesten flere ganger. Ja, vi må få et bilde av BILEN - ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men leiebil kan bli dyrt når du plukker den opp på den ene siden av kontinentet og leverer den tilbake på den andre siden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men hele vestlige USA regnes som en sone, så man slipper enveisgebyret om man kjører WA.-CA. Skal man kjøre øst-vest fra NY, lei bilen i NJ. istedet for NY. da slipper man masse ekstra gebyrer.
![]() |
#13 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Det er vel en tredje mulighet, og det er aa kjoere bil for noen som flytter, slik LN-MOW gjoer naa, det finnes firmaer som organiserer dette, ulempen er at en faar noksaa korte tidsrammer....10 dager fra kyst til kyst..... Ellers var LN-MOW akkurat paa traaden, rett utenfor Lincoln Nebraska, det gaar unna!
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jepp... Riktig at man må ha amerikansk førerkort for å få sertifikat... Nå krever i tillegg noen stater Green Card for at du skal kunne ta førerkort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som vet hvilke stater dette gjelder?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Colorado krever i allefall et Green Card for at du skal ta førerkort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
OK, reiser til Florida neste år for å gå på skole der og det hadde vært greit om man kunne skaffet seg bil til å bruke der.
![]() |
#18 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
....jeg tror nok at du kan foererkort med skole visum, regner med at Dag Viking og OMW kan bekrefte dette....
Og ei oppdatering i framhaalds saaga has LN-MOW: - Kansas City passeres i dette oeyeblikk - 1837 Miles tilbakelagt Her er et rykende ferskt bilde fra LN-MOW mobil pellefon:
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Fremgangsmåten for US Drivers Licence er:
-Først skaffer du US ID kort. Litt avhengig av hvilken stat det gjelder kan du få dette standard ID kortet på US Postal Office eller avdeling av politiet tilsvarende folkeregisteret hos oss. Jeg tror jeg betalte 10USD for mitt i Houston,Texas for en del år tilbake. Du får dette mot fremvisning av pass og fødselsattest.Helt ukomplisert. -Når ID kort er anskaffet får du Drivers Licence i de aller fleste stater. ID kort er også nødvending for å opprette bank konto i US. Helt vanlig for en rekke mennsker å gjøre dette av ulike årsaker idag.Pass holder ikke for å opprette US bank accounting. Skal du være lenge i USA eller ha hyppige turer over en kort periode anbefaler jeg å få ordnet et US førerkort. Selv har jeg blitt stoppet ved et par anledninger av "pinken" i Texas før jeg fikk tak i US drivers Licence og det var en opplevelse i seg selv å forklare de gutta der at det norske førerkortet faktisk var et førerkort. Mitt gamle førerkort var tekstet på norsk , fransk og synshemmende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Joda, USA er flott aa kjoere i.
Her i Minnesota kreves det to id kort. Pass og Social Security card var godt nok for meg. MOW, du skulle jo vinke jo! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God tirsdag morgen | EB | Flyforum | 11 | 02-05-2017 13:53 |
God tirsdag morgen | LN-FHU | Flyforum | 12 | 13-11-2007 12:06 |
God tirsdag morgen... | EB | Flyforum | 17 | 30-10-2007 14:01 |
God tirsdag morgen... | EB | Flyforum | 10 | 29-08-2006 16:18 |