![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå er det bare noen få uker igjen til årets største og mest interessante airshow her i skandinavia, nemlig Göteborg Aero Show, så jeg tenkte det var på tide med en liten tråd for å høre om det er noen flere herfra som legger turen nedover?
Madammen og jeg tar turen ned på søndagen. Og her er det mange godbiter i kø, blant andre Frecce Tricolori, PC-7 Team, Dansk solo F-16, Draken, Viggen, Tunnan, Lansen og Gripen, for å nevne noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Noen som vet hva som har skjedd med svenskenes eget Team 60? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Team 60 eksisterer vel såvidt jeg vet fortsatt, men det er ikke hvert år man har muligheten til å stable dem på beina pga. økonomi, og at pilotene må gjøre det ved siden av den vanlige jobben deres.
Jeg så Frecce Tricolori senest i fjor, men det er et team man ikke går lei ![]() Har hørt mye bra om den danske F-16 demoen også, så det ser jeg frem til, forhåpentligvis får de bruke flares i Sverige ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva skjer med at RNoAF er så kjipe at hvis de første gidder å sende noe, så er det en eller to F-16 som står static.
Hvorfor kan ikke vi, for en gang skyld, være tøffe å sende F-16 demo, eller oppvisning med herc? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det har jeg lurt på mange ganger også, frem til begynnelsen av 2000-tallet så pleide jo Luftforsvaret å ha en egen F-16 demo. Det er vel økonomi som er problemet der som andre steder, men nå sender de jo som oftest et par F-16 til hvert eneste bittelille airshow her i landet, og gjerne et par til å stå på static på større airshows i utlandet, og det kan jo ikke akkurat være gratis det heller... Jeg skulle gjerne ha sett en norsk F-16 demo igjen, men jeg tror nok dessverre de dagene er forbi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Göteborg Aero Show 2010 | AggTouchdown | Bilder & foto | 6 | 01-09-2010 22:53 |
Göteborg airshow 2010 | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 6 | 12-04-2010 22:16 |
Danish Air Show 2010 | oddi | Flyforum | 10 | 18-09-2009 14:05 |
Göteborg Air Show til helgen | CK | Flyforum | 2 | 29-08-2009 20:50 |
Göteborg Aero Show | IngemarE | Bilder & foto | 5 | 09-09-2008 10:58 |