Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-07-2010, 22:48   #1
andreas97sas
ScanFlyer Silver

Thomas Cook SVG-RHO-SVG

Hei

Har ver på ferie på Rhodos i 1 uke. Der jeg har slappet av og div andre ting.

SVG-RHO
OY-VKB
DK741

Gate 16

Ja, da var det turen nedover til Rhodos. Jeg la meg kloken 9 fordi jeg skulle stå opp klokken 02:50 på natten. Vi kjørte innover til flyplassen i halv 4 tiden fordi flyet gikk ti på halv 7. Vi sto i kø i 15 minutter for å få sjekke inn. De første 10 minuttene var det bare en skranke åpen.Men så fant de ut at de kanskje kunne bruke en til og da gikk det litt raskere. Det var littt kø i sikkerhetskontrollen og vi sto i kø der også i noen minutter før vi kom igjennom. Også skulle de sjekke pass og billetten før vi fikk komme inn på utenlandsomrtådet. Nå vi hadde kommet inn der bar det rett bort til tax-freen der jeg kjøpte snop.Etterpå gikk vi for å kjøpe noe og spise. Jeg tok et rekesmørbrød mens mamma tok noe karbonadegreier og pappa tok reksmørbrød. Etter jeg hadde spist opp gikk jeg rundt og så litt, mens de andre satt og drakk øl med et bord i en cafe. 06:00 startet boarding og vi var raske inn spurte om og få ta en kikk i cocpit men fikk ikke lovt. Så jeg gikk og satte meg på sete 36F. Det vart god benplass og herligt sete. Vi lettet på rutetid på bane 18 og satt kursen mot varme Rhodos.Vi fikk server noe smørbrø smør på selv greier som jeg kalte det. Jeg kjøpte en cola til goså. Litt turbulens over rundt Athen. Vi begynte nedstigning og kom over gamlebyen før vi tok en liten sving og landet. Ble en fin landing syns jeg da. Gikk ut bak og inn i en buss som kjørte oss inn til bagasjeområdet. Vi venta i 15-30 min på bagasjen. Svima nesten av der inne , siden det var varmt og 300 personer inne i den hallen med 4 bagasjebånd. Kom 2-4 fly på likt. Vi fikk bagasjen og gikk ut og fant ving sin buss til Sunving Resort Kalithea. Bussnummer 31. Når vi var fremme ved hotellet fikk vi rom 453. Og vi gikk ned på en resturang som heter LaTasca og spiste. Så slappet vi av og var i byn for det meste på kveldene.
andreas97sas is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 23:09   #2
andreas97sas
ScanFlyer Silver

Default Re: SVG-RHO-SVG

RHO-SVG
OY-VKD
DK742

Gate 10

Ja da er det leg nummer 2 som står for tur. Vi måtte sjekke ut fra rommet vårt før klokken 12 og det passet jo fint siden vi sjekka inn til flyet fra 11:30 til 13:00. Flyet gikk 00:05 . Og dermed var vi uten rom til vi ble henta med en buss klokken 22:00 , vi bada til 6 tiden før vi gikk og dysja nede i kjelleren. Etterpå tenkte jeg at en milkshake hadde vert godt så jeg tok en milkshake og drakk den opp før jeg gikk i resepsjonen for og kjøpe en time på pcen. Jeg skulle på facebook men så kom det sånn sjekketing greier med at jeg måtte svare på spørsmål og sånn tekst i rute. Og jeg tenke enklet. Og skrev av teksten i ruta. Men så fikk jeg Fail du må venta en tima til nesta gång du prøvår, og jeg ble forbanna og vi gikk og spiste noe før vi ble henta med bussen. Det var veldi lang kø og vi måtte vene 45 minutter på maten. Og 30 min i kø. Jeg tok en stor hamburger med cola. Etterpå var klokken 9 og jeg burkte opp den siste halvtimen min på pcen. Så gikk vi ut for og vente på bussen. Vi tok bussen inn til flyplassen som tok 20 minutter. Når vi kom på flyplassen var det sikkerhetskontråll og passkontroll. Det peip på meg i sikkerhetskonrtollen. Jeg hadde visss 1 euro i lomma mi jeg, så det ble en sjekk før jeg fikk gå videre. Jeg gikk rett i taxfreen for og se om de hadde flymobeller. Men neida det hadde de ikke. Så jeg gikk litt rundt og skimta litt på fotballkampe mllom Spania og Nederland. Og så gikk jeg til gate 10 der mamma og pappa satt og jeg hadde bedt dem om og kjøpe en cola til meg og det hadde de klart. Så gikk jeg og sto og så på når noen fly landa og noen letta. Plutselig kom en A321 inn for landing og det var Thomas Cook og jeg tenkte det er sikket det som ska til Stavanger. Jeg så at det var OY-VKD og jeg gikk og satte meg igjenn. Så venta jeg 30 min før boarding startet. Mamma og Pappa tok det helt med ro og jeg gikk og stilte meg i kø mens mamma og pappa satt igjenn i 10 min til køen roet seg. Vi letta litt før rutetid. Vi la oss på 32000 fot og cruset på den høyden hjem til Stavanger. Vi fikk servert noe mat på denne flighten også. Jeg tok en cola til også. Jeg spiste opp og sovna resten av flyturen. Så ikke så mye og si annet at jeg ble vekka av en gammel dame som sa at jeg satt på hennes plass og jeg sa hun fikk kontakte crewet og det gjorde hun. Det viste seg at hun hadde alsheimer. Så sovna jeg igjenn og våkna av at broren min dunka borti meg 15 min før vi landa. Vi landa på 18 og kom VELDI lavt inn denne natta. Vi dumpa nedpå og spratt litt opp igjenn før vi satt den hardt nedpå igjenn. Det hylte i bremsene og taxet inn til den nye utenlandstreminalen på SVG. Vi gikk ned til bagasjebåndet der vi venta i 10-15 min på bagasjen og gikk til bilen og kjøtrte hjemover.

Håper du har likt TR-en min og vil legge igjenn en kommentar.

Kommer nok til og reise til Rhodos igjenn.

Andreas
Old 12-07-2010, 23:09   #3
Roxman
ScanFlyer Gold

Tja, hva skal jeg si. Det bærer stor preg over at det er skrevet av en ungdom. Blir mye "så gjorde vi så, så gjorde vi så". Hadde vært kjekt om du klarte å få litt bedre gli i overgangene. Ellers er jo komma, en fin ting. Ikke nødvendig å ha punktet over alt. Tror ikke jeg finner et eneste komma i teksten.

Men øvelse gjør meste, så stå på. Men jeg tror nok norsklæreren hadde hatt en del å pirke på her
Old 12-07-2010, 23:30   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Del også gjerne opp i flere avsnitt. Det gjør det utrolig mye enklere å lese.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 23:36   #5
andreas97sas
ScanFlyer Silver

takke Skal dele opp i avsnitt neste gang. Norsklæreren hadde jo klikka helt om hun får se dette
Old 12-07-2010, 23:38   #6
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Artig rapport dette. Dere fikk altså sjekka inn allerede på hotellet?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 10:51   #7
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

En morsom og ærlig rapport sett med litt andre øyne enn de rapportene vi vanligvis leser her på forumet - bra!

Ja, det kommer frem at Andreas er ungdom, men hvorfor være noe annet enn det man er? Synes det er håpløst å pirke på en 13-åring (?) når halve forumet sliter med orddelingsfeil og dårlig gramatikk.
A346 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 12:23   #8
andreas97sas
ScanFlyer Silver

Ja vi fikk det
Old 13-07-2010, 12:44   #9
Peterfsx
ScanFlyer Blue

Dette var flott! Jeg syns det er fint at de unge som Andreas skriver sånne raporter. Det er artig å lese sånne tekster, selfølgelig er det noen skrivefeil, men det er jo en sjarm med det. Fortsett sånn! Jeg skal også skrive en raport, men den kommer ikke før i August.
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 12:55   #10
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Andreas,

Takk for en flott rapport! Det høres ut som dere har hatt en bra tur!

Quote:
Originally Posted by Andreas97sas
Norsklæreren hadde jo klikka helt om hun får se dette
Ikke tenk på det; hvis du synes det er gøy å skrive synes jeg du skal fortsette med det!

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Synes det er håpløst å pirke på en 13-åring (?) når halve forumet sliter med orddelingsfeil og dårlig gramatikk.
Kunne ikke vært mer enig! Rapporten er skrevet ut i fra personens forutsetninger og perspektiv. Ta den for det den er.

LNv22
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 13:23   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Bra, bare fortsett du Andreas.. Og lær av noen tips som framkommer her
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 15:45   #12
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Fin rapport "junior"..

Fortsett med rapporter mens du ennå er ung og ikke bitter (pirkete).

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 16:02   #13
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Jeg vil også kommentere!

Først av alt: Jeg synes det er kjempefint at du har tatt deg tid til å skrive denne rapporten. Det er bra at "den yngre garde" også vil være med på forumet. Noen skal jo holde det ved live når den gamle gjengen som i nittenhundrede-og-blomkål jobbet sammen på Fornebu er blitt for giktiske og nærsynte til å bidra her Hvem vet, om ca 5-10 år flesker du kanskje til med rapport fra SVG-LHR-EZE-USH eller noe sånt. Så det er bra å øve seg på forhånd!

Det er ikke lenge siden jeg skrev min første trip report her på forumet selv. Jeg kan levende forestille meg hvor skuffet jeg hadde blitt hvis den aller første tilbakemeldingen jeg fikk var baaare negativ! Man må kunne finne på noe pent å si også, før man tar det "konstruktive".

Jeg synes også det er kjempefint at du tar imot tilbakemeldinger på en så positiv måte. Det er mye bedre å møte kritikk med et "Takk, det skal jeg gjøre" enn å komme med masse bortforklaringer. Applaus for det!

Sånn - nå har jeg sagt pene ting, så nå vil jeg si noe konstruktivt: Du sier at norsklæreren din hadde klikka helt om hun hadde sett det du har skrevet. Da regner jeg med at det er fordi hun vet du kan skrive mye bedre. Da synes jeg du skal yte ditt beste også her på forumet. Ingen forventer grammatisk perfeksjon, men noen steder kunne bokstavene ha vært stokket om litt så de havnet i riktig rekkefølge, og et avsnitt her og der hadde også vært greit. Ikke bare for at layout-junkiene skal bli fornøyde - men det blir faktisk myyyye lettere å lese da, og da ville du sikkert fått enda flere lesere og mange flere tilbakemeldinger

Og så vil jeg si at for mange bilder og (litt) uklare bilder er bedre enn ingen bilder, så bare sleng på noen sånne neste gang.

Til slutt: Jeg registrerer at du var fornøyd med benplassen. Regner med at du kanskje ikke er heeelt utvokst ennå (?), så derfor lurer jeg på om de voksne også syntes den var grei. Jeg spør fordi jeg lurer på å slenge meg på en tur med DK til JSI i september. Det er ikke den letteste destinasjonen å komme til med rutefly, kan jeg love!

Dette ble altfor langt - men takk igjen for en finfin rapport fra deg, Andreas!

Last edited by Spantax; 13-07-2010 at 16:04. Reason: Man skal aldri, aldri blande seg bort i andres rettksrivenig før man har lest sine egne innlegg :-D
Spantax is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 16:09   #14
andreas97sas
ScanFlyer Silver

De syns det er ok benplass Lit trangt til tider men ellers grei
Old 14-07-2010, 00:01   #15
Egenes
ScanFlyer Gold

Herregud, når jeg var 13 år så hadde jeg aldri kommet på å skrive en t/r. Tror ikke engang jeg var medlem av noe forum.. Ikke turde jeg å vise fram bilder heller, for jeg så at de ikke hadde samme standard som de fleste andre! Dog var det aller første bildet jeg lastet opp på nettet - airpics - tatt med ett Canon kompaktkamera med 3.2 mgapiksler.

Syns du gjorde en bra jobb jeg Andreas. Fikk også en følelse av at du hadde en veldig kjekk ferie. Kjipt med facebooken

Men alikevell så bør du reflektere litt over det Spantax skriver, prøv å bruke litt mer tid, så blir det ENDA bedre.

Håper du får en god ferie videre Andreas
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2010, 10:39   #16
andreas97sas
ScanFlyer Silver

Da skal jeg lage en rapport fra turen jeg harr med NAX til TOS snart
Reply

Posting Rules