![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hoteller for mennesker og dekk er velkjente. Flytoget etablerer et såkalt «jakkehotell» på OSL, hvor vinterjakken kan henges igjen før du flyr til et sted hvor man ikke trenger å ha den på.
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Først tenker jeg "noe så idiotisk". Men det kan faktisk tenkes at det ikke er så dumt likevel...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helt konge konsept!
Håper det finnes muligheter for oppbevaring av vintersko og -- eller alt vintertøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det står kun jakker på nettsiden. Luer og votter kan sikkert stappes i lommene. Uansett er dette gratis for flytogets kunder. Det ser ikke ut til å være mulig for andre enn Flytogets kunder da inn- og utlevering skjer innenfor Flytogets område på OSL. Faktisk ikke en helt bortreist idé, en gang drog jeg hutrende til OSL i sommerklær i januar//februar da jeg ikke gadd å drasse på en vinterjakke Australia rundt. Konseptet utvides kanskje til vintersko og annet om det er en suksess. En grei måte for Flytoget å skaffe seg kunder som ellers ville tatt Vy. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Moro om man diverter til f.eks. København på veg til Syden, og må tilbringe en natt på hotell der.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hadde spart meg for mye bagasje til LAX og Nevada da jeg var der nå men så endte jeg jo likevel opp med en natt i CPH da pga ekstrem lang kø i passkontrollen. All ros til SAS som ombooka meg til flyginga dagen etter kostnadsfritt. Dagen etterpå var det jo 0 kø i passkontrollen merkelig nok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hehe, en ullgenser skader uansett ikke å ha med. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Enig, en god ide. Har selv stått å hutret og ventet på tog noen ganger når man skal til varmere steder på vinteren og ikke har giddet styret drasse med meg en tjukk vinterjakke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Jeg tipset Avinor om konseptet en gang, men de var overhodet ikke interessert. Jeg var hverken økonom, konsulent eller sjef og da var det nok ikke så spennende. Men konseptet er knallbra, og kan nok gi Flytoget et fortrinn over Vy. Sannsynligvis overlever Flytoget også valget til høsten, så det blir interessant å se om dette slår an, spesielt hvis det kan utvides til sko og støvler i tillegg.
Last edited by KnutW; 01-02-2025 at 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Evt alle klærne i fall man skal på nudistleir.
![]() |
#12 |
Speedbird Concorde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har vel ønsket et slikt tilbudet, men kanskje heller ved ankomst BKK enn ved avgang OSL...
Tar uansett ikke flytoget, så neppe aktuelt for meg
![]() |
#14 | |
Speedbird Concorde
|
![]() Quote:
Men hvorfor ønsker du å ta med deg vinterklærne på reisen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ingen selvfølge at jeg reiser med direktefly
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Vel, uansett føler jeg bare det er til/fra OSL det trengs vinterjakke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette tilbudet fantes før i tiden på OSL, jeg brukte det for over 20 år siden og den gang var det på det som var hittegodsen, hvor man kunne leie bagasjeplass og også henge fra seg jakker for en penge.
Veldig greit på en ekstra kald Oslo dag med 15 minus før en reise til strandferie i sørøst Asia etter å ha navigert trikk og tog i vinterparkas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Speedbird Concorde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
I utgangspunktet ja. Men jeg har opplevd uforutsette opphold både i Zürich, Paris og København vinterstid med lett antrekk og håndbagasje… Men har planer om å benytte meg av tilbudet om ikke lenge ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RIP Flytoget | OttoL | Småprat | 105 | 02-04-2025 00:33 |
Flytoget | Bizflyer | Reiseforum | 61 | 05-02-2021 08:03 |
Flytoget med sommersalg | Someone | Reiseforum | 7 | 02-07-2013 01:25 |
Flytoget feirer også ti år... | FlightDeck | Reiseforum | 30 | 09-10-2008 18:04 |
Flytoget på handletur | Hurum | Flyforum | 0 | 16-08-2006 16:30 |