![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
CK's post om nyhed fra SAS idag - den der blev udsat til tirsdag - og nu er væk, fik mig til at søge oplysninger om QI flyvninger i Amadeus.
Det viser sig at eksempelvis BSL-CPH, ARN-BLL, OSL-BLL alene står som SK flyvninger fløjet af QI det samme gælder BLL-MUC der kun står som LH flyvning fløjet af QI KRP-CPH (tidligere QI højrute) har intet program i Amadeus. Det er muligt jeg ser syner, men det kunne læses som at QI ophører med flyvninger i eget navn og alene udfører flyvninger for andre, på samme måde som EZ kun står som BA/SN udført af EZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Spännande tanke. Men kan det inte vara så att Cimber bara är lite sena med att lägga in sina egna flighter i systemet. SK3000 serien är ju codeshare.
Den som lever får se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
|
![]()
Sjovt at du skriver dette, så faktisk det samme for et par dage siden da jeg søgte tider på BLL-OSL.
Faktisk en lidt spændende teori med at SAS køber Cimber og laver det til "SAS Regional" eller at Cimber bliver et franchaise selskab for SAS med fly i SAS farver, men dog forsat et eget selskab. Lidt ligesom danske SUN-AIR idag flyver for BA som du også skriver Jens. Ovenstående underbygger også at det er SAS Danmark som kommer med en nyhed. Både hvis SAS køber Cimber eller hvis der bliver indgået en franchaise aftale så vil driften af dette helt sikkert komme til at ligge hos SAS Danmark. Bliver spændende at se hvad næste uge bringer! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Jeg tror du har ret Jens!
Det harmonerer meget godt med følgende post fra A.net af RJ100: "I heard about SAS who will make a large advertising campaign here in BSL for the BSL to CPH flights. It probably means that QI will leave the route and that SK will take it over (maybe Cimber will operate the route for SK?)." Det bliver interessant hvad det helt præcis indebærer for QI.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
Det vil også betyde, at hvis SAS på en eller anden måde overtager QI, så forsvinder QI feeder forbindelser til DM/NB, på den måde styrkes SK også indirekte.
Længe leve konspirationsteorierne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Længe Leve DAT
![]()
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Så i forhold til Amadeus holder teorien ikke helt - men jeg tror nu det er det som er på bedring... Desuden så udvider SAS fra 1 sep flyvningerne mellem Vesteräs og CPH til 2x daglig med CRJ fra QI. Så nu er programmet for den tredje CRJ der desuden skal flyve LUX ved at være på plads.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]()
Vil danske konkurransemyndigheter tillate at SAS eventuelt kjøper Cimber? Det er kanskje nok konkurranse med Maersk/Sterling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
QI står i amadeus også hele neste år.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Så det betyr at vi bør kjøpe SK-aksjer hvis det er en positiv SK-nyhet? Spørs om ikke CK åpnet munnen litt for tidlig til å være en SAS-ansatt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa skræmte Qatar væk fra Star Alliance | jefi99 | Småprat | 1 | 18-10-2012 18:39 |
Dy på vej væk fra Karup? | MD80Kristian | Flyforum | 0 | 05-11-2010 20:17 |
Hvorfor det kan være farlig å være flygeleder! | Tertit54 | Flyforum | 14 | 04-09-2007 22:52 |
Nu lader det til at ulovlighederne i EBJ og AAR stoppes | Guest | Flyforum | 6 | 25-04-2006 14:13 |
OT: Hvorfor være stor når man kan være lykkelig som liten... | G-COLE | Flyforum | 4 | 02-03-2006 22:28 |