Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-05-2025, 05:14   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Det er fredag:-)

God morgen fra Ris. Snart ut døren for å få kjøkkensjefen på jobb…men siden jeg går i 13-tiden for å kjøpe ny italiener, så er det vel greit å starte litt tidligere. Ha en like best fredag:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 05:25   #2
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Default Re: Det er fredag:-)

Morn fra Askøy (utenfor Bergen)

Snart helg og jeg har ikke fått avklart om det blir helg på meg eller ikke. Så starter dagen som vanlig med jobb kl 07, så får vi se hva jeg får beskjed om utover dagen.

Eller, glemte jeg at jeg hadde en-veis billett med DY til ALC i går. Så det flyet tok av før jeg oppdaget det Sånn kan det gå med travle dager om bord.

God helg til de som faktisk tar helg.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 06:56   #3
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg. Usikker på hva dagen bringer i dag egentlig men vi finner vel på noe. Klarer oss forhåpentligvis med bare én lang hvil i dag så kan jo bli spennende.
Årets Giro d'Italia tråkkes i gang i Albania i dag, så det blir nok å surre i bakgrunnen i ettermiddag

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 07:47   #4
Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold

Glædelig fredag den 9. Maj. Klokken er 7.47, og morgens første kop kaffe nydes på de nyanskaffede udemøbler til altanen. Hav den dejligste fredag:-)

"InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt"
Scandinavien_Airlines is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 08:08   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Asker. Gjemmekontorering, så settes kursen mot Gøteborg. Ha en fin dag.
Old 09-05-2025, 08:11   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Fredag ja… Men det går jo nesten for fort. Gårsdagen var en innertier.. Man kan drømme seg bort til strender og eksotiske byer – men lite slår krabbe, Chardonnay og bellezza precedentemente nota come drago forann peisen.

Aporopos eksotiske byer så booket vi i går en langhelg i Saigon og får prøve Vietnam Airlines i business begge veier.. Både byen og flyet ser snasent ut.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 08:51   #7
Futura
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Fredag ja… Men det går jo nesten for fort. Gårsdagen var en innertier.. Man kan drømme seg bort til strender og eksotiske byer – men lite slår krabbe, Chardonnay og bellezza precedentemente nota come drago forann peisen.

Aporopos eksotiske byer så booket vi i går en langhelg i Saigon og får prøve Vietnam Airlines i business begge veier.. Både byen og flyet ser snasent ut.
Saigon er en grei by det, men forbered deg på sinsyke imigration køer. Når BKK ser ut til å ha fått løst sine problemer, så er nok dette Asias verste Imigration køer. Widebody går stort sett til gate, narrowbody har 75% bussgate.

God morgen fra Lommedalen. Her skal bil klargjøres og fylles til plimsollermerket. 12 ved sekker, til sammen 8kvm/1800watt med solcelle paneler, 150cm Ikea overskap og benkeskap og benkeplate skal med, 2 madrasser. Et nytt panelbord for å erstatte et som er sprekt og en del annet skal inn i VW bussen. Mine foreldre skulle dratt opp i går, men min spreke mor på 82 fikk i går hjerteproblemer for første gang så hun er på Bærum Sykehus, der hun skal utredes for mulig pacemaker. Før vi drar skal vi på omvisning i nye Nadderud stadion som begynner å ta form. Det blir en hektisk helg i det minste.
Ha en fortsatt fin dag og en god helg
Futura is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 09:07   #8
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Endelig fredda Mornings fra kontoret i Groruddalen. Fargerikt her i dag, god oppslutning om fotballtrøyefredag. Blir hektisk helg, 45-års lag i kveld og 70-års lag i morgen inkl båttur på Oslofjorden. Nyt helgen.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 09:12   #9
OJB
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Forus,
Her er ukas siste morgen ops. møte gjennomført. En kopp kaffe og litt Forumlesning før neste møte her.
Innsjekk for morgendagens flight østover fjellet er foretatt. Det blir dagstur med Jernbanemuseets Stålvogn tog Hamar - Lillestrøm - Kongsvinger - Elverum - Hamar. Med diesel naturligvis. Man må pleie sine interesser!
Ha en fin dag
OJB is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 09:41   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Innsjekk for morgendagens flight østover fjellet er foretatt. Det blir dagstur med Jernbanemuseets Stålvogn tog Hamar - Lillestrøm - Kongsvinger - Elverum - Hamar. Med diesel naturligvis. Man må pleie sine interesser!
Tøøøøft. Med DI3 så det ut som på filmen til Jernbanemuseet?

Det var en av barndommens store opplevelser å få sitte foran i DI3 med Pappa på turen fra Dombås til Åndalsnes. Overnatte på stasjonen og så dra tilbake dagen etter. Den lyden altså.

God morgen fra Lillestrøm. Her skal det jobbes videre med vårt store jobbprosjekt samt planlegge neste ukes messe i Tyskland. Hodet er trygt plassert under vann om dagen. Men i morgen er det heldigvis lørdag, og da skal jeg stikke nesen og munnen op av vannlinjen igjen. Drikke vin og være kvalitetskjæreste.

Ha en best fredag... blir muligens en svipp innom Sjømaten på vei hjem fra arbe'

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 10:01   #11
OttoL
ScanFlyer Crusty

Morn fra akkurat innenfor ring 2. For første gang siden 4 juli i fjor våknet jeg opp uten en booking til Italia, men det går nok ikke alt for lenge før det blir gjort noe med. Forsøker med noen lodd til CL-finalen, men siden halve Milano og 1/3 av Italia sikkert er interessert i en tur til Munchen blir det nok med drømmen.

LN-NIM rad 28 var sånn noenlunde trangt på vei hjem fra PSA i går, men det får gå. Ikke setelomme heller som er littegranne irriterende for lengre turer.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	494357748_1082568573923618_5386092964592562449_n.jpg
Views:	357
Size:	136.0 KB
ID:	56109  
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 10:02   #12
fluxie
Flyprat fusentast

God morgen fra Riga. Når har man hatt det formelle årsmøtet i NHO Logistikk og Transport og en del av underbrukene til NHO LT. Nå starter den faglige delen som åpnes av Latvias samferdselsminister og Norges ambassadør til Latvia. Må dessverre skippe kveldens middag, da der visst er en stafett som skal løpes i morgen. BT tar meg hjem i kveld. Alltid fint med BT
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 11:00   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
men siden jeg går i 13-tiden for å kjøpe ny italiener, så er det vel greit å starte litt tidligere. Ha en like best fredag:-)
https://www.youtube.com/watch?v=YnVbKryHMQA

Grattis!

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 13:32   #14
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Endelig fredda , god oppslutning om fotballtrøyefredag.
Mange fotballtrøyer observert i korridorene her på Forus også i dag.

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Det blir dagstur med Jernbanemuseets Stålvogn tog Hamar - Lillestrøm - Kongsvinger - Elverum - Hamar. Med diesel naturligvis.
Hadde vært kanonkjekt å være med på en slik tur en gang. Fordrer det et medlemskap i en eller annen forening, eller holder det å følge med i de rette kanalene?

God fredag fra Forus. Greit å være på kontoret i finværet. Det ser ut som det blir noen timer overtid før jeg drar hjem i ettermiddag. Men når man allerede er innstilt på at det skal gå en del timer på jobb går det egentlig greit med noen timer ekstra.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 15:34   #15
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God fredag fra Oslo, formen heldigvis bedre så er nok klar for å jobbe i morgen og søndag. Men problemet er vel at Ullevål ligger midt i løypa til en viss stafett nærmest. Problemet er nå heldigvis å komme seg fra jobb kl 1530 og ikke til jobb kl 0730. Spørs hvor lett det blir å krysse Blindernveien (må nok gå ned til Majorstuen for tbanen). Evt så er det nok lurere å ta 20 bussen motsatt vei til Tøyen så man slipper det der. Har iallefall skjønt at den trafikkerer Ullevål Sykehus-Galgeberg. Jaja den tid den sorg.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 15:47   #16
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God fredag fra Santiago. Her har man rigget til frokostmøte og sofa talk. Når folk er ute av huset blir det trening. Sommerværet er tilbake men gårsdagens regnvær har malt Andesfjellene hvite. Snart skisesong
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2025, 17:33   #17
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
https://www.youtube.com/watch?v=YnVbKryHMQA

Grattis!
Da klarte mannen min og jeg å signere på vår 13. italiener på 25 år… Noen ganger skjønner man at man har skutt gullfuglen i valg av ektemann… digger nye biler og er det mellomlandinger på ferien og vi flyr business er han meget happy:-) Happy wife…etc…
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules