![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
På tide med noen nye bilder igjen. Denne serien inneholder mange charter maskiner, deriblant en DC9-81 på Osl. Begynner med Tirsdag 22. Juni og fram til Fredag 25. Noen turer blir det jo, kamera er alltid med i bilen og jeg kjører jo forbi hver dag så.... Begynner med Tirsdag ettermidag ved 19L og kveld på vollen ved 19R. God fornøyelse.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Måtte bare innom terminalen og knipse denne. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Onsdags morgen måtte jeg bare løpe (bokstavelig talt) for å rekke Thai i håp om at det var noe annet en den som hadde hvert her før... bomma ![]() Torsdag ettermidag/kveld ble det noe mer.. ![]() ![]() Fortsettelse følger..
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
tsetter fra tårnet..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så var det Fredag... ![]() ![]() ![]() Vakkert.. bremser bare med 1 motor. Denne maskine har hadt mange navn på flykroppen sin ![]() Det var det for denne gang. Håper bildene faller i smak.
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() Last edited by putzmeister; 25-06-2010 at 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som alltid fra deg: meget pent.
![]() Flott å se DC9 igjen. Men jeg har aldri før sett kun én motor reversert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
Kult, jeg tok bilde av den Air Sweden-maskinen da vi ventet på pushback den 19 Juni. Men med 18-55mm var det ikke sjans å få regnret... Så takk for det, og fine bilder!
![]() Det var en heftig flyvning på den maskinen forøvrig - ikke før hadde den løftet snuten før den la seg mot høyre, og deretter SKØYT i lufta. Noen hadde det artig i cockpit'en da tenker jeg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Må ærlig innrømme at jeg ikke ser forskjell på de lengere DC-9 maskinene og MD-80.
![]() Noen som kan hjelpe meg litt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
DC9-81 er vel i prinsippet en MD-81... Sånn rent fysisk, med noen forskjeller i cockpit osv. Jeg er absolutt ingen ekspert innen området selv.
Men hvis du søker opp DC9-51 (som vel er den lengste av DC9-maskinene) og ser den ved sidenav en MD8X så ser du iallefall forskjell på motorene. Vingene er jo også litt forskjellige. Utover det ser ikke jeg de helt store forskjellene. DC9-51 er uansett litt kortere enn MD80. Er vel en del frem og tilbake med betegnelser av MD og DC ![]() En annen lett måte å skille gamle DC9 og "nye" MD80 er selvfølgelig på lyden ![]() Forøvrig flotte bilder av flere sjeldne fugler! Last edited by Fry; 26-06-2010 at 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Knallserie som bestilt!
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så Air Sweeden maskine i SPU for noen uker siden :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte og varierte bilder!
DC-9-81 er strengt tatt en MD-81, grunnen til at maskinen til Air sweden ser ser ut som en go gammel DC-9, er at den ikke har fått ny tail cone. SAS maskinen på bilde 3 er også en DC-9-81/MD-81. Last edited by L1011-500; 26-06-2010 at 02:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei. Sertifiseringsbetegnelsen er DC-9-81. Tailcone har ingenting å gjøre med det, men de maskinene som har fått EFIS-cockpit blir gjerne betegnet som MD-81. Den eneste i denne serien som er 'sertifisert MD' er MD-88. Alle de andre er DC-9-8x.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hardcore flyspotting. Eyecandies på rekke og rad gjør at jeg alltid gleder meg til neste tråd du legger ut. Bra jobbet Stein.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte og skarpe bilder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Så om jeg har skjønt det riktig, de fleste MD-8x er egentlig DC-9-8x bare med ny cockpit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger og oppklaringen rundt DC-9ern
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Hva er kallesignalet og IATA/ICAO designator for Air Sweden? Lurer på om denne maskinen var innom Bardufoss i forrige uke. Noen som vet?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
SXN og Snowflake .. kan ikke se at de er tildelt IATA-kode. Ikke alle charterselskaper bryr seg med det heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Takk LN-MOW. Da var nok denne på Bardufoss på fredag. Mil charter?
Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Du verden så mange fine maskiner du har fått den uka, meget bra bilder!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reise med Norwegian-charter | toftos | Reiseforum | 18 | 16-06-2015 18:28 |
Obama-Feber på Sola | sirpjalle | Flyforum | 2 | 08-12-2009 13:19 |
"Thailand-feber" i Norge | MountainDew | Flyforum | 0 | 01-06-2007 17:36 |
Sprøtt, NW scrapper A320, men flyr videre med DC9 | LN-SEK | Flyforum | 10 | 27-05-2007 14:42 |
Førstereis med charter | PW14 | Flyforum | 11 | 21-07-2006 23:32 |