![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Er netop blevet ringet op med nyheden om at SAS beholder Linestations...jamen kan dagen starte bedre, næppe
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Det var godt å høre at vår arbeidsgiver noen ganger tar til fornuften
![]() ![]() det blir nok en fin dag i dag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Rigtig, rigtig gode nyheder, Ole
![]() Det er absolut en af SAS' styrker i konkurrencen med andre selskaber og det ville være synd hvis de skulle forsvinde - både for SAS, ansatte og pax... Jeg har gang på gang haft fantastisk gode oplevelser med disse stationer og der er ingen tvivl om at det gør en stor forskel for pax ift. de selskaber der har outsourced - Serviceniveauet er langt højere ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Hva er linjestasjoner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
I mitt synspunkt, BOO, KRS, BDU, CDG, LHR osv, som er f.eks endestasjoner, småstasjoner fremfor hovedbasene OSL, CPH, ARN.
Mulig jeg tar feil...? Men, jaja, god nyhet ihvertfall. Beviser at SAS står for kvalitet, ikke griskhet (pengene..., onkel skrue, +++). Gjelder dette alle stasjoner som SK flyr til, eller der SGS er nesten iferd med å bli outsourcet? Tenkte også på BDU, der er det vel RFLY som er handlingagent? Skulle ikke forundre meg om ARN og CPH ser på OSL som en linjestasjon heller... ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Har SAS har stengt stasjonene utenfor Skandinavia nå? Jeg vet ikke hva som har skjedd med SAS Ground Services i Storbritannia, da jeg var der for to uker siden var det i alle fall SAS Ground Services som hadde handling for SAS, Malaysia Airlines, Thai, Turkish Airlines og Emirates. I Aberdeen har de vel også KLM og Air France, i tillegg til SAS og Widerøe. I fjor var det ellers streik i SAS Ground Services i Frankrike da SAS ville selge selskapet, som bl.a. handler SAS, Blue1 og Icelandair på CDG - hva skjer der? Last edited by FlightDeck; 02-06-2010 at 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Gledelig for våre kollegaer i SGS. Gratulerer!
Noen som vet når dette blir offentlig?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Veldig gledelig dette.
Det lå jo lenge i kortene at SAS kun ville holde "hub'bene" ARN, CPH og OSL tilbake på handlingssiden, og at linjestasjonene måtte nedlegges i SGS-sammenheng. Nå har SAS valgt en fornuftig løsning, spør du meg. SGS sine linjestasjoner (bl.a. BGO, TRD, SVG..) har jo også "fremmedhandling", og det er der jeg selv har fått oppleve god og effektiv "handling", faktisk oftest langt bedre enn på f.eks ARN og CPH, der jeg dessverre ikke alltid har vært så imponert av SGS'innsatsen. OSL har vært rimelig ok, mens disse linjestasjonene som sagt har imponert meg. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Fra fagforeningen Parat:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,467
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
Mindre arbeidspress kan muligens være en faktor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Dette må jo være gode nyheter, og muligens en pekepinn på at ting begynner å falle på plass, eller? Har fått følelsen av at SAS igjen er på stigende kurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
|
![]()
Eller at det ikke fantes kjøpere.... men gratulerer til alle i SGS, keep up the good work
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
Da kan man vel gratulere de SGS-ansatte som har vist at det er liv laga og at de leverer varene
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Location: Vestfold
Posts: 125
|
![]() Quote:
__________________
Hvorfor sitte inne når alt håp er ute! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,575
|
![]() Quote:
Her er det 3 ganger så mange folk i sving med håndtering av en turnaround som ellers i systemet. Noen burde ta turen over fra fedrelandet og lært gjengen der over å administrere og organisere handlingen. Mye penger må det jo også koste å ha så mange folk i sving!? Men, men , organsisering har jo tradisjonelt ikke vært engelskmenn og skotter sin sterke side.... Har sett flere ganger skipperen som har blitt irritert og tatt turen ut av cockpit for å finne ut hva som foregår med handlinggjengen der borte ved klargjøring for avgang. En jobb for deg Andreas å lære dem effektiv handling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Kjenner ikke helt igjen din beskrivelse av ABZ, OJB. I 2008 var ABZ WF' s beste stasjon på ground handling. KLM har tildelt ABZ 5-star award. dvs topp karakterer på handling.
Den situasjonen du beskriver sammenfaller med det vi opplevde FØR SGS kom på banen. Jeg sender deg en PM i morgen slik at du kjenner bakgrunnen for mine ord ovenfor.
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Denne snek seg forbi meg forrige uke. Man gir litt med ene håndene og tar litt med andre hånden:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1913453.ece Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sjokkert over SGS/SAS | Elling | Flyforum | 35 | 23-02-2011 10:13 |
SAS/SGS har problemer | sk931 | Flyforum | 3 | 16-02-2007 12:31 |
SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE | dash-7 | Flyforum | 37 | 01-11-2006 23:16 |
SGS blir i SAS | SK1399 | Flyforum | 0 | 15-06-2006 19:35 |
FI dropper SAS-handling (SGS) | Guest | Flyforum | 29 | 05-10-2005 18:43 |