Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-04-2010, 16:19   #1
Polaris
Free Luigi

Default Flyselskapenes facebook-sider

Sitter her og prokrastinerer alt som heter eksamenslesing, dermed ble det sløs av tid på fjesbok. Besøkte facebook-sidene til Widerøe, Norwegian og SAS - og i den sammenheng må jeg bare ROSE Widerøe for en knallside! Best av alle flyselskapene på facebook. Skikkelig hyggelig stemning der inne med mye aktivitet fra ansatte og mange artige/koselige historier fra folk flest. Thumbs up!

Til sammenlikning ble SAS-siden upersonlig. Forsåvidt helt grei, men manglet den ekstra lille piffen. Kanskje det er fordi den er internasjonal? Bra aktivitet/svar fra ansatte iallefall! Litt irrelevant, men: SAS må gjøre noe med det dårlige personlige bildet de har. Det har tilogmed dårlig oppløsning... Hva skjedde med å bare ha en enkel firmalogo? Eller et fly?

Norwegian var helt på bånn, mye spam og rart på veggen - samt at svar fra ansatte var noe "lunkne".

Nei, way to go Widerøe! Ble tilhenger jeg, og det er sjeldent jeg blir tilhenger av noe på facebook for å si det sånn
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2010, 16:22   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Flyselskapenes facebook-sider

Unnskyld at jeg spør. Men kan noen utdype hva ordet "prokrastinere" egentlig betyr?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2010, 16:25   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Unnskyld at jeg spør. Men kan noen utdype hva ordet "prokrastinere" egentlig betyr?
el.l.:
Quote:
...fremskyving eller unnvikelse av en handling som skal avsluttes
http://no.wikipedia.org/wiki/Prokrastinere

Så dreier vi tilbake til tema

Old 14-04-2010, 16:37   #4
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Takk Polaris ;-)

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2010, 16:47   #5
view
ScanFlyer Gold

Har ikke sjekket ut Widerøe FB-siden før nå, og er enig i at den er veldig bra. Personlig touch, svar til publikum, jo helt greit god stemning som sagt ovenfor. Widerøe er generelt veldig gode på internett synes jeg.

Polaris, som det så fint heter: A procrastinator's work is never done. Lykke til med eksamen!
view is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2010, 17:42   #6
Scandinavian
ScanFlyer Gold

Enig, toppscore til Widerøe på facebook!
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2010, 09:37   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Det er også tydelig at Facebook, når brukt riktig, fungerer bra som kommunikasjonsverktøy i slike situasjoner som nå under vulkanutbruddet. Det 3 selskapene jeg har har på Facebook (SAS, Widerøe og Swiss) kommer alle med stadige oppdateringer
Old 17-04-2010, 14:00   #8
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Stor ros til SAS på Facebook, som jeg absolut vil kåre som vinderen her i vulkanepisoden. Klart den bedste, hurtigste og mest grundige Info af alle de flyselskaber jeg har tjekket.

Thumbs up SAS
Old 19-04-2010, 18:55   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Stor ros til SAS på Facebook, som jeg absolut vil kåre som vinderen her i vulkanepisoden. Klart den bedste, hurtigste og mest grundige Info af alle de flyselskaber jeg har tjekket.

Thumbs up SAS
SAS, Wideroe og Swiss synes jeg alle har gjort en god jobb under krisen. Var en tur innom Norwegian sine sider og man ser at de på langt nær er like pro-aktive som de tre andre eksemplene. Rett og slett så virker det mer amatørmessig der
Old 19-04-2010, 19:45   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Enig - utrolig lite proaktive hos Norwegian, det eneste de skriver er at de ikke vet noen ting ...
Old 19-04-2010, 19:49   #11
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
SAS, Wideroe og Swiss synes jeg alle har gjort en god jobb under krisen. Var en tur innom Norwegian sine sider og man ser at de på langt nær er like pro-aktive som de tre andre eksemplene. Rett og slett så virker det mer amatørmessig der
Til gjengjeld så synes jeg Norwegian er adskillig bedre på den kanalen som fortsatt er den viktigste: Sine egne websider.
Old 19-04-2010, 19:52   #12
Polaris
Free Luigi

Verste med siden til Norwegian er alt det svadaet som blir postet der - og mangelen på evne til å fjerne dette svadaet. Om det skal være noen som helst førsteprioritering på slike sider så er det å FJERNE spam og svada, ingen er interessert i å høre om konserter eller videoer. Igjen: bærer preg av lite intersse og "amatører".
Old 19-04-2010, 20:41   #13
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på Facebook-sidene til flyselskapene, men tenkte jeg skulle se på Norwegian og SAS sine sider nå. Jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen, og finner ikke så mye svada & spam som det vises til her. Svarene til både SAS og DY er vel stort sett i samme gate - det er vanskelig å si noe konkret. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at førstesidene i dag ikke er helt representantive.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 20:43   #14
JoeW
ScanFlyer Rusty

Jeg var innom Norwegian nå - og det ser for meg ut som om det ikke skjer noen ordentlig kommunikasjon ut fra selskapets side - det svares noe på en mengde uten like av spørsmål - mens f.eks. SAS og WF som jeg "følger" normalt er flinke til å opplyse om utviklingen - SAS opplyser hver gang de har nye bussruter på gang til europeiske byer ol. - slik informasjon direkte fra selskapet ser det ikke ut til å være hos DY.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 21:24   #15
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Jeg var innom Norwegian nå - og det ser for meg ut som om det ikke skjer noen ordentlig kommunikasjon ut fra selskapets side - det svares noe på en mengde uten like av spørsmål - mens f.eks. SAS og WF som jeg "følger" normalt er flinke til å opplyse om utviklingen - SAS opplyser hver gang de har nye bussruter på gang til europeiske byer ol. - slik informasjon direkte fra selskapet ser det ikke ut til å være hos DY.
Det stemmer sikkert, og jeg har kun et "snapshot" å vise til (når jeg var inne så var svarene til SAS stort sett at det visste man ikke så mye om, og henviste til flysas.com, noe som var stort sett det jeg fant på DY også). Kanskje DY ikke har slike bussruter og dermed ikke noe å opplyse om?
Old 19-04-2010, 21:41   #16
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

SAS gir spesifikk informasjon om både busser og flyruter, hvor de går fra og hvor de lander, og hvilke telefonnummer man må ringe for å komme seg med bussene og flyene, og når folk senest må møte opp og sjekke inn etc. Har man fulgt med de siste dagene ser man at DY ikke har samme Facebook-strategi...uten at dette skal føre til en DY vs SK-diskusjon

WF har ikke samme spesifikke informasjon som SAS, men de er flinke til å informere om hvilke områder de opererer normalt i etc. Det er antakeligvis godt nok for WF sin del.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 21:48   #17
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
SAS gir spesifikk informasjon om både busser og flyruter, hvor de går fra og hvor de lander, og hvilke telefonnummer man må ringe for å komme seg med bussene og flyene, og når folk senest må møte opp og sjekke inn etc.
Jeg innrømmer at jeg ikke har fulgt med, og det du trekker frem her er jo svært kjekk informasjon å få samlet på et sted. Om det er mer representativt for de siste dagers informasjonsflyt så stiller nok saken seg anderledes. Mitt poeng var ikke å "disse" SAS, men jeg så ikke så stor forskjell på sidene & informasjonen der når jeg sjekket.
Old 19-04-2010, 22:06   #18
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Den viktigste forskjellen på SAS' og Norwegians side er jo at førstnevnte legger ut oppdatert informasjon omtrent hver time, samtidig som de svarer på henvendelser ... Norwegian svarer bare på noen av henvendelsene og svarene er stort sett innholdsløse. Da blir det for dumt at selskapet på sine nettsider ber reisende om å bruke Facebook om de vil ha raske svar: http://norwegian.no/viktig.
Old 19-04-2010, 22:09   #19
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på Facebook-sidene til flyselskapene, men tenkte jeg skulle se på Norwegian og SAS sine sider nå. Jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen, og finner ikke så mye svada & spam som det vises til her. Svarene til både SAS og DY er vel stort sett i samme gate - det er vanskelig å si noe konkret. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at førstesidene i dag ikke er helt representantive.
Nå valgte du deg nå rette tia til å lete etter en "normal wall" på facebook... Naturlig nok er det mye vulkan-related business på øverst nå
Old 19-04-2010, 22:32   #20
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Nå valgte du deg nå rette tia til å lete etter en "normal wall" på facebook... Naturlig nok er det mye vulkan-related business på øverst nå
...ja, og det var derfor jeg var litt påpasselig med å poengtere at det godt kan hende at situasjonen ikke var representativ. Jeg får vel også understreke at jeg ikke registrerte at ditt første innlegg var datert før vulkanutbruddet - jeg la bare merke til at noen kåret SAS til vinner i vulkaninformasjonssaken og at andres sider var så dårlige så jeg tenkte bare gjøre meg opp min egen mening om den saken. Det har jeg nå gjort.
Reply

Posting Rules