![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hola,
skal til westcoast i sommer. Vanligvis har jeg avskyd amerikanske selskaper, men nå tilsier routing at jeg trolig enten må velge United via FRA eller KLM via AMS. Noen som har erfaringer, kanskje fra begge, i business class - og hvordan dem rangerer mot LH/Swiss? Via seatguru ser det ut som konfigurasjonen er den samme, vanlige business suites. Mat? Service? Jeg er star gold, men har ingen status hos Sky Team. Tidsmessig er KLM routingen egentlig bedre. Takk! |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
KLM i business er helt kurant. Og har du først Business, spiller status mindre rolle. De fleste fordelene får du jo likevel ..
|
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
United business er trasig for tiden. Polaris, som de kaller det, skylder på Covid og slipper et fat med mat til deg og ferdig med det. Maten i seg selv var god, men pretzel roll i plast og is fra butikkens fryser var ikke mye og skryte av når man tenker på hva det koster. Men for den del, SAS hadde den dårligste maten jeg noengang har spist på et fly, men det var bak. SAS brukte og ha god mat, og gamle United og Continental hadde kanon mat og service i gamle dager. Kanskje det er Covid som de unnskylder med.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bare de ferske rundstykkene de hadde var et stort pluss.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Det er det eneste positive jeg kan si om KLM’s økonomiklasse. Rundstykkene er veldig gode. Eller var det frem til covid ihvertfall.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Takker for alle innspill. Jeg tror det blir KLM. Jeg har lest at polaris skal være bra, spesielt liggearrangement med dyna etc. Jeg er knappe 2m så fint med god plass. Men jeg orker ikke en kastrert service grunnet COVID. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vi kan jo følge opp MOW sitt bilde med alt var bedre før. I denne lenken er det masse bilder fra serveringen i gamle dager
https://flashbak.com/all-a-smogasbor...-meals-362543/ |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Skal på et cruise fra LA i jula 2022 og ser på flybilletter. Vi er ganske låst på både utreise datoer ( helst 21 des ) og hjemreise 30 Des. SAS fra Oslo via København koster 6500 kr med bagasje nå. Er det en ok pris, eller lønner det seg å vente litt ? |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Vent på et salg. Det kommer nok noe mye bedre enn dette.
|
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Til låste datoer i jula er ikke dette noe å lure på synes jeg
|
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Litt vanskelig å spå om dagen, men før Covid og krig hadde jeg vært fall ikke lurt på den prisen i jula i det hele tatt og booket med en gang om jeg var låst på dato.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Free Luigi
|
![]()
Søker erfaringer med en overnight stay på CPH:
1) Er det døgnåpne lounger på CPH hvor man kan kjøpe seg inn? Type så man kan sitte fra 23:00-06:00 og slappe av, ikke sove. 2) Lønner det seg med hotell 23:00-06:00? 3) Er det hotell tilgjengelig i terminalen? (SAS-flighter). Hvor det er kort veg fra utsjekk til flyinnsjekk? |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
SAS sim lounge stenger i hvert fall i god tid før siste SAS avgang. Jeg tviler sterkt på at det er noen andre som er åpen gjennom natten. Jeg hadde gått for hotell.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har noen ideér til "varme nok" steder som man kan nå innen 12 timer fra Oslo i juleferien?
Ser etter et sted man kan slappe av, ta seg en løpetur, og komfortabelt lese Kindle i sola i shorts og t-skjorte (så 20+C?) Foreløpig knapp på El Gouna i Egypt, noen som har vært der og vet om det er varmt nok? Virker som de typiske stedene i sør-øst Asia og Karibien har flypriser på 25k om man skal ha en effektiv rute.. Hawaii var faktisk overkommelig, inntil jeg så hotellprisene på 600 USD/natt ![]() Qatar/Dubai/Oman etc. er uaktuelt menneskerettighetssituasjonen |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]() Quote:
Var i området der i februar, det var ikke shorts og t-skjorte vær hver dag, og vinden kunne virkelig være sur. Bading foregikk stort sett i oppvarmet basseng, men havet var også brukbart som nordmann. Nå scorer vel ikke nødvendigvis Egypt så veldig høyt når det gjelder menneskerettigheter heller akkurat da |
|
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hm... Det hørtes kanskje litt kaldt ut
Egypt er "unnskyldt" siden de ikke er så rikt land ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Begynte å se på charter, og ser TUI har opphold til Mexico som går med rutefly
Finner ikke samme rutefly til salgs på Google, så de har kjøpt opp og det er nå fullt? Hvordan funker det? Er med *A så hvis man får vanlige statusfordeler er jo det rimelig attraktivt! |
![]() |
![]() |
#19 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Hva er gale med Oman? Dra dit, takk meg senere
|
![]() |
![]() |
#20 |
Free Luigi
|
![]()
Hvor kjøper man koffert i Tromsø? Eller finnes det gode nettbutikker med sikker og rask leveranse? Er American Tourister the choice for str L/XL? Prisnivået trenger ikke være overdrevent høyt, altså har jeg utelukket Rimowa.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Valg av flyselskap til/i USA | kristian | Reiseforum | 53 | 12-03-2017 13:35 |
Valg av flyselskap til Etiopia | Klette | Reiseforum | 10 | 17-07-2016 03:55 |
Valg av flyselskap til Asia? | Savipix | Reiseforum | 20 | 05-02-2016 01:28 |
Hjelp til valg av flyselskap i F-class | fluxie | Reiseforum | 17 | 20-10-2010 20:10 |
OT: Hjelp til valg av objektiv... | G-COLE | Flyforum | 13 | 22-12-2005 15:14 |