![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
SAS jakter på kjøper til bolaget. Så fort SAS er oppe og går igjen skal det selges til et annet flyselskap, sier Mats Jansson.
Det skandinaviske markedet er helt sikkert spennende nok for mange, men det er vel også en del problemer som følger med på lasset om man tar over SAS, som alle fagforeningene, pensjonsforpliktelser, flyflåte med alle tenklige og utenklige typer og variasjoner av fly.... for å nevne noe. Her er en artikkel fra dn.no om saken: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1850871.ece
__________________
Life is Brutale Last edited by imm; 02-03-2010 at 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Men da er vi også tilbake til et kjent tema: hvorfor har veldig mange forsøk på å prate med f.eks. LH tidligere aldri ført noen vei?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Klart bruden må slankes, men bruden må også sendes til psykolog, da bruden lider at schizofreni. Bruden må få litt orden på organisert og samordnet tenking først.
Ellers bør vel brudekjolen fornyes, så dessverre er nok ikke bruden mye attraktiv på gifte markedet fortiden. ![]()
__________________
Fly your dreams. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
|
![]()
AF/KL hadde passet meg fint ... Da hadde jeg nok fått en direkterute til Oslo relativt kjapt!
![]() Men skal SAS selges, vil det noik også dukke opp andre aktører - som TPG (Texas Pacific Group) eller andre investeingsselskaper. Disse spesialiserer seg på skakkjørte firmaer - de shiner dem opp og får dem på beina før de selger dem videre. I mellomtiden drar de også ut det de kan av realiserbare verdier av selskapet. De er nådeløse eiere, og det er en tøff prosess, men fordelen er at man kommer ut av en slik prosess som er sterkere og slankere selskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
SAS skal sælges? Mig bekendt er SAS et børsnoteret selskab, hvor staterne ejer 50 pct. Hvem siger, at hvis SAS kommer ovenpå igen efter krisen, at de øvrige aktionærer vil sælge? Og i givet fald til et andet flyselskab? Dermed ikke sagt, at lidt opkøbssnak med Lufthansa ikke kan være en fordel, men jo aktionærerne der bestemmer i sidste ende.
Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
<Moderator>
Da har det vært en liten rydding her. Folk bes holde seg til ting man kan legge frem skikkelig og ryddig, og folk som er grovt uenig minnes om report-knappen. Og så holder vi oss alle til topic i minst 30 minutter til. </Moderator> -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Før Lufthansa eller andre gidder å ta i vepsebolet SAS, må alle de 3 skandinaviske eierne selge seg ut. Det tror jeg kan bli tøft...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
Turkish Airlines kanskje...
http://www.travelreport.se/resenyhet...r-shoppingtur/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
1: Det norske Nærings- og Handelsdepartement 2: Det svenska Näringsdepartement 3: Det danske Finansministeriet 4: Wallenbergstiftelsen 5: Odin Forvaltning 6: Folketrygdfondet
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() Quote:
Men helt enig med Tommy777, disse tre statene har jo endel andre hensyn å ta. De tenker jo på konsekvenser som tapte/vunnet stemmer ved valg osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Det er hundrevis av skandinaviske eiere. Problemet finner du i pkt 1-3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mange flymodeller skal/selges | Tarzan | Samlerhjørnet | 3 | 06-01-2018 17:02 |
Wideroe skal selges | Utflyttet | Flyforum | 241 | 07-04-2013 11:50 |
Eigarskap og vilkår (Splitta frå "WF skal selges") | 73H | Flyforum | 20 | 14-11-2012 06:44 |
Selges SAS CAPS | jameson82 | Samlerhjørnet | 3 | 04-01-2012 12:35 |
City airline skal selges | MartinL | Flyforum | 6 | 13-08-2009 23:18 |