![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Sjefen for SAS i Kina sier i et intervju at selskapet vil gjenåpne ruten mellom København og Shanghai, i 2010 eller 2011. Det kommer videre frem at København-Beijing hadde en fantastisk utvikling i 2009.
http://translate.google.com/translat...sl=zh-CN&tl=en Last edited by FlightDeck; 04-03-2010 at 21:46. Reason: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Isåfall er det jo brilliant å kvitte seg med det nødvendige flymateriell. Hvordan skal man ekspandere uten fly tilgjengelig? Kutte andre ruter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Kanskje man gjør det i kjent SAS-stil. Annonserer en ny rute, utsetter den og annonserer at man mangler fly og venter litt til på at markedet skal bli bedre.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Vel. Her kan det vel fort ha blitt misforståelser underveis!
Om han har sagt at han håper de vil gjenåpne ruten, kan fort omskrives av ivrige bladsmørere. Blir ruten gjenåpnet, kommer vel nyheten fra Apburen først? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Køpe eller leie hva da? Hva slags materiell er mer egnet enn det de allerede bruker, dvs A330 og A340, og er tilgjengelig i nærmeste fremtid? 777? 757? Sorry mac, mer egnet materiell finnes ikke.
Skjønt det hadde jo vært i god SAS-ånd å fase inn en ny flytype. Enhetsflåter er oppskrytte greier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]() Quote:
Og som andre nævner - HVIS ruten da bliver til noget. Der har jo også lige været rygter om Stockholm - Tokyo. Lars |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Hvis nå SAS IC skulle utvide, så er det jo et spørsmål om hvilken rute som står først i køen. Det kan jo være flere:
CPH-SFO denne har jo vært på planen, men gikk ut når de faset ut 2 fly ARN-NRT Har vi også hørt mye om tidligere ARN-PEK Ble nedlagt, er det behov igjen? ARN-BKK Ble også nedlagt. Er det behov igjen? CPH-PVG Som det her har vært snakk om å ta opp igjen. Litt rart at det aldri har vært tale om en rute CPH-JNB/CPT? Eller hva med Houston? Rio? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Eller som når SAS sa de skulle skaffe seg mindre fly for å fly Oslo-New York fordi de fant ut at CO fikk suksess med det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Da har vi jo hatt en SAS-IC-tråd denne uken også, og alle har fått seg en god latter. Skal vi ta en DY eller Feel-tråd nå?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Tralala....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Ikke helt konsistens over dette. På den ene siden legger man to fly ut på salg, og på den andre siden varsler man ønske om å gjenåpne ruter. SAS snakker hele tiden om at markedet må bli bedre ... Skjønner ikke hvorfor selskapet er så redd for markedet når de selv kan være med å definere det og utvikle det.
Generelt sett har det vært utrolig mye rykter og artikler som dette knyttet til SAS' interkontinentale ruter. Enten det gjelder at Dubai-ruten skal bli en helårsrute, at Stockholm skal få en rute til Tokyo, at man skal gjenåpne to daglige ruter på København-New York eller at det skal bli interkontinentale ruter fra Oslo. Det som imidlertid er bra er at København-Beijing-ruten har en positiv utvikling! Last edited by FlightDeck; 05-03-2010 at 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
|
![]()
Generelt set alt for mange negative indlæg i denne tråd, hvor det er tydeligt at der er nogen skribenter som har en dagsorden der går ud på at skabe badwill om SAS.
Nøgternt set kan vi dog her se på en succeshistorie hvor SAS har oplevet 2-cifret procentmæssig fremgang på en udpræget business rute, og så endda midt i en finanskrisetid. Det er altså succes så det brager, og noget som SAS er nødt til at bygge videre på. Det kan godt være at man er tvunget i defensiven, men her ville det hjælpe at man kommunikerer succesen ud til medierne, og bureauerne. Og så er det ellers bare om at få sat gang i møllehjulet og få åbnet en rute til Shanghai, så man kan kapitalisere yderligere på succesen. Mon ikke vi vil se Shanghai åbne med vinterfartplanen, og så kunne et bud være at ARN-ORD overgår til en sæsonrute, eller at CPH-DXB nedlægges. Sidstnævnte passer dog ikke ind med at man er ved at få succes på ruten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Att ARN-ORD skulle bli en "seasonal" har jag svårt att tro då den står för många connections vidare i USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
|
![]()
Efter hvad jeg hører er det dog den IC rute med dårligst belægning, og det er derfor at mit bud ville være på den. Som sagt er det et rent gæt udfra hvad jeg har hørt om belægning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Det har vært sterke påstander fra SAS'ere her på foumet om at det var tilfellet for ARN-BKK og ARN-PEK som førte til nedleggelsene dessverre. Men back til topic; jeg tror ikke dette kommer til å skje med der første men at dette kun enten er ønsketenkning eller oppkast fra en dårlig jounalist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
|
![]() Quote:
"ønsketenkning eller oppkast fra en dårlig journalist" hvis du her hentyder til SAS evt. åbning fra Shanghai, ja så er det da en fornærmelse mod Lars Olofsson som selv udtaler at det vil ske. Du kan vel heller ikke komme udenom den flotte fremgang de angiveligt har på Kina p.t. At SAS så har et problem med manglende materiel er en anden sag, og der har de en opgave hvis og såfremt de vil åbne på Shanghai. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
København-Shanghai tirsdag | kimpe | Register- og ATC-Forum | 5 | 06-11-2012 08:23 |
København vil investere i Kastrup | Fysikeren | Flyforum | 0 | 09-03-2012 09:21 |
SAS gjenåpner København-Shanghai fra Høsten 2011 | Someone | Flyforum | 17 | 15-04-2011 10:52 |
SAS vil gjenåpne OSL - EWR | vadheim | Flyforum | 19 | 31-05-2005 19:27 |
Rådyrt for SAS å gjenåpne flyrute | AH05 | Flyforum | 45 | 09-03-2005 06:44 |