Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-03-2010, 21:38   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
SAS SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Sjefen for SAS i Kina sier i et intervju at selskapet vil gjenåpne ruten mellom København og Shanghai, i 2010 eller 2011. Det kommer videre frem at København-Beijing hadde en fantastisk utvikling i 2009.

http://translate.google.com/translat...sl=zh-CN&tl=en
__________________

Last edited by FlightDeck; 04-03-2010 at 21:46. Reason: Skrivefeil
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2010, 22:07   #2
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Isåfall er det jo brilliant å kvitte seg med det nødvendige flymateriell. Hvordan skal man ekspandere uten fly tilgjengelig? Kutte andre ruter?
sukram is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2010, 22:15   #3
Fysikeren
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Isåfall er det jo brilliant å kvitte seg med det nødvendige flymateriell. Hvordan skal man ekspandere uten fly tilgjengelig? Kutte andre ruter?
Købe eller leje mere egnet?
Fysikeren is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2010, 22:23   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Quote:
Originally Posted by Fysikeren View Post
Købe eller leje mere egnet?
Kanskje man gjør det i kjent SAS-stil. Annonserer en ny rute, utsetter den og annonserer at man mangler fly og venter litt til på at markedet skal bli bedre.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2010, 22:29   #5
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Vel. Her kan det vel fort ha blitt misforståelser underveis!
Om han har sagt at han håper de vil gjenåpne ruten, kan fort omskrives av ivrige bladsmørere.

Blir ruten gjenåpnet, kommer vel nyheten fra Apburen først?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2010, 22:49   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Isåfall er det jo brilliant å kvitte seg med det nødvendige flymateriell. Hvordan skal man ekspandere uten fly tilgjengelig? Kutte andre ruter?
He he.. Kunne ikke være mer enig..

Hva?? Kommer det bedre tider etter dårlige?? :rolleyes
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2010, 23:01   #7
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Quote:
Originally Posted by Fysikeren View Post
Købe eller leje mere egnet?
Køpe eller leie hva da? Hva slags materiell er mer egnet enn det de allerede bruker, dvs A330 og A340, og er tilgjengelig i nærmeste fremtid? 777? 757? Sorry mac, mer egnet materiell finnes ikke.

Skjønt det hadde jo vært i god SAS-ånd å fase inn en ny flytype. Enhetsflåter er oppskrytte greier.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2010, 23:11   #8
Fysikeren
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Køpe eller leie hva da? Hva slags materiell er mer egnet enn det de allerede bruker, dvs A330 og A340, og er tilgjengelig i nærmeste fremtid? 777? 757? Sorry mac, mer egnet materiell finnes ikke.

Skjønt det hadde jo vært i god SAS-ånd å fase inn en ny flytype. Enhetsflåter er oppskrytte greier.
Udtaler mig absolut IKKE som ekspert, var mere et bud end et svar. Men man kunne vel forestille sig, at de kunne flytte en maskine fra andre ruter til Shanghai, og erstatte en sådan rute med bedre egnet materiel?

Og som andre nævner - HVIS ruten da bliver til noget. Der har jo også lige været rygter om Stockholm - Tokyo.

Lars
Fysikeren is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2010, 23:31   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Hvis nå SAS IC skulle utvide, så er det jo et spørsmål om hvilken rute som står først i køen. Det kan jo være flere:

CPH-SFO denne har jo vært på planen, men gikk ut når de faset ut 2 fly
ARN-NRT Har vi også hørt mye om tidligere
ARN-PEK Ble nedlagt, er det behov igjen?
ARN-BKK Ble også nedlagt. Er det behov igjen?
CPH-PVG Som det her har vært snakk om å ta opp igjen.

Litt rart at det aldri har vært tale om en rute CPH-JNB/CPT?
Eller hva med Houston? Rio?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2010, 23:54   #10
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Eller som når SAS sa de skulle skaffe seg mindre fly for å fly Oslo-New York fordi de fant ut at CO fikk suksess med det.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 00:30   #11
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Da har vi jo hatt en SAS-IC-tråd denne uken også, og alle har fått seg en god latter. Skal vi ta en DY eller Feel-tråd nå?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 06:57   #12
Redcap
ScanFlyer Silver
 
Redcap's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Here we go again
__________________
Velkommen til Tromsø
Redcap is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 08:57   #13
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Tralala....
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 10:07   #14
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Ikke helt konsistens over dette. På den ene siden legger man to fly ut på salg, og på den andre siden varsler man ønske om å gjenåpne ruter. SAS snakker hele tiden om at markedet må bli bedre ... Skjønner ikke hvorfor selskapet er så redd for markedet når de selv kan være med å definere det og utvikle det.

Generelt sett har det vært utrolig mye rykter og artikler som dette knyttet til SAS' interkontinentale ruter. Enten det gjelder at Dubai-ruten skal bli en helårsrute, at Stockholm skal få en rute til Tokyo, at man skal gjenåpne to daglige ruter på København-New York eller at det skal bli interkontinentale ruter fra Oslo.

Det som imidlertid er bra er at København-Beijing-ruten har en positiv utvikling!
__________________

Last edited by FlightDeck; 05-03-2010 at 10:10.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 10:36   #15
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Generelt set alt for mange negative indlæg i denne tråd, hvor det er tydeligt at der er nogen skribenter som har en dagsorden der går ud på at skabe badwill om SAS.
Nøgternt set kan vi dog her se på en succeshistorie hvor SAS har oplevet 2-cifret procentmæssig fremgang på en udpræget business rute, og så endda midt i en finanskrisetid. Det er altså succes så det brager, og noget som SAS er nødt til at bygge videre på. Det kan godt være at man er tvunget i defensiven, men her ville det hjælpe at man kommunikerer succesen ud til medierne, og bureauerne. Og så er det ellers bare om at få sat gang i møllehjulet og få åbnet en rute til Shanghai, så man kan kapitalisere yderligere på succesen.
Mon ikke vi vil se Shanghai åbne med vinterfartplanen, og så kunne et bud være at ARN-ORD overgår til en sæsonrute, eller at CPH-DXB nedlægges. Sidstnævnte passer dog ikke ind med at man er ved at få succes på ruten.
janusk is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 10:41   #16
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Att ARN-ORD skulle bli en "seasonal" har jag svårt att tro då den står för många connections vidare i USA.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 10:43   #17
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Att ARN-ORD skulle bli en "seasonal" har jag svårt att tro då den står för många connections vidare i USA.
Efter hvad jeg hører er det dog den IC rute med dårligst belægning, og det er derfor at mit bud ville være på den. Som sagt er det et rent gæt udfra hvad jeg har hørt om belægning.
janusk is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 11:05   #18
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Quote:
Originally Posted by janusk View Post
Efter hvad jeg hører er det dog den IC rute med dårligst belægning, og det er derfor at mit bud ville være på den. Som sagt er det et rent gæt udfra hvad jeg har hørt om belægning.
SAS sa også at OSL-EWR hadde dårlig belegg, men etter hva jeg har hørt fra bekjente som jobbet i SGS på den tiden, var det nesten alltid ca 80-90% belegg på ruten, så sånne rykter må man ta med en klype salt.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 11:15   #19
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
SAS sa også at OSL-EWR hadde dårlig belegg, men etter hva jeg har hørt fra bekjente som jobbet i SGS på den tiden, var det nesten alltid ca 80-90% belegg på ruten, så sånne rykter må man ta med en klype salt.
I tillegg så kan man spørre om årsaker til evt dårlig belegg eller dårlig inntjening. Kan det hende at bakgrunnen til akkurat det på enkelte ruter (spesielt fra ARN eller OSL) er til tider pga undergraving fra CPH..??!

Det har vært sterke påstander fra SAS'ere her på foumet om at det var tilfellet for ARN-BKK og ARN-PEK som førte til nedleggelsene dessverre.

Men back til topic; jeg tror ikke dette kommer til å skje med der første men at dette kun enten er ønsketenkning eller oppkast fra en dårlig jounalist.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2010, 11:40   #20
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
Default Re: SAS vil gjenåpne København-Shanghai

Quote:
Originally Posted by uppercut View Post
I tillegg så kan man spørre om årsaker til evt dårlig belegg eller dårlig inntjening. Kan det hende at bakgrunnen til akkurat det på enkelte ruter (spesielt fra ARN eller OSL) er til tider pga undergraving fra CPH..??!

Det har vært sterke påstander fra SAS'ere her på foumet om at det var tilfellet for ARN-BKK og ARN-PEK som førte til nedleggelsene dessverre.

Men back til topic; jeg tror ikke dette kommer til å skje med der første men at dette kun enten er ønsketenkning eller oppkast fra en dårlig jounalist.
Du kan jo ikke først smide sådan en ud, og så bagefter sige back to topic. De her påstande om undergravning fra CPH er simpelthen til at få kvalme over, undskyld mig. Det er bitterhed fra hinsidan, samt nordover, som fører til disse ubegrundede og injurierende beskyldninger. Jeg har tværtimod flere gange fået opfordringer fra SAS i CPH til at flyve til ORD over ARN på C-Class grundet overbooking fra CPH, eller sågar billigere priser via ARN. Det kan man jo ikke ligefrem kalde undergravning!! Forøvrigt har jeg aldrig oplevet en fuld C eller Y+ kabine ud af ARN til ORD, tværtimod har de alle de gange jeg har været med været halvtomme.

"ønsketenkning eller oppkast fra en dårlig journalist" hvis du her hentyder til SAS evt. åbning fra Shanghai, ja så er det da en fornærmelse mod Lars Olofsson som selv udtaler at det vil ske. Du kan vel heller ikke komme udenom den flotte fremgang de angiveligt har på Kina p.t.
At SAS så har et problem med manglende materiel er en anden sag, og der har de en opgave hvis og såfremt de vil åbne på Shanghai.
janusk is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
København-Shanghai tirsdag kimpe Register- og ATC-Forum 5 06-11-2012 08:23
København vil investere i Kastrup Fysikeren Flyforum 0 09-03-2012 09:21
SAS gjenåpner København-Shanghai fra Høsten 2011 Someone Flyforum 17 15-04-2011 10:52
SAS vil gjenåpne OSL - EWR vadheim Flyforum 19 31-05-2005 19:27
Rådyrt for SAS å gjenåpne flyrute AH05 Flyforum 45 09-03-2005 06:44


All times are GMT +2. The time now is 12:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.