![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Norwegian forenkler tilbudet for forretningsreisende ved å utvide samarbeidet med bookingsystemet Amadeus og BSP. For kundene betyr det at Norwegian blir enda mer tilgjengelig enn i dag gjennom alle reisebyråene.
Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
jetBlue gjorde noe lignende for et par år siden med stor suksess ....
DY tar nok et skritt bort fra LCC-modellen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette måtte vel også komme skal de lykkes med IC-planene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ser man Norwegian litt i perspektiv er det liten tvil om at selskapet først og fremst har utviklet seg i retning av et rendyrket lavprisselskap. Norwegian hadde f.eks. nesten ingen avgifter i perioden 2002-2006, alt var inkludert i billettprisen. På den andre siden ser Norwegian hvor viktige forretnings- og tjenestereisende er og hvor mye penger disse faktisk genererer på korte ruter i Skandinavia. Derfor gjør selskapet mer enn noen gang for å tilpasse seg og nå ut til dette segmentet. Så Norwegian er vel først og fremst en hybrid - og den tilnærmingen tror jeg er veldig fornuftig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Veldig, veldig bra!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
critical mind
|
![]()
Naja, dette er en i mange skritter bort fra rent LCC, som er en rent cost-fokussert begripet.
DY har flytted ops ved London, Paris, Rome fra billige til dyre flyplasser. Dette er ikke nödvendigvis LCC. Ikke alt som kommer na er helt ny, mange ting som feires som ny-skaping hadde vi alrede til tider da en Braathens flöy i norsk luftrom. Jeg husker godt "bra dra" kampanjen... Norwegian gar en fornunftig vei a konsentrere seg til dette del av virksomheten som virkelig gir penger i kassa. Jeg forventer at vi vil se flere skritter pa denne veg i fremtida.
Business Analyst Last edited by BU662; 23-02-2010 at 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kanskje ikke så rart når det er såpass mange ex-Braathens ansatte i Norwegian...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men husker jeg helt feil hvis jeg innbiller meg at Norwegian var tilgjengelig i Amadeus tidligere?
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg antar at man dermed vil kunne booke DY billetter via WIAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
DY kan sees i Amadeus, og jeg kan booke, men de støtter ikke e-ticket (IATA-format) så de kan ikke prises og billetteres. DY har ikke interlineavtaler med noen selskaper (såvidt jeg vet), og inntil vi har en slik avtale med dem, kan man heller ikke booke hos oss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, mine første Norwegian-billetter ble bestilt gjennom Widerøe. Husker at man måtte hente papirbilletter på billettkontoret på Gardermoen for hver bidige flight de første månedene. Inntil 2006 var 20 kg. bagasje inkludert i billettprisen, det var free seating om bord og det kostet bare 150 kr. å endre avgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da husker jeg ikke helt feil - innbilte meg at jeg booket DY hos WIAS en periode ja. Berg-Hansen har hatt DY tilgjengelig i sine systemer lenge, så for oss som er kunder der så har DY vært like lett å booke som SK. Men jeg tror det er smart av DY for å tiltrekke seg forretningspax, ikke alle av dem som gidder å dille med norwegian.no.
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Booke for mindreårig gjennom reisebyrå | A350 | Reiseforum | 0 | 03-02-2019 23:03 |
Kronesjokk ved kjoep hos Icelandair | jb1 | Flyforum | 1 | 23-11-2009 20:10 |
Point Bargains for mai: CPH, Brussel, Lyon og Malaga + kjoep poeng til 25% rabatt | Tommy777 | Flyforum | 0 | 14-05-2008 17:17 |
Norwegian-pilot nektet å gå gjennom sikkerhetskontrollen | CK | Flyforum | 171 | 06-04-2005 09:18 |