Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 13-02-2010, 00:39   #1
SNSK
ScanFlyer Blue

SNSK's Avatar

Thai MED THAI OSLO-BANGKOK-KRABI OG PHUKET-BANGKOK-OSLO

Tenkte jeg skulle prøve meg på en trip-report.
Dette er min første trip-report. Litt ymse bildekvalitet da det er brukt mobilkamera til speilrefleks.

30/01-2010 TG955 OSL-BKK B777-200ER HS-TJR SEAT 36D Y-KLASSE

Jeg var tidlig på plass på OSL. Kom til OSL kl 0945 og innsjekk for Thai begynte KL1005. Spurte om det var muligheter for å benytte seg av upgrade tilbudet til Thai, men flyet var fullt i begge klasser.
Hadde sjekket inn og valgt sete på nett kvelden før. Måtte gå til innsjekk for å få boarding pass og sendt bagasje. Jeg skulle jo fly videre fra BKK til KBV med kun 1t40min med tid i BKK. Jeg hadde kjøpt separerte billetter med Thai, men det var ikke noe problem. Fikk sendt bagasjen helt frem til KBV og fikk boarding pass for begge flightene.
Etter en lettere massasje hos security så var det å finne veien frem til noe mat og øl. Valget ble Kon-Tiki kitchen. Der ble egg, bacon og øl konsumert.

På boarding passet stod det at boarding begynte kl1250, flyet hadde avgangstid kl1330. Så jeg ruslet bort og igjennom passkontrollen kl 1230. Boardingen ble forsinket pga de måtte vente på 4stk i rullestol. Boardingen begynte kl1305 for Royal silk class og EB-gull medlemmer. Tror det nesten fungerte som felles boarding, ellers så var det utrolig mange med gull kort. Flighten var full, 30 på C og 262 på economy. Jeg syntes boardingen gikk raskt til å være et så stort fly. Boarding completed kl1330 og flyet hadde push back kl1335.

Store motorer..

Deice før take off. Kl1400 tok vi av mot sydligere strøk. Dette var min første tur med B777 og det var ett positivt inntrykk. Synes det var meget lite støy i flyet, fikk en veldig romslig følelse. Jeg satt på 36D som er ved midtgangen i en 3 seter midten av flyet. Thai har 3+3+3 i økonomi i sine B777.
Fikk utdelt meny like etter take off, der vi kunne velge mellom to hovedretter.
Jeg gikk for green curry noe som jeg syntes smakte godt. Ellers så var det bare å plinge eller gå opp så fikk man det man ville ha og drikke under flighten.

Ekte glass, porselens bollle og stålbestikk

Noen bilder

Det røde sete var mitt.

Taklyset ble justert til behagelig blått lys gjennom natten...

Med kurs rett mot Kabul

Tid for frokost, smakte godt etter en lang flytur..

Landet litt over kl06, litt over 10t i lufta.
Dette var min første tur med Thai og synes det var bra..

Mer kommer......BKK-KBV i biz, HKT-BKK i biz/first og BKK-OSL øko.

SNSK

Posting Rules