![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ingen aktuell problemstilling for meg, men spørsmålet dukket opp.
Sett at man blir sittende fast på en flyplass av en eller annen grunn, og flyselskapet ordner og betaler hotell for deg. Man havner da f.eks. på et hotell som normalt gir miles til et bonusprogram man er medlem av. Vil man da evt. kunne få miles for en sånn type booking også? Kan også skyte inn: Hva hvis man samtidig egentlig skulle bodd på et annet hotell, som man ikke kom seg til fordi man sitter fast på det hotellet som flyselskapet har betalt for deg? Kan man claime miles om man ikke har bodd der, men allikevel betalt fordi man enten hadde booket pre-paid eller ikke rakk kanselleringsfristen? Last edited by Martin; 01-02-2010 at 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette kan nok variere fra hotell til hotell - og man skal ikke se bort i fra at tilfeldigheter også kan spille inn. Men jeg tror svaret på det første i de fleste tilfeller er ja, mens svaret på det andre er nei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I de fleste tilfeller har man avtalepriser betalt med voucher .. slikt gir sjelden miles. Hoteller gir som regel kun miles til kortet som betaler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg "stranda" på Radisson SAS på Gardermoen etter en kansellert avgang i 2006. Jeg spurte om jeg kunne få poeng som EuroBonusmedlem, men det ble avvist av den grunn at det ikke "var jeg" som hadde betalt for rommet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Får man dobbelt med poeng når man endrer opp der man kom fra? | Sykkelthor | TripReports | 13 | 05-02-2016 15:53 |
Noe fornuftig man kan bruke 12.500 Emirates Skywards Miles til? | robertaas | Småprat | 3 | 07-04-2014 22:55 |
Hvor bruker man 100k UA-miles? | Thomas | Reiseforum | 23 | 23-08-2012 00:21 |
Får man poeng innenlands hvis man bruker bmi/LH kort? | LN-AFG | Flyforum | 4 | 20-07-2009 00:16 |