![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Jan 2010
Location: Karup, Danmark
Posts: 44
|
![]()
Har længe fulgt med her på forum og har nu selv lyst til at deltage:-)
Hvordan preformer DY på KRP? De har været igang 14 dage nu og kan se at de har sat priserne ned til 99 dkr. Ikke specielt gode tegn, eller.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Hei og velkomen Kristian
![]() Norwegian har strenge krav til lønnsomhet om dagen. Kaarup blir nok gitt maks 3-4 måneder for å vise at den kan duge!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
Det er vel slik i Danmark for øyeblikket, og har vært slik en stund nå, at Norwegian presser prisene til det minimale for å hevde seg blandt konkurentene. Danmark har vel i seg selv ikke vært svært lønnsomt for Norwegian til nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Jan 2010
Location: Karup, Danmark
Posts: 44
|
![]()
Netop nu er der en artikle på borsen.dk. Her mener analytiker Jakob Pedersen fra Sydbank at DY "bløder kraftigt" i Danmark. Spørgsmålet er så bare hvem der bløder mest i Danmark: DY, QI eller SK??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
.. og Transavia, selv om de ikke har engasjert seg innenriks.
Vrien situasjon for DY. Det er ikke bare å snu på hælen og omplassere så mye kapasitet heller. Og hvor skal de isåfall sette den inn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Vet ikke om denne er publisert noen steder, men fra E24:
http://e24.no/boers-og-finans/article3496201.ece
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]() Quote:
Og det kan vel la seg gjøre når Sverige og Norge går godt for Kjos & co ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,010
|
![]()
Hvor bra Sverige går for DY kan vel diskuteres? For meg virker det som det er langt mer passive der enn Norge og Danmark
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Kan det ligge noe her?
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Karup og Rønne virker på meg bare som ruter der DY går kraftig inn for å sparke bena under QI - snakk om rovdyr... ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: Jan 2010
Location: Karup, Danmark
Posts: 44
|
![]()
Der skal nu nok mere end én daglig afgang til Rønne for at bekæmpe Cimber og WOB på ruten.
I "gamle" dage da SAS fløj på KRP (og broen endnu ikke var kommet) var der op mod 200.000 afrejsende pax på KRP-CPH. Så måske er det muligt for både QI og DY at lave en forretning ud af ruten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]() Quote:
I "Gamle" dage kostede billetten vel også på den anden side af en tusse, for den billigste, langt fra prisen i dag. Så de får næppe økonomi i den rute, så lang tid prisen er helt dernede hvor den er nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian tilbage på KRP | MD80Kristian | Flyforum | 23 | 28-08-2014 07:48 |
KRP på HAU i dag? | Basse-HAU | Flyforum | 6 | 20-09-2010 09:47 |
spottervenligt flyshow i KRP | Guest | Flyforum | 0 | 29-05-2005 12:51 |
Airshow i KRP | Guest | Flyforum | 1 | 29-03-2005 00:19 |
QI nu med CRJ på KRP | Guest | Flyforum | 4 | 18-10-2004 19:03 |