![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Forsøker å planlegge høsten med noen små flytteplaner over dammen, og tittet på CO. Får opp CO39 som "gjennomgående" flightnumber, dog med equipment change og det hele i NY - men er det nytt med gjennomgående flightnummer?
Finnes CO39 som gjennomgående flightnummer til andre destinasjoner(i den grad det går med mer enn en?)? Er det noen fordel med gjennomgående flightnumber - som jeg har forstått ikke er helt uvanlig i Statene - utover "bedre treff" i søkemotorer om du søker på OSL-IAH? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, nå blander du operasjonelle flightnumre med såkalte 'funnelflights' som var 'falske' flightnumre for å gi flere direkteflyvninger. Dette ble vel i prinsippet forbudt for endel år siden. Særlig TWA var ivrige på dette. De kom trekkende med 8-10 flightnumre de ville ha stående på hver sin linje på publikumsskjermene på FBU, og det sa vi dundrende nei til. Slikt var det ikke plass til. Vi var steinharde på kun en linje per flight for å ha litt rom ved tåkedager o.l. og likevel var det altfor lite plass.
OK, nå gikk jeg litt av sporet, men det kan bare gå en CO39 ut av EWR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men vil det finnes en flight EWR-IAH med nummer CO39 - jeg trodde dette kun var i salgsøyemed, og at den aktuelle flighten mellom EWR-IAH gikk under annet flight number?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et kjapt søk på EWR-IAH på samme dato finner ut at flighten også heter CO39 på EWR-IAH-biten om man kjøper den separat.
Dette betyr jo at vi har fått 777 på CO39 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Fra den 11 feb får man flight no 39 helt til IAH og tilsvarende med 38 IAH EWR OSL.
Vet ikke hvorfor. Men co har noen slike ruter med gjennmgående flightno. Men med flybytte. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Samme som US hadde på sin rute (FLL-PHL-OSL) - et kjapt søk vil nok bringe den diskusjonen og forklaringene frem i dagen.
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
.. og NW hadde OSL-MSP-SFO .. osv osv ... helt normal markedsføringstaktikk. 'Gjennomgående' rute er uansett verdiløst inn til USA da man uansett må gjennom mølla, selv om det er samme maskin videre.
Den 777'en Martin snakker om, er forøvrig en 757 på skjermen min .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den er 777 på både co.com og på screenshoten til JoeW. Jeg snakker selvsagt kun om EWR-IAH-biten av CO39
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Den har stort sett alltid gått med 757 så lenge jeg har sjekket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan vi slå fast at det kun har en funksjon i forhold til å komme høyere opp i søk (og dermed forhåpentligvis et mersalg) og ingen annen nytte?
752 OSL-EWR og 777 EWR-IAH... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Der fant jeg forrige saken om US: http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=375443
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Qatar DOH-IAH 777-200LR til OSL | Someone | Spotteralerts | 2 | 15-04-2018 15:49 |
31/8 - UA880 IAH-LHR diverted til SNN - Turbulens | Twin Otter | Småprat | 6 | 03-09-2016 14:27 |
Bør jeg be Norwegian om å lage gjennomgående billett til meg? | flyKSU | Reiseforum | 20 | 05-08-2015 21:11 |
CO39 29/2 | Someone | Småprat | 1 | 29-02-2012 15:47 |
03.12 CO39 | Hickok | Register- og ATC-Forum | 4 | 05-12-2009 23:19 |