![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,467
|
![]()
En svært interessant investorpresentasjon fra november .. Visste dere f.eks. at gjennomsnittskunden til Allegiant er bedre utdannet enn gjennomsnitskunden til Delta, Southwest og US?
De ser til Ryanair, men er veldig bevisste på å ikke gjøre ting som støter vekk kunden. Interessant lesning! http://www.sec.gov/Archives/edgar/da...29_1ex99d1.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Her var det generelt mye spennende om kostnader og inntekter for flyselskaper generelt også. Anbefales.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Allegient er forøvrig verdensmester i ancillary revenue også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Veldig spennede lesning...
Men, hva gjør at de velger å HOLDE på 40 stk MD80'er med sååå mye mere høyere kostnader enn dagens flåte? Er det tilgangen på billigere deler osv, som gjør at de heller velge å ha de gamle flyene? Og har noen på forumet fløyet med dem? Hvordan er de gamle MD'ene innvendig sammenlignet med nyere? Er de freshe og flotte å se på?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Meget interessant...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,467
|
![]()
Og i tillegg gjør de stor business på reservedeler. 5 av flyene de får fra SAS (MD-87'ene) skal kun være delefly og de gjør gode penger på å selge deler over hele verden.
Jeg har aldri fløyet med dem, men de skal være fine inni ifølge øyenviter .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Hvordan det skal være en besparelse at have mindre mandskab pr. fly kan jeg ikke rigtig se, når flyet også flyver mindre pr. dag og dermed også tjener mindre - så går det vel lige op. Jeg kan derimod sagtens se at anskaffelsesprisen kan retfærdiggøre kortere tid i luften pr. dag - men så vil der jo altså også komme færre penge i kassen pr. fly
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 286
|
![]()
Det at de flyr flyene mindre per dag, bør jo gi en besparelse på blant annet vedlikehold. Når de flyr så lite som 7 timer om dagen blir det faktisk 6 timer mer, som en kan bruke til vedlikehold. Da trengs det sikkert ikke like mange mekanikere til vedlikehodet siden hvert fly står på bakken lengre.
Last edited by LN-VGT; 05-01-2010 at 22:06. Reason: Takk til BSSW |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Og så kan de holde flyene på bakken i de tidene på døgnet det er lite trafikk, og konsentrere seg om peaktidene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,467
|
![]()
Man slipper å fly halvtomme off-peak og operere tapsruter ...
Tirsdag er forøvrig også 'hviledag' hos Allegiant og det opereres kun et minimum av flighter. For eks. har de bare 8 fly i luften akkurat nå ,,, http://flightaware.com/live/fleet/AAY Det bør kanskje også nevnes at de kanskje har bransjens laveste lønninger også .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,355
|
![]()
Det er kanskje ikke alltid at en "grisete" B737-800 er best...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() Eller du har kanskje glemt et ord her ![]() ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
Det ser også ut som de kan spare mye på å ha C-sjekk hver 18. mnd pga. lav utnyttelse av flyene. De skriver en del om at de kan planlegge sjekkene for flere år fremover siden de går ut på kalendertid og ikke gangtid.
Ja, mye interessant å lese.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,467
|
![]()
Og også Delta elsker sine MD'er ....
![]() http://www.flightglobal.com/articles...advantage.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
På Norske Vinger
Join Date: May 2008
Location: Anchorage
Posts: 455
|
![]()
Er ikke helt sikker men jeg tror mange av Allegiant's fly er blitt avbetalt med kontanter.
Vi hadde ett par Charter Allegiant MD-87 her i PHX de siste par dagene (Fiesta Bowl Charters), hvor de kom med Boise State fans. N948MA og N952MA, alltid kjekt med litt variasjon å jobben.
__________________
Vi trenger flere Braathens SAFE modeller |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,467
|
![]()
Allegiant's maskiner er alle betalt cash. De er svært kontantsterke.
Allegiant har to -87'er og jeg trodde de var parkert. De har ihvertfall ikke lenge igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,467
|
![]()
OK, ser jeg ikke var helt up to date på flåten deres. Trodde de bare hadde de to ex-Ford maskinene (945/948) og da jeg leste for en tid siden at to var parkert, regnet jeg med det at det var de det dreide seg om ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
De har ju ett antal -87 som redan står, bl.a. N214AM ex LN-RMX
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Allegiant Air - status og flåte | LN-MOW | Flyforum | 39 | 11-02-2025 09:09 |
Allegiant low on fuel | LN-MOW | Flyforum | 7 | 16-04-2018 22:53 |
Allegiant og Delta REG | fjasebase | Register- og ATC-Forum | 2 | 08-02-2018 16:29 |
Pittelitt BGO i finværet som ble mer og mer grått | Tom McNikon | Bilder & foto | 14 | 27-04-2012 06:45 |