![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg ventet selv seks timer søndag.
![]() Quote:
Tipper det ikke skal så veldig mange flere episoder til før DY får er dårlig rykte. Innenriks-venting på 10 timer er vanvittig når andre selskaper faktisk klarer å avvike trafikken? Kan også nevnes at kafeen, som nå er ved gatene er for liten til å håndtere kork. Søndag måtte de etter hvert åpne annen etasje, beregnet for utenlandstrafikk for at alle skulle få sitte. Men dit var det ikke lov å ta med rødvinen. Ikke imponerende anlegg dette nye på Vigra! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
NRK lokalen også på saken:
"Norwegian står - SAS går" http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/m...sdal/1.6927041 Men hva i all verden er det pressetalsmannen sier??! Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det hele bunner jo ut i at SAS har operert med mindre maskiner enn Norwegian i dag. Gjennom hele dagen har friksjonen på RWY blitt vurdert av TWR som for lav til at -800 maskiner kan lande. DY kjører tight på AC og crew, så det er ikke så lett å trylle frem for eks to -300 maskiner for å flyve passasjerene. Så jeg ser ikke helt hva pressetalsmannen sier som er galt her, AirbusTrond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ok, hvis det dreier seg om 800-maskiner så har han selvsagt rett. Jeg bare antok at det var 300-maskiner. Men da tok jeg altså feil. Beklager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Synest det er rart at SAS også går jeg. Det snør mye for å være på Vigra å sikten har siden 12 i dag vært svært begrenset. Så brøytemannskapene har hatt å gjøre på. Ikke hverdagskost dette for oss som bor kysten. Håper passasjerne kommer seg nedover i kveld, men det er da så fint på Vigra etter det ble oppgradert så de får kose seg der borte !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Stengt rullebane igjen. Nå nettopp diverta både SAS og NAS til MOL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
hører de kommer over huset nå ja. . Kjekk dag for de reisende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når de divera er det da valgfritt å gå av flyet og bli med til oslo igjen eller må alle av? Det er en lang reise fra Molde til Søre Sunnmøre på dette føret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I tillegg til en rekke nettmedier kjører nå også NRK Dagsnytt saken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvor stor forskjell er det egentlig på -800 og de mindre grisene siden det gjør slike utslag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tja..omtrent like langt som fra Oslo lufthavn, Gardermoen til Drammen, men på Møre kan man nyte en fergetur med en kopp kaffe og ei svele, og drite i føret ute;-) Er vel ikke verre for dere på møre å reise noen mil til en flyplass,enn for oss som bor sørpå vel??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er alltid lett å være etterpåklok, men realiteten er at det er ekstremt vanskelig å planlegge noe som helst under slike forhold som man har hatt på Vigra i dag. Jeg mener selv at det er urimelig å klandre Norwegian i særlig grad for dette, selv om jeg selvfølgelig forstår passasjerene sin frustrasjon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
avstandene er alltid lange når jeg må ta ferger som går 1 min før jeg kommer på fergekaien.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Huff, jeg innser at min sekstimers på søndag var barnemat mot dette. Det verste er nesten når de kommer til OSL og det ikke går Flytog. Ikke for det - kommer et fullt flytog inn kl 0100 på en slik dag, er det heller ikke mange drosjer å oppdrive... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå var det ikke meningen min å lage en diskusjon om avstader på Østlandet versa Nordvestlandet.
Gva er prakis når det gjelder passasjerer ombord. Får de velge om de går av på feil flyplass eller får de retunere sammen med flyet om der er ledige seter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tja, skal man på Søre Sunnmøre, da har man altrenativt å reise med Widerøe til andre flyplasser. Men en ferge/busstur tror jeg neppe skader noen, og tror de fleste har forståelse for det når man ser været på mørebyene i dag. Det er slått stort opp i annet innlegg at over 300 pax ikke kom seg avgårde til Thailand på rute i går, det er vel værre at over 1000 mennesker står værfaste ute på Haltenbanken og har problem å komme hjem til nyttår?? Se linken:
http://www.brunsvika.net/startside/a...ttformer-igang Så til dere som har problem med at flyene ikke kommer ned, eller må gå til alternativ flyplass, vær glad dere kommer dere hjem iallefall. God nytt år! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Blir et fly omdirigert til annen flyplass, må samtlige forlate flyet da det er oppsatt alternativ transport fra flyplassen dette måtte gjelde. Det samme gjelder passasjerer fra den andre flyplassen. Hvis dette ikke lar seg gjøre, gjør flyet vendereis med samtlige passasjerer ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |