![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,796
|
![]()
takk og lov at det "kun" ble med oppkaldet
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Ut i fra de fakta som var tilgjengelig så var dette skremmende like omstendigheter som AF445 gikk ned med?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Tipper det var mange ombord i den kjerra som satte drinken i vranghalsen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Sikkert en skremmende opplevelse for de ombord. Visse kilder sier mer og kraftigere turbulens i tiden fremover ettersom atmosfæren blir varmere. Men dette kan kanskje de med mer kunnskap her inne fortelle mer om.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,485
|
![]()
Flyet var forresten på vei fra GIG til CDG, samme rute som sommerens krasj
Last edited by Someone; 30-11-2009 at 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Nei, motsatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]() Quote:
Kan ikke ha vært særlig moro ombord. Samme selskap, samme flytype, samme rute, samme sted.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
|
![]()
Er det noen som vet hvordan turbulens som dette vil oppleves i en widebody?
Jeg har lest at man kan høre strukturen i flyet lage lyder når det er som værst, er det slik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Beklager, jeg så feil på kartet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: SVG
Posts: 656
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
IMM
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
JA! Sträckan PBM-AMS 1999 i en 747Combi från KLM. Satt på upper deck och precis efter serveringen får vi den värsta turbulensen jag har varit med om med mat och dryck i famnen på många! Crew fick slut på dry-cleaning vouchers och vi fick dessa när vi kom fram till AMS. Folk var ganska så vita i ansiktet efter den turen. Har inte upplevt någonting liknande varken före eller efter som tur är.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,289
|
![]() Quote:
Blir mer "ekstremvær" i kystsonene - mer regn, mer vind - og mer turbulens. Grunn til å videreutvikle flysikkerheten, vil jeg påstå ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Et varmere klima som gir bredere grunnlag for større og kraftigere lokale celler bør jo være en bekymring for de områdene det gjelder og for de som flyr der. I tropiske strøk ser jo man jo den dag i dag CB'er som topper 50 000 fot, skulle man ha meget utur og møte på et større system med slike vil man enten få en potensiell meget lang omvei eller måtte velge retur. For ikke å tenke på om man skulle bli låst inne i midten av et system.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]()
Må ha vært en lite behagelig opplevelse for både crew og passasjerer
![]() Mitt inntrykk, etter å ha jobbet i kabinen i omtrent 7 år, er at det blir mer og mer turbulens for hvert år. Spesielt de to siste årene har det blitt verre. Jeg har alltid hatt respekt for turbulens og satt meg ned når det har blitt ille. Men jeg vil anslå at antallet flyvninger hvor man ikke får på fasten seatbelt-skiltet i marsjhøyde nå hører til unntakene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Nå er 7 år en promp i denne sammenhengen, så den kjøper jeg ikke helt ... forøvrig hadde jeg mine verste turbulensopplevelser på åttitallet ... kan ikke si jeg har merket noen forverring ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 57
|
![]() Quote:
Hvis du hadde jobbet ombord i en maskin som flyr høyere og ellers i Europa vil jeg påstå at setebelteskiltet settes på en liten stund på grunn av turbulens i maks 1 av kanskje 30 turer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,289
|
![]()
Her er forresten en tråd om temaet "mer turbulens i framtiden..?" som jeg startet for litt siden; http://forum.flyprat.no/showthread.p...ight=turbulens - så kan den diskusjonen eventuelt tas der
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]() Quote:
Skulle gjerne likt å se en oversikt/statistikk over lignende hendelser på disse rutene over Atlanteren der dette inntraff. Noen som vet om dette finnes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
Og AF445 er det nye rutenumeret til AF447... Huff, bra at det gikk bra denne gangen da!
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hop ATR-42 incident | CFM | Flyforum | 0 | 27-03-2018 10:56 |
Incident på AAL flyplats | Ludde | Flyforum | 0 | 14-12-2017 12:52 |
Air Asia X incident | SQ 777 | Flyforum | 5 | 26-06-2017 13:10 |
GOT-PMI Incident | jefi99 | Småprat | 7 | 04-05-2011 21:07 |
Ramp-incident på GOT | Blubird | Flyforum | 7 | 10-10-2005 18:23 |