Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-05-2005, 08:24   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default SAS Braathens legger ned AES-ALC

Sunnmøringene var tydeligvis ikke interessert i å betale mer enn 850 kroner for å fly direkte til Alicante. Fra august er det slutt: http://www.smp.no/default.asp?page=1...8,1&lang=1
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2005, 08:59   #2
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Re: SAS Braathens legger ned AES-ALC

Hvorfor kom egentlig Ålesund før Kristiansand? Sistnevnte har vel et mye større befolkningsgrunnlag?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2005, 09:06   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: SAS Braathens legger ned AES-ALC

personlig tror jeg noen i network er veldig glade i Sunnmøre...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2005, 09:14   #4
LN-RKF
Banned
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
Default Re: SAS Braathens legger ned AES-ALC

Sunnmøringene er flinke til å "syte til seg" ruter, men er ikke så flinke til å benytte dem når de først har fått de:

Color-Air satset stort på Ålesund med dårlig resultat, SAS startet etter påtrykk fra næringslivet i regionen en rute AES-CPH (ble lagt ned etter kort tid) , Norwegian ga seg fort med flyginger dit.... og nå legger SAS braathen ned Alicante ruten...kanskje på tide å innse at Ålesund og omegn ikke akkurat er verdens navle?
LN-RKF is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2005, 15:20   #5
enml
ScanFlyer Gold
 
enml's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
Default Re: SAS Braathens legger ned AES-ALC

Hvor er så verdens navle....?
Mye av grunnen (tror jeg) til at det ikke lykkes med flytilbudet på Vigra er at det satses så enormt når man starter noe nytt og sunnmøringen har vel aldri vært kjent for å være særlig edruelig i slike spørsmål...

Som jeg har nevnt på det andre forumet (det orntlige flyforumet ), når CLA startet med sine flyvninger var det med 5 daglige t/r OSL-AES og minimalt med ruter fra OSL til andre byer. I tillegg startet SAS opp med 5 daglige t/r OSL-AES samtidig med 1 daglig t/r AES-CPH, samtidig som BU svarte med å øke fra 7 til 9 daglige t/r OSL-AES. Fra før fly BU også med 4 daglige t/r AES-TRD og AES-BGO. Alle disse flighter, med unntak av AES-CPH ble fløyet med 737 med kapasitet på 120 pax eller mer. AES-CPH ble fløyet med MD80. Totalt sett hadde Vigra en gjennomsnittlig trafikk på 1500-2000 pax om dagen på denne tiden. Da er matematikken enkel når det tilbys 6890 seter pr dag, om en da tar utgangspunk i at MD80 hadde plass til 170 pax og hver 737 plass til 120.... det var ikke mange fulle fly for å si det slik...
enml is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2005, 15:25   #6
FBU
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
Default Re: SAS Braathens legger ned AES-ALC

Quote:
Originally posted by CK
Sunnmøringene var tydeligvis ikke interessert i å betale mer enn 850 kroner for å fly direkte til Alicante. Fra august er det slutt: http://www.smp.no/default.asp?page=1...8,1&lang=1
Så er jo sunnmøringer kjent for å være litt gnitne...
FBU is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2005, 16:11   #7
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: SAS Braathens legger ned AES-ALC

Hva med at KLM dukker opp med EN daglig med fokker 50 eller 70?
Eventuelt går ned på vei opp og ned fra trondheim.

Det burde det da være grunnlag for
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2005, 16:41   #8
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
Default Re: SAS Braathens legger ned AES-ALC

Quote:
Originally posted by FBU
Quote:
Originally posted by CK
Sunnmøringene var tydeligvis ikke interessert i å betale mer enn 850 kroner for å fly direkte til Alicante. Fra august er det slutt: http://www.smp.no/default.asp?page=1...8,1&lang=1
Så er jo sunnmøringer kjent for å være litt gnitne...
For vi husker jo alle Sunnmørsbanken som gikk konk på 80-tallet (eller deromkring)
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL-AES og ALC-OSL Reg (SAS) Fokker-50 Register- og ATC-Forum 2 04-01-2015 11:20
AES til ALC med SAS Peterfsx TripReports 12 09-03-2011 00:42
SAS legger ned imm Flyforum 21 22-11-2006 07:11
SAS Braathens legger ned AES-ALC DY Flyforum 5 06-05-2005 14:12
SAS Braathens legger ned rutenE til LON! LCH Flyforum 7 06-12-2004 15:52


All times are GMT +2. The time now is 14:54.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.