![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er der nogen der har hørt om dette før - og evt. hvilke flyselskaber der gør det...
Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takker :-)
jeg hører også meget gerne mere via PM, hvis der er nogen der ligger inde med viden som de ikke vil have offentligt....
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Godt man har jobbens reisebyrå...ellers er det jo bare å fjerne kjeksene når man søker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
hehe, http://matrix.itasoftware.com/ ... Jeg skjekker alltid om jeg får en pris som kan sammenliknes. Dog ikke når jeg reiser med jobben, da er det reisebyrå og avtaler som gjelder, og man må bare godta det man får.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Litt på kanten av tema: Generelt vet jeg at enkelte store hotell-kjeder justerer prisen (generelt, ikke mot en enkelt bruker) basert på tilgjengelighet og forventet salg, og også på forespørsler og hvor mange som fører til salg vs. hvor mange som hopper av i prosessen. Ganske komplekse saker, men eks. hvis et hotell i et område får lavt utbytte av bookinger ifht andre hoteller sett ifht søk/salg-parametre kan det føre til at prisen går opp eller ned på de forskjellige stedene. Typisk er steder i USofA der mange hoteller fra samme kjede er lokalisert i samme geografiske område.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det er efter min mening noget der grænser til snyd og svindel
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Etter hva jeg vet er det ingen som har en slik cookie som påvirker prisene som det antydes her. Icelandair sin beskrivelse er i og for seg ganske korrekt, da tilgjengeligheten på de billigste setene kan påvirkes i kortere perioder om de som søker etter seter går så langt at de begynner en bookingprosess. Det som skjer da er at setene "holdes" i en kort tidsperiode ( timeout etter ca 5 min) slik at bestillingen skal kunne ferdigstilles. Er det inne mange samtidig vil da dette naturlig nok kunne påvirke prisbildet for øyeblikket. Avbrytes bookingforsøket vil prisbildet kunne endre seg igjen. Dette har altså ikke noe med Cookie å gjøre, men er rett og slett et systemoppsett som skal sikre at de som har påbegynt en bestilling skal kunne ferdigstille denne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Da skal jeg slette cookies før jeg søker etter billetter bare for å være sikker.
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi er nu nogle der har gravet lidt mere ned i den her sag og skræmmende nok lader det til at det er det danske "Forbrugerrådet", som har forsøgt at opfinde en historie, som ikke har hold i virkeligheden.
I et interview med en journalist har Forbrugerrådet åbenbart udttalt at flyselskaber bruger cookies til at hæve priserne med, så journalisten har citeret korrekt, mens det er Forbrugerrådet der i deres ivrighed efter at komme i medierne og jagte virksomheder lagt fra har holdt sig til sandheden. Det har Forbrugerrådet idag via telefon indrømmet, selvom de i første omgang forsøgte at holde historien i live - selvom de vidste det var direkte løgn. De har INGEN eksempler på flyselskaber, der har gjort dette. Men de forsøgte faktisk så sent som idag at indirekte påstå at det f.eks. kunne være SAS der gjorde sådan. Helt uden grund og uden at have noget som helst at bygge påstanden på. Hårdt presset indrømmede de dog også at SAS ikke gjorde sådan og at det var en udtalelse de aldrig skulle have kommet med. Skræmmende at et såkaldt "Forbrugerråd" kan komme med sådanne direkte løgnagtige udtalelser omkring en branche - blot for at gøre sig selv interessante og komme i medierne. Nu overvejer vi lige hvordan vi skal gøre omverdenen opmærksomme på, at Forbrugerrådet har et meget afslappet forhold til sandheden. Der er mange ting i flybranchen som forbrugerorganisationer burde tage sat i, men det kan ikke være rigtigt at de ikke kan holde sig til sandheden og det underminerer f.eks. vores kamp for gennemskuelige priser - når sådanne selvudråbte forbrugerorganisationer direkte lyver for at gøre sig selv interessante.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Cookies hæver priserne på flybilletter? | FlyHi | Småprat | 15 | 20-03-2014 22:39 |
For dem som vil SVG-OSL på spottetur | DY_ENZV | Reiseforum | 1 | 20-08-2010 18:40 |
For dem som liker bilder... | LN-KOG | Flyforum | 5 | 07-12-2007 12:47 |
Kato air gjør som dem vil | catocontrol | Flyforum | 1 | 02-04-2007 10:58 |
Maersk Air hæver priserne | Bll spotter | Flyforum | 3 | 08-10-2004 15:24 |