![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Selv som svært erfaren passasjer, er jeg livredd før min første flytur med Ryanair.
På hjemmesidene til Ryanair står det følgende: CABIN BAGGAGE: The following cabin baggage restrictions apply per person (no infant allowance): Strictly one item of cabin baggage per passenger (excluding infants) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm* is permitted. *Imperial measurements for cabin baggage (21” x 15”x 7”) 1. Hva menes det med imperial measurements? Det står også: IMPORTANT –All NON EU/EEA citizens must have their travel documents checked and online boarding pass stamped at the Ryanair Visa/Document Check Desk before going through airport security. 2. Betyr dette at jeg ikke bare kan gå direkte til gate? 3. Ryanair sier at man MAKS kan ha med 1 stk kolli inn på 10 kg. Er dette noe de kommer til å konsekvent veie, selv om kofferten min er mindre enn maksgrensen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
1. At det er oppgitt i tommer og ikke i centimeter (metric)
2. Norge er et EEA-land (EØS) så du kan gå til gate som en hvilkensomhelst EU-borger 3. Du kan risikere at de veier det, ja, så ikke gamble på for tung bagasje, du kan få beskjed om å betale ekstra eller legge igjen (kaste) noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Imperial betyr vel noe sånn som "absolutt"/"overordnet" i denne sammenheng? Altså at det absolutt ikke kan overskride oppgitte mål.
Tommer er jo oppgitt uansett, pga tommemerket bak tallene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Målene er i tommer, ikke i cm. (Imperial units: http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_units )
Quote:
Overlater til andre å svare, men hos FR får du ingen ting gratis og reglene er til for å overholdes...
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
CABIN BAGGAGE: The following cabin baggage restrictions apply per person (no infant allowance): Strictly one item of cabin baggage per passenger (excluding infants) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm* is permitted. *Imperial measurements for cabin baggage (21” x 15”x 7”) Hos de fleste selskap kan en på turist ha med en bag (8kg, men varierer samt "en personlig ting"; Les bærbar, håndveske ol) Egentlig ikke så stor forskjell. Problemet er jo enkelte "som drar med seg halve heimen" inn i kabinen. Du kan trygt fly med FR. De har aldri opplevd fatale uhell. Andre selskaper derimot............................
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE: Ut på tur: TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL Last edited by LN-MOW; 04-10-2009 at 19:03. Reason: rettet quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
For det første handler denne tråden om bagasje og ikke flysikkerhet, og for det andre er påstanden din unyansert. Du kan ikke dikotomisere Ryanair i den ene båsen og alle andre flyselskaper i den andre - og så konkludere med at 'alle andre' selskaper er utrygge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Noen som vet hvor man får stemplet disse dokumentene? Jeg skal reise med ryanair, skal reise fra norge til europa, men jeg er ikke norsk eller europeisk statsborger. Vil gjerne gjøre alt riktig så jeg slipper disse straffegebyrene de driver med..
Vil gjerne ha svar fra folk som vet, ikke bare tror, hvis det finnes noen med erfaring om dette. Takk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair Sun - Ryanair satser på polsk charter -> Blir Ryanair Buzz | Someone | Flyforum | 17 | 06-09-2021 11:18 |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
Spørsmål: bestilt t/r med Ryanair, ikke møte opp på utreise? + hjelp | Flying-news | Småprat | 10 | 06-07-2012 22:06 |
Spørsmål om Ryanair kampanje | batigoal | Reiseforum | 6 | 13-12-2010 18:45 |