Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-10-2009, 02:14   #1
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Fem augustdager på tur - fjerde dag

Det var mandag og MAN dag og første og eneste dag uten noen flyturer på denne fem-dagers rundturen med fly som tema, men det var ikke tidlig morgen - det var litt ut på dagen heldigvis. Rødvin er godt, men ikke alltid tidlig på morgenen neste dag. Heldigvis hadde jeg vært forutseende nok og kjøpt noen flasker med vann for å dempe tørsten. Kan ikke forstå det helt dette med at man blir så tørst av å drikke så mye?

Det ble litt tid til å trekke litt frisk luft før vi lastet opp A4en med fotoutstyret for å kjøre til vårt frokoststed rett ned i gata. Eneste ulempen vi har funnet med Cheshire Cat er at de bare serverer Continental Breakfast, så da var det bare å komme seg avgårde. Frokost ble det med stekte egg, sterkte tomater, stekt sopp, baked beans, bacon, pølser, te, appelsinjuice, toast, croissants og honning - med andre ord the full Monty. En slik frokost tar litt tid og klokka var over ti når vi var ferdig.

Jeg hadde et oppdrag denne dagen: Jeg skulle kjøpe noen krukker med lemon curd til min søster, så derfor ble det er snartur bort i gata til Sainbury's. De krukkene var lett å finne, på kjøpet kom også en boks med noen jummy plommer, mer flaskevann, noen colabokser, noe sjokolade, ... og jeg kom ut av butikken med en full oransje plastpose - og da var jeg klar for MAN. Etter hvert var også Knoll klar og A4en satte kurs for Mene 53 og 56. A4en glei så bra at vi glemte å svinge av ved vår vanlige avkjøringen til Wilmslow Road (A358). Dermed med det tur på nordsiden av MAN og kanskje kunne vi finne noen interessante plasser langs Ringway Road? Vi kjørte helt til Trenchard Drive, der en glimrende kontrollert U-sving ble utført. Nå var vi på vei tilbake forbi senterlinjen til rwy 23R og rett etter bar det til høyre inn i Shadow Moss Road for å finne en parkingsplass. Her følger noen bilder fra rundt senterlinjen på 23R:




Nei, det er ikke Myrtle Avenue, men MAN


En fargerik flylal som fløy for Sky Europe - spørs hvordan det gikk med betalingen for denne flighten?


Var ikke enkelt å få med seg registreringen på denne, men det var første gang denne Pegasusen var på Manchester

Neste post på programmet var noen plasser langs Moss Lane på sørsiden av den 09L/23R, og det var den mest vestre vi startet med. Denne plassen er rett på andre siden av Terminal 3 og siden var bare en rullebane i operasjon så kan alt følges fra dette stedet.


Bare et bilde fra dette setedet denne gang. Denne Virgin 744en skulle bare på en kort posisjonsflight ned til LHR så den tok av som en rakett etter bare har brukt halve rullebanen.

Da var det ta seg tilbake østover i Moss Lane med A4en og parkere i nærheten av Wilkins Lane. Nå var det humpen rett overfor the Airport Hotel som var målet. For å komme til denne plassen må en følge stien over markene rett øst av branntreningsfeltet.


Underveis i stivandring kom denne.





Etter US Airways A330 tok av ble det litt hektisk aktivitet fra flyplasstjenesten med biler som suste rundt i alle retninger. Nesten all operasjon opphørte og senere hørte vi at mange fly ble omdirigert til andre flyplasser. Grunnen til dette var at det ble oppdaget et hull i rullebanedekket, og dette måtte tettes. For oss gjorde ikke dette noen siden vi hadde en avtale å møte en venn på The Romper for lunsj.

Vår venn stillte mannsterk og hadde med seg kona og deres to sønner. Mat og drikke kom på bordet og praten gikk lett, spesielt siden kona hadde bakgrunn fra Royal Air Force (hun hadde testet baksetet på en Harrier T4!!!). Tre timer går fort i godt selskap, og vi avtalte neste treff i januar. Knoll og Tott fikk beveget A4en de få meterne til Aviation Viewing Parken, og da var første stopp godtebutikken. Deretter ble the mound bemannet.




Synd det ikke lukt-Internet - I love the smell of jet fuel in the afternoon


Og denne har helt klart og flydd for Garuda



Til slutt noen ny for meg

Denne har tidligere flydd for Zoom




Så fikk jeg endelig med meg Sun-Airs 328Jet

Halv sju var det stopp på AVP, det var på tide å returnere til katta og avslutningsmiddag - morgendagen var dagen for retur til Scandinavia med Scandinavian via deres hovedhub.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God fjerde dag jul gustavf Flyforum 14 28-12-2012 19:58
Fem augustdager på tur - femte og siste dag LN-KGL TripReports 6 06-10-2009 17:03
Fem augustdager på tur - andre dag LN-KGL TripReports 9 06-10-2009 16:54
Fem augustdager på tur - tredje dag LN-KGL TripReports 6 03-10-2009 05:32
Fem augustdager på tur - første dag LN-KGL TripReports 4 30-09-2009 09:31


All times are GMT +2. The time now is 22:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.