![]() |
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
01 sept 1959 ble NIKE-bataljonen formelt oppsatt på norsk jord; hovedkvarteret ble etablert på Linderud i Oslo (Hærens Krigsskole ligger på Linderud i dag). Den første bataljonsjefen var ob. Øyvind Asbjørnsen.
Link som PEJ på forumet burde være kjent med: http://airforcephotos.luftkrigsskole...id=68&tabid=53 Ha en riktig god og ellers fredfull tirsdag
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Mer info her: http://en.wikipedia.org/wiki/Nike-Hercules_missile
...og god morgen. Nok en dag i papirets navn og ett skritt nærmere en ferie. ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
1. september - da er det høst på kalenderen også - ikke bare i virkeligheten slik det har vært siste måneden. Nå venter kontroet og flere møter - i ettermiddag er det trening. Ha en bra start på september!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen fra Forus! Da var det som EB sier, høst. Vi er offisielt inne i høstmånedene.....
I dag blir det litt arbeid på en ekstern lokasjon, samt en liten tur ut i lunsjen og se om jeg kan finne en passende PC til en person som ikke har peiling på data..... Vel, ha en fortreffelig dag forumister ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
God morgen folks! Endelig litt varmere i natt, og ser ut til å hold seg ut på morgenkvisten for oss som er glad for det. Lang dag på skolen venter i mørkt og tungt regnvær... ja, ja, sånn er høsten (bare å vende seg til det først som sist)
Ha en flott dag!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra øya med de store viftene
![]() Frokosten er faktisk inntatt så tidlig på morgenen og det bærer snart avgårde til skolen ![]() Ellers ikke mye å si egentlig, men snart helg igjen ![]() Ha en flott dag forumister! -S ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
God morgen fra Oslo, i dag er Norwegian syv år - men for min del blir det bare en lang dag på lesesalen. Ha en fin dag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Glad tirsdag 1. september. Som FlightDeck sier - det er i dag 7 år siden bl.a. AYnar og undertegnede fløy med den aller første DY lavprisflighten OSL-BGO, der vi møtte en ung og entusiastisk Speedbird som hadde skaffet oss en guided tour (med en, ganske så grinete om jeg ikke husker feil, lufthavnvakt). Det er i dag også 26 år siden Korean Air Lines flight 007 ble skutt ned av sovjetiske jagerfly (http://en.wikipedia.org/wiki/Korean_...nes_Flight_007)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Oslo. Her er det høst, men da har det forsåvidt vært siden midten av juli
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgon från Campus Engelska Parken/Hum. Centrum vid Uppsala Universitet,
Andra dagen av terminen börjar snart och det verkar som att det kommer att bli MYCKET att göra framöver men än så länge är det kul. Väderrapporten lovar sol och upp mot 20 grader i dag men det tvivlar jag på. Ha en fortsatt fin dag runt om i världen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Høsten er over oss! Gråværet også!
Personlig synes jeg vi gikk direkte fra vår til høst i år. Tror jeg trenger en ferie, gitt! Nei, det blir ikke i Norge!! Det ble en vellykket politisk debatt i går om forsvars- og sikkerhetspolitikk. Ikke mange politiske debatter om dette nei. Som en av representantene sa, at på skoledebatter han hadde deltatt på var ungdommen mest ivrige på å få med Frp og H på billigere sprit, og venstresiden på asylpolitikken. Alt annet var tydeligvis uvesentlig der i gården. Akk ja! Det er vel derfor jeg drikker. Men først må det jobbes!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God tirsdag, her går dagen i ett med ulke oppgaver før en sein kveld kommer.
I dag er det 70 år siden galskapen brøt løs med angrepet på Polen. Det er vår oppgave å lære av hva som skjedde og sørge for at det aldri gjentar seg.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God kveld fra Sydney. Ikke mye som har skjedd i dag annet enn skole. Nå blir det snart middag. Ha en god dag i skandinavien og andre steder folkens!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God morgen fra Sandvika,
Grått ja , se bildene tatt fra SK4002 og LN-BRH i morgentimen. Første avgang på denne siden av sommeren i tusmørke. Det går unektelig mot høst. Grått over hele Kongeriket på morgenkvisten. Solen er bar e å se i FL290 for tiden. Vel det er bare å hive seg over arbeidsoppgavene og se lyst på livet. Ha en fin dag godtfolk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sovemorgen igjen. Nå venter tannlegen, og i kveld har vie et fellesmøte i Rotaryklubbene på Hurumhalvøya.
Garasjeporten blir nå byttet ut i uke 46 med en ny. Tilbud forelå igår og ble akseptert, så nå får pengene bein å gå på! Ha en fin dag.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God dag. Her er det sofa og forkjølelse. Er vel neppe tilbake på Lilletorget før på torsdagen, tenker jeg. Men tror fortsatt det ikke er noe svineri jeg har hatt med fra Varna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Sånn, da har man fått lekt seg litt med jobbens reisebyrå og hatt det gøy på jobbens regning med ufleksible billetter og bidratt positivt for SAS sine Q3 tall
![]() .....det er alltid "gøy" når folk skal bedrive aktiviteten: Møteflytting.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
G'morgen fra Alpharetta, hvor det også er grått. Mulig høsten kommer her også ...
Startet dagen friskt med et møte med guttungens lærer-/veilederteam som overhodet ikke har dratt lærdom av fjorårets tabber, so here we go again ... heldigvis har vi mer erfaring med dette i år, så forhåpentligvis går det lettere denne gangen .. skulle tro man kommuniserte litt internt på skolen, men neida .... ![]() Velvel - tilbake hjemme, fersk kaffe er i koppen og WIAS is on my mind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Browncoat
|
![]()
God dag fra Egersund
Idag har jeg blitt over 4000kr fattigere, men de pengene går til et godt formål, nemlig Tommys hvalsafari i november ![]() Fikk brev fra Vernepliktsverket idag med beskjed om at jeg har blitt fritatt for militær førstegangstjenste i fredstid. Det ironiske er at jeg dagen etter at dette brevet ble sendt var i kontakt med en rekrutteringsoffiser i Luftforsvaret angående jobb... ![]() Ellers så er det litt opphold og litt regn her og temeraturen ligger oppimot 20 grader. Have a nice day folks ![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God tirsdag fra Virgin Trains et sted mellom Stockport og Wilmslow. TMobile hot spot på toget, førsteklasses plass (4 seter og et bord til min disposisjon - det er ikke spesielt mange med toget i dag). Nå er det London i et par dager, før retur torsdag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
C-130 - Gardermoen 24 sept 2009 | JanSev | Bilder & foto | 13 | 27-09-2009 19:33 |
Rakkestad, aug/sept 2009 | Seabee | Bilder & foto | 13 | 21-09-2009 22:24 |
God Torsdag 03 sept 2009 | seilfly | Flyforum | 15 | 03-09-2009 11:39 |
God Onsdag 02 sept 2009 | seilfly | Flyforum | 24 | 02-09-2009 23:06 |
Quiz tirsdag 01 sept 2009 | seilfly | Bilder & foto | 3 | 01-09-2009 07:27 |