![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
http://www.ht.no/incoming/article17420.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
København tror jeg ærlig talt hadde vært en bra destinasjon.... Kanskje med DH4?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
SAS har vel fortsatt et fly som har nattstopp i London, så kanskje man kunne forsøkt seg på en nattrute slik det var i "gamle" dager? Man får iallefall mye effektiv tid i London, men ankomst tidlig, tidlig om morgenen og avgang sent på kvelden. Det er nesten slik at man kan ta seg en dagstur....
jy |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]()
Enig i at "syden-ruter" er mest aktuelt, i hvert fall for SAS. Det vil også være attraktivt å hente Londonere til TOS, andre veien vil det vel være lite fristende for SAS å mate passasjerer til London og BA's nettverk i stedet for eget nettverk i CPH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
"Som man roper i skogen, får man svar". LHR-TOS-LHR ble jo prøvd for en del år siden, og det er sikkert en god grunn for at SK ikke har prøvd siden. Vil tro en slik nattoperasjon koster for mye, f.eks crewmessig. At Tromsø-væringene svarer ja på spørsmålet, er nok mer et uttrykk for "kjekt å ha", enn at de faktisk vil reise når tilbudet er der.
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ville ikke satset på nattfly mellom London og Tromsø igjen, men heller forsøkt Spania.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Er det forresten slik når det gjelder crew at de som kommer inn til LHR med maskinen 21.35 er de samme som flyr tilbake til OSL kl 0720 dagen etter..? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Nå har Norwegian desverre lagt ned Trondheim - Tromsø, men har lenge fundert på at det måtte være en bra mulighet om Norwegian fløy Tromsø-Værnes-Stansted-Værnes Tromsø.
At det samme fly gikk hele ruta slik at stoppet i Værnes hadde vært på knappe 25 min. Da hadde jo ikke flytiden blitt så aller værst fra Tromsø til london, plus at det kanskje ville bli bedre belegg på Tromsø-Værnes ruta. Hvorfor har forresten ikke Norwegian åpnet for gjennomgående billetter slik at man som eksempel kan kjøpe Trondheim - Stockholm. Måtte da være ganske mange flere pax å kapre fra sas om det ble åpnet for ruter der dette er mulig.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Norwegian Garantisten for varig lave priser Norwegian Air Shuttle ASA, kalt Norwegian, er i dag ett lavpris flyselskap på norske og europeiske ruter. Totalt har selskapet ni innenlandsruter og 34 ruter fra flere byer i Norge til ulike destinasjoner i Europa. Norwegian har 450 ansatte og 12 fly av typen Boeing 737-300 med 148 seter. Selskapet har ca. 13 prosent av det totale innenlandsmarkedet i Norge. I 2004 har selskapet åpnet 18 nye ruter. Noen av disse er typiske sommerruter. Selskapet fraktet 2,1 millioner passasjerer i 2004. Norwegian er et punkt-til-punkt selskapet som flyr deg direkte fra en destinasjon til en annen. Gjennom lave kostnader skal selskapet være garantisten for varig lave priser. http://www.norwegian.no/sw193.asp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utenlandsruter fra Florø? | OY-CIR | Register- og ATC-Forum | 3 | 12-03-2014 11:54 |
Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes | Novair | Flyforum | 25 | 14-03-2011 10:43 |
Nye utenlandsruter fra TOS? | TOS | Flyforum | 23 | 17-04-2008 16:00 |
Nye utenlandsruter fra Vestlandet | Airwolf | Flyforum | 4 | 18-08-2005 15:32 |
Flere utenlandsruter fra Værnes | tosfreight | Flyforum | 5 | 28-01-2005 14:01 |