![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ifølge denne tråden på Flyertalk vil BA kutte ut sandwichen på de fleste short-haul flygninger og kun servere kjeks og snacks fra August
http://www.flyertalk.com/forum/briti...g-changes.html Spennende å se om det faktiskt stemmer |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Skal ut og reise i ET (økonomi) med BA den 3. august, så da skal jeg huske å rapportere om det ble servert sandwich eller kjeks
![]() For de som ikke har lest hele tråden på FT, så går altså endringene ut på at man kutter ut sandwich'en på økonomiklasse shorthaul (i band 1, 2 og 3A, samt innenriks) etter at frokostserveringen slutter kl 10.00. Tidligere har man fått servert sandwich, men dette skal nå kuttes ned til kjeks og snacks. Drikkevarer (både alkoholfrie og alkoholholdige) skal fortsatt være gratis. Nedenfor er en uoffisiell oversikt over hvilke destinasjoner som tilhører hvilket "band". OSL tilhører mest sannsynlig Band 3A, så da skal man kunne se fram til kjeks, snacks og kjØLig drikke når man sitter bak gardinen 3. august ![]() Quote:
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 21-07-2009 at 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://www.flyertalk.com/forum/briti...g-changes.html
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Betyr dette at de prøver å kopiere SAS sitt suksess konsept? Ikke i et skritt tydeligvis, men de er jo opplagt på vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Får ikke håpe det. Mener å husket at BA hadde noe lignende en kort periode tidligere (for en del år siden), men det kan være jeg husker feil.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De serverer da i det minste fortsatt noe. Det viktigste er å slippe å betale for drikke.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det er kanskje litt drøyt å kalle det et massivt kutt... På den andre siden gjør jo BA-gjengen på Flyertalk overdrivelse til en kunstform.
Uansett synes jeg ikke den sandwichen er noe stort tap. Den pleier stort sett å bli sendt i retur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Enig med siste taler. Dette var jo ikke mye å skrive hjem om?
Det må da være mer vesentlige ting som skjer rundt det er verd å omtale? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
BA har forøvrig kuttet ut gratis lokale aviser.. Nå er det kun engelske aviser og få
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Litt OT, men en ting skal de ha ros for, og det er god kundeservice.
Jeg sendte en e-post til BA Executive Club for å høre om de visste om det var mulig å få kjøpt en modell av deres 747-400. De selger et par modeller i nettbutikken sin (Highlife Shop), men ingen 747. Fikk e-post dagen etter om at henvendelsen var blitt videresendt til kundeservice og at de skulle sjekke. I dag ringte det en hyggelig britisk dame og fortalte meg at de dessverre ikke har noen 747-modell på lager. Hun beklaget så mye at de ikke hadde den, men tipset meg samtidig om at jeg burde gjøre et søk på nett, fordi slike modeller ble solgt hos mange hobby- og modellbutikker. Og avslutningsvis så takket hun meg for at jeg velger å reise med BA og ønsket meg samtidig en god tur til New York (med BA) om 2 uker! Sånt blir man jo litt glad av ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De gangene jeg har reist bak gardinen hos BA synes jeg da sandwichene har vært riktig gode. Men enig i at det er å ta ganske kraftig i å kalle dette "massivt kutt i catringen". De erstatter sandwichen med noen kjeks e.l., så man får da fortsatt noe.
Og heldigvis er drikkevarer, inkl. alkoholholdige fortsatt gratis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
De tar seg hvertfall råd til å ringe til utlandet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Forresten er vel overskriften på denne tråden noe misvisende?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det går fort i svingene. BA skal spare penger.
Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjedelig. Håper inderlig ikke favorlitten LH går samme veien. Synes det er stor forskjell på en matbit og noen kjeks. Med en matbit kan man klare seg fra man reiser hjemmefra til man har pakket ut på hotellet (eller kommet hjem) og er klar for å finne en restaurant. Hvorfor er det evt ikke flere som satser på muligheten for å få kjøpt seg noe småvarmt, a la Air Berlin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Danske Ekstrabladet har i dag en interessant artikkel som påstår at til og med BA's eget kabinpersonale er i harnisk over reduksjonen av servicen ombord.
Quote:
Hvor skal dette ende? Hele historien her: http://ekstrabladet.dk/ferie/article1202377.ece BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Virker nesten som extrabladet og kildene har lest Flyertalk og all sutringen der.
Tidligere fikk pax på økonomi en liten vannflaske på matbrettet, nå er det den (velkjente) plastglasset med vann som skal følge med i steden. Ikke akkurat verdens undergang så lenge man får vann og annen drikke i tillegg under hele turen. Reduksjonen i alkoholservering (dvs. kutter ut sprit fra economy på shorthaul) har versert som rykter, men er ikke bekreftet. Quote:
Når det er sagt så håper jeg ikke BA har fått inn folk fra "serviceconseptkontoret" til SAS for å gruble ut smarte servicekonsepter for mat og drikke på shorthaul...
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 04-08-2009 at 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Tenk dersom du skulle reise i Traveler fra OSL via LHR til X og kom seint til flyplassen, fikk ikke tid til aa spise, ingen servering ombord, forsinket inn til LHR saa ikke noe tid til aa plukke opp noe der og deretter ombord i neste fly sulten som en ulv paa vei til X. Da hadde det vaert kjekt med en Lufthansa sandwich.... Her gjoer BA en fundamental endring som kommer til aa faa konsekvenser for dem i fremtiden. Se bare paa SAS, de har klart aa fintet seg selv ut av konkurransen fordi de ikke klarer aa differensiere seg selv fra konkurrentene. Og husk at det tok litt tid fra europarutene til SAS gikk fra service til absolutt ingen service. Ekstrabladet henviser ikke til Flyertalk, de henviser til kabinansatte som i seg selv er det stoerste problemet BA har. Hadde jeg vaert BA hadde jeg kuttet det utrolige sloeseriet ekstra flight attendants koster dem foer jeg hadde latt det gaa ut over kundene. For dette trekket kommer overhodet ikke til aa redde oekonomien til selskapet, men heller forverre den. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian tester ut forhåndsbestilling av mat på short haul | LN-HFH | Flyforum | 39 | 03-07-2024 08:55 |
SAS og felles kanselleringer? (Short haul) | petter380 | Flyforum | 1 | 04-12-2015 15:38 |
Iberia outsourcer short-haul | Someone | Flyforum | 2 | 03-02-2011 13:31 |
Nye seter på AF short-haul | Discus | Flyforum | 12 | 27-01-2010 21:25 |