![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det sitter så mye folk her inne som har vært ute og reist med utrolig mange erfaringer, så hvorfor ikke spørre folket her inne
![]() Ferietur i slutten av august starten av september, lengde på 1-3 uker, feriepengene er bra, så er det noen som har forslag til et nytt sted å oppleve? Noen erfaringer og anbefallinger? Å nevne er at jeg har tenkt på Hawaii, Brasil, Australia og New Z.. Men må ikke nødvendigvis være et sted hvor det er hav og strand.. New York igjen er heller ikke å forakte.. Men har noen forslag til en reiserute hadde det vært knall ![]() Hjelp til litt her nå folkens ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har du någon budget att leka med?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Å reise til Australia og New Z (nå når det er vinter der) er hvertfall billig nå hvis du ønsker å reise lengst mulig for pengene. Sjekk priser fra London i så fall (i bøtter og spann med priser under 5000 kr t/r)
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
£399 T/R LHR med SQ til mange plasser i Australia og New Zealand fra september i hvert fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
budsjett 15-40 tusen..
![]() ![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Slutter meg til Someone.. Hvis tid i HNL ta en dagstur over til enten Kauai eller Maui, lei bil en dag og kjør rundt..Kan gjerne gi tips på hvilken som helst av disse fabelaktige "holmer".. Også kjøretips..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis man ikke vil svi av siste rest av feriebudsjettet i LAS (eller hvis man ikke er en så stor gambler som Someone
![]() Someone: Når kommer TR fra turen din? ![]()
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
OGG bør værste førstevalget og bo i Lahaina..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
gode tips, gode tips..
![]()
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() TR kommer så snart jeg for tid, men har hatt det travelt siden jeg kom hjem. Men tipper den kommer litt etter litt fra og med starten av neste uke. Men tilbake til topic: Er jo selvsagt ikke noe i veien å ta LAS først hvis det er preferansen (hver sin smak ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hotelpriser er på bånnivå. Da vi var der i april hadde de meget lavt belegg og røverkjøp på alt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kommer vel litt anpå hva man vil se og hvor man kjører. Har selv kjørt SF-LV, routing gjennom Yosemite og Death Valley, vanvittig mye flott natur og stor ekontraster over et kort område. Er man ute etter liv og røre, fyll og spetakkel så tar man fly.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Majoriteten av hotellene ligger vel i Kaanapali.
Lahaina har de beste restaurantene og barene i omraadet, men paa hotellfronten er det ingen resort der. Vet ikke om vaar venn her vil bo paa Reidarhoteller eller bo fint, men jeg kan ihvertfall anbefale baade Sheraton og Westin i Kaanapali. Hyatt saa ogsaa flott ut. Store bassengomraader, private basseng for voksne saa man kan unngaa ungekjoeret. Prisene er som Reidar sier halvparten av normalt. Vi betalte rundt 400 dollar da vi var der, naa ligger prisene i det tidsrommet du henviser til rundt 200-250 dollar natta. Naar det gjelder mat paa Maui, maa jeg si at vi slet med aa finne god mat. Maten er overpriset og vi var paa hele 4 middager vi syntes var helt pyton. Kan hende vi var uheldig, men vi maatte liksom paa gourmet restaurant for aa faa ett godt maaltid. Maui Taco er en kjede som er helt panser og har god lunchmat. Naar jeg sier overpriset, er prisene selvsagt langt under norske priser. Er frokost inkludert paa hotellet, ligger lunch paa en bra restaurant paa stranda paa rundt 15 dollar med en oel, det samme i bassengbaren. Middag fra 20-40 dollar til normalt 13-30 paa fastlandet. Er man paa party tur, ville jeg kanskje heller anbefale Oahu og Honolulu. Der er hotellprisene enda lavere. De andre stedene du henviser til i din foreslaatte USA turne har jeg vaert mange ganger, saa har anbefalinger naar det gjelder restauranter, shopping og hoteller, dersom det er det som blir ruta kan jeg poste mer Last edited by Tommy777; 19-06-2009 at 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal jeg komme med egne anbefalinger, kan jeg ikke akkurat si at jeg er forelsket i San Fran. Er der en gang i maaneden med jobben og synes det er greit aa bo utenfor sentrum.
Steder paa vestkysten jeg synes er bra er Portland og San Diego. Foretrekker Washington og Oregon istedetfor California, saerlig San Fran. Skal man absolutt til San Fran, kan det vaere greit aa ta ett par dager i selve byen og stikke ut til Monterrey og Pebble Beach. Mye mer vennlig atmosfaere, ett hyggelig sted ved kysten ikke lange kjoereturen fra San Fran |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() Hawaii delen er jeg litt mer usikker på, ikke noe sælig erfaring der kan man si... men hvis man da skal ha litt mer å velge i, så kan det med andre ord være at HNL er et bedre valg? både i hotell og mat? Man får vel det man tåler av strand og bading på HNL like bra som på OGG, eller er ikke dette tilfellet? SFO er valgt bare pga jeg har lyst til å se byen i seg selv, og ikke minst kjøre yttersiden ned til LA.. har hørt denne turen er fin.. noen som har noen erfaringer der?
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Selvsagt, men det der er vel ikke akurat raskeste veien? Siden trådstarter ikke skrev noe om det så antok jeg at LV til SF var en ren transport etappe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Har du booket hos BA mellom 21. august og 5. september (datalekkasje) | LN-MOW | Reiseforum | 14 | 16-10-2020 14:33 |
DY271 31. August & DY280 1. September | TheEirikK | Register- og ATC-Forum | 3 | 29-08-2013 21:24 |
TRD Tor Air A320 - 29.August og 12.September | Trdfly | Spotteralerts | 4 | 25-08-2011 10:29 |
BGO Spotter-alert Juli, August, September. Flesland. | Piddien | Spotteralerts | 12 | 11-07-2011 17:26 |
SAS EuroBonus-poengtilbud - august-september 2010 | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 15-08-2010 17:51 |