![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da blir det en liten rapport på gårsdagens flyvning til Tenerife Norte - Los Rodeos. Flyplassen vi alle kjenner til som Pan Am-/KLMulykken.
Bestillte billetten en dag i forveien for en liten dagstur til Puerto de la Cruz og Santa Cruz de Tenerife. IF122 LPA 09.00 - TFN 09.30 Islas Airways. Reiste fra Arguineguin 0645 med første direktebuss til Las Palmas, dette viste seg å ikke stemme så måtte bytte i Maspalomas til flybussen. Ankom Aeropuerto de Gran Canaria litt før 8. Insjekk fra skrankene 23-24, ingen bagasje med i dag så det tok 3-4min fra check-in og gjennom security. Tok turen opp på terassen for å se, kun Binter- og Islasmaskiner å spotte så tidlig på dagen. Klokken 08.40 startet boarding fra gate 8C samtidig foregikk Binters boarding fra nabogaten til samme destinasjon. Binter flyr på morningen hver halvtime til TFN frem til omtrent klokka 10.00. Maskinen som sto på gate var EC-KKQ, en Swiftair-maskin av typen ATR72-200 Ombord fant jeg sete ved motoren på høyresiden, valgte høyresiden fordi jeg trodde jeg ville få best utsikt der. Belegget ombord var på 20-30% mens på konkurentens flight var det bortimot 90%. ISLAS sin flyvning kostet 23,35€ mens Binters kostet 31,55€ så skjønner ikke helt hvorfor ISLAS ikke hadde et bedre belegg. Avgang på rutetid, under presentasjonen ble det også nevnt at flyvningen var opperert av Swiftair, så da er kanskje ikke flyet Islas sitt, selvom det var ISLAS ombord. Kom fort opp på høyden vi skulle ligge på og det var strålende flyvær, klart over hele øya, men hadde valgt feil side å sitte på så måtte ta en tur over på andre siden og få sett GC i perspektiv. Så ble det servering av Kaffe, Juice og Vann før piloten kom på høytaleren og sa at vi skulle lande om 6 min. Kabinpersonalet rakk så vidt å samle inn søppelet før flyet traff rullebanen på TFN. Ankomst på Los Rodeos var 0917, en flyvning på kun 17min - min desidert korteste. Har nå flydd både ISLAS og Binter Canarias og synes standaren er ganske så lik, positivt med begge selskapene er at de serverer drikke på så korte flyvninger, Gratis!! Binter har også en sjokolade og noen drops de leverer ut. Skal få lagt ut noen bilder senere ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Verdens korteste flytur | Madman | Flyforum | 43 | 22-07-2015 23:15 |
Verdens korteste flyrute | krølle | Småprat | 60 | 11-12-2013 21:37 |
Crew ferried LPA-TFN... Hvorfor? | Fnate | Småprat | 12 | 10-02-2013 00:25 |
Islas Airways og Binter Canarias på: LPA-ACE-LPA (Gran Canaria-Lanzarote) | Blackhawk | TripReports | 19 | 28-03-2009 15:54 |
NRK-LPA-TFN-LPA-NRK | Kungsängen | TripReports | 2 | 07-02-2007 10:42 |