![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]()
Som sikkert mange har merket seg har det en periode vært en "fast track" security på OSL. På skiltet står det at denne er reservert for SAS EBG og C-billetter. Jeg har hele tiden regnet med at dette også gjelder *A Gold, og har ikke hatt noe problem med å bruke mitt UA 1P kort. Sist gang ble jeg imidlertid nektet. Damen ved kontrollen sa at de hadde fått streng og innskjerpet beskjed om ikke å slippe gjennom annet enn EBG og SAS C (var det Air Baltic C også?).
På alle andre flyplasser jeg har vært (ganske mange, men oppdaget at SAS har samme opplegg på ARN) er fast track åpen for alle med *A Gold status. Alle tilbud, som egen innsjekk, lounge-tilgang, o.s.v. gir alle *A Gold samme rettigheter. Det er vel OSL som administrerer fast track på Gardermoen, men SAS bør være såpass lojal i forhold til sine alliansepartnere at de sørger for at alle får samme rettigheter. Om OSL ikke vil ha andre enn SAS, burde heller hele ordningen stoppes. Dette virker proteksjonistisk, og er nok en faktor som får meg til å like SAS mindre og mindre...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
Denne har vært oppe i flere varianter tidligere, både her og andre steder. Tror også (tidvis?) at man har blitt nektet adgang med en SK-codehare-billett på LH-flighter og annet tull.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]()
Mener ha lest (var det på Flyertalk) at hverken fast track på OSL, CPH og ARN er for *G, men derimot så har LH på ihvertfall ARN valgt å betale flyplassen slik at deres gullkunder også kan bruke det.
OSL vil vel sikkert ha andre enn SAS også til å bruke fast track, men det er til nå bare vært de som har vært villige til å betale for det |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Meget bra overskrift!
Hadde det vært opp til meg burde SAS EBG blitt nektet å bruke fast track hos Lufthansa og her i USA slik som de holder på her. Patetisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,889
|
![]()
Hvordan prissetter OSL denne tjenesten ? Under forutsetning av at SAS' sine aapningstider paa Fast track opprettholdes, er vel kostnadene rimelig faste, saa hvis LH oensker aa betale burde SAS faa tilsvarende rabatt ?
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]()
Hvis SAS må betale for tjenesten burde de ha budsjettert med å ta med seg resten av alliansen de er medlem i - ellers burde de heller la være hele greia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Atter ett bevis på at SAS er totalt vanstyrt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
*A Gold/OW Emerald
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
|
![]() Quote:
Jeg flyr ikke SAS mer så lenge jeg ikke må pga. grunner som dette. Bruker de stort sett som feeder til OSL og velger så et kundebevisst selskap i Star Alliance videre ut i verden. Om du ringer de angående en feeder på en billett utstedt av et annet selskap i Star Alliance er de også meget arrogante og ufordragelige, ja nesten på grensen til heslige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]()
Her er svaret fra SAS:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det neste blir at SAS finner ut at kundene ikke verdsetter Eurobonus slik at det ikke er verdt kostnaden det påfører selskapet og at SAS stiller seg undrende til at kundene ikke lenger ser verdien i dette programmet selv om de får 300 bonuspoeng på reise fra OSL til LHR.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
OSL tar seg svært godt betalt for denne tjenesten sammenlignet med andre flyplasser hvor det flyplassen selv som drifter og ikke flyselskapet. Det er grunnen til at de andre selskapene på OSL har sagt nei og det skuffet SAS at deres partnere ikke ville være med. Da ser jeg overhode ikke noen grunn til at SAS skal være snille overfor de. Det taes betalt per passering.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Så du tror de fleste andre selskapene betaler for fasttrack security for alliansepartnerne på sine flyplasser (med mindre de driver tjenesten selv?) Det kan være lurt å sjekke ut hvordan fasttrack er på andre flyplasser og.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]()
Men nå styres jo innsjekk og lounge-adgang av diverse Star-avtaler, imotsetning til Fast Track
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]()
Superhai og Someone, dere har utvilsomt rett. Opplevelsen som non SAS *A Gold kunde er imidlertid forskjellsbehandling og bryderi. Jeg har vært på nokså mange flyplasser rundt i verden, og har så vidt jeg kan huske aldri hatt problemer med å benytte fast track eller tilsvarende der hvor dette finnes, annet en på OSL og ARN. Jeg vet ikke hvordan kostnadene distribueres for denne tjenesten andre steder, men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. De aller fleste goder går på tvers av alliansen, og denne praksisen på OSL oppleves som lite positiv fra SAS sin side.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
For SAS kunder oppleves den som meget positiv...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Her var vel poenget at SAS forskjellsbehandler mellom sine egne og alliansens gullmedlemmer. At det er positivt for SAS *Gull og de som reiser på billetter som gir tilgang er nok ikke noen overraskelse.
Last edited by TOS; 26-05-2009 at 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Å slippe til andre *G medlemmer på SAS sine egne flighter hadde nok ikke akkurat skapt så mye kø i Fast Track at det hadde blitt opplevd som negativt for SAS kunder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bli medlem i US Airways Club og få poeng + tilgang til alle Star Alliance lounges | nime | Reiseforum | 18 | 18-11-2011 16:44 |
OSL - Stort sett på insiden | Toby91 | Bilder & foto | 16 | 24-05-2011 17:06 |
Kraftig fall i passasjertrafikk for SAS | SAJblue | Flyforum | 54 | 08-03-2009 12:56 |
Sånn skal det gjøres (se her SAS ) | Lennart | Flyforum | 7 | 26-03-2008 22:58 |
Ny medlem i SAS gruppens ledning | Savipix | Flyforum | 1 | 10-06-2005 06:30 |