![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
|
![]()
I følge denne tråden på Flyertalk, ser det ut til at BA bytter ut treseteren de har på høyresiden, med en toseter ala den de i dag har på venstresiden.. Virker ganske offisielt:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Tja - nesten korrekt - de skal ha seter a-la- Luftansa så vidt jeg har skjønt. Dvs. at de kutter ut de forskyvbare setene og har et nedfellbart bord på B og E-setet.
http://www.recaro-as.com/ras/product...index.html?L=1
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
|
![]()
De setene vil altså bli noe smalere enn dagen A- og C-seter??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Yepp - samme bredde i hele flyet, men med "overflow"-bord i midten.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Og ala SAS. Slike collapseable seter har LH og SAS hatt lenge, men man har i begge selskapene funnet ut at det lille bordet i midten/ en liten duk som det staar reserved for comfort paa, er enklere og soerger for mye kortere turnaround. Tipper BA kommer frem til samme konklusjonen og at vi vil se aktiv seat blocking (midtsetet selges aldri) paa 3 seteren paa alle ruter fra mars neste aar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Collapseable seter har jeg sett hos SK, LH m.fl., ja, jeg siktet til setene med bord i ryggen (på fremsiden) jeg hadde sett hos LH.
Tror BA skal skifte alle setene i short-haul (mange begynner å bli ganske slitt) og da har de nok valgt å følge konkurrentene ifht. armslag og albuerom, og spare pris/vekt(?) på trekkspillsetene. Uansett positivt med bedre armslag og 2+2 på A319/320/321 og at de henger med i konkurransen.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Her trengs det åpenbart forandringer. Kom hjem med BA 768 til OSL på Club Europe i kveld. De imponerte absolutt ikke!! Rapport kommer.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
|
![]()
Hei
Jeg fløy BA fra London til Geneve på business og jeg var ganske happy med både sete, service og mat. Jeg skulle selvfølgelig dokumentert det litt bedre. Får huske på å dra frem kamera neste gang ![]()
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br> ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,300
|
![]()
Kunne de også fått 2-2-2 på langrutene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
Fant følgende info på ba.com:
Quote:
__________________
Upcoming flights: None |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
I den samme tråden på FlyerTalk så har reaksjonene på ny 2+2 konfig ikke latt vente på seg. Folk slakter måten BA har endret Club Europe seatingen. Virker som man har satt inn vanlige Economy-seter på hele flyet så det skiller visst ingenting mellom Economy og biz lenger. Stemmer dette?
Tatt fra et innlegg i den tråden (se første post): Quote:
![]()
__________________
Upcoming flights: None |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Så vidt jeg kunne oppfatte "klager" folk på at de har fått litt smalere sete enn tidligere. (Dvs. økonomiklassebredde). Tipper opplegget er helt identisk med SAS, LH m.fl. at det er samme type stoler, men ikke regulerbare i bredden som innføres. Personlig foretrekker jeg 2+2 med ledig midtsete enn å sitte på en tre-seter med 7 cm ekstra setebredde.
Skal teste 2+2 CE så vi får se, det kan skje plutselig ![]() (BA-forumet på FT består av 50% grinete sutrete folk som bare prater dilldall)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,297
|
![]()
Da har de vel gjort slik SAS og Lufthansen gjør i sine biz, dvs 3+3 med midtsetet ledig!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
Discus: Hvordan er dette nå? Er det 2+3 (med ledig midtsete på 3-raderen) eller 2+2 eller 3+3 (med ledig midtsete slik som Bizflyer skriver)?
Når man skriver 2+2 så tenker jeg at det kun er 2 seter på hver side av midtgangen. Får det ikke til å stemme med at setene da har blitt smalere (bør vel bli mer plass hvis man fjerner en 3-seter og erstatter dette med en 2-seter?).
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Det stemmer
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
|
![]()
Setene har blitt smalere, men til gjengjeld har du nå alltid nabosetet ledig. Før var man garantert det kun om man satt på venstresiden.. Har ennå til gode å prøve den nye varianten..
Litt på siden: Søkte på litt priser i går, og nå skulle de ha 3400 for tur/retur i R-klasse ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
Fant jo R-klasse billetter nede i 2800-2900 kr i går jeg, men da med avreise først i høst...
EDIT: Gjorde et søk nå og ser at tur/retur nå ligger på ca 3460 kr for R-klasse... fysj... ![]()
__________________
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 01-04-2009 at 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA til Syden i Club Europe og litt Easyjet | OttoL | TripReports | 6 | 17-11-2017 11:39 |
BA Club Europe | Powell | Småprat | 18 | 02-09-2012 14:40 |
Fra Europe Select til Europe Business Class | OSLansatt | Flyforum | 5 | 09-03-2011 15:03 |
The Final Countdown - Europe (Club Europe...) | jcnorway | TripReports | 62 | 03-07-2009 01:07 |
BA Club Europe og FIRST | kristian | Flyforum | 6 | 11-05-2008 22:51 |