![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
DOT tar 1. april over anbudsrutene fra Oslo-Fagernes og Oslo-Røros. Selskapet skal fly med Saab 340 på rutene. Nå har en norsk nettside blitt satt opp, med mulighet for å bestille billetter på rutene.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Tror jeg har fri og er i Oslo 1.april; kastet inn en bestilling på første flight til Røros, retur samme ettermiddag, 295,- hver vei, lenge siden både Røros og Saab 340 :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hva er DOT?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hint: Tryck på länken i första posten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
OK, nå vet jeg at DOT er Danish Air Transport. Forkortelsen laget av en dyslektiker?
Hele resten av web-siden handler om DAT, som jeg trodde de het. Hva er greia her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
DOT er DAT sitt litauske datterselskap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
A-ha. Takk Someone!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Viss DOT skal bruke SAAB 340 innenriks i Norge. Har de da nok med det to de har til å også fly EBJ-BLL-SVG?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Lurer på hvordan DOT og DAT egentlig samarbeider, bortsett fra at DOT er DAT sitt datterselskap. Begge selskapene la inn anbud på Fagernes og Røros, som DOT vant. Så DAT har på en måte utkonkurrert seg selv...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Planlegger en tidlig tur til Fagernes - lenge siden jeg var på den flyplassen og morsomt med nytt flyselskap - det nærmer seg 80!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Forøvrig bør DOT gjøre en jobb på websidene sine for å avklare forholdet mellom DOT og DAT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
TurbopropFlyer
|
![]() Quote:
På Wideroe.no syns jeg det er helt naturlig å kunne bestille SAS-billetter. Og på DAT ville jeg forvente at jeg kunne bestille DOT-billetter også.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden det ikke er nevnt så langt: DOT = Danu Oro Transportas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvorfor i alle dager kan ikke disse selskapene operere med samme navn? Det er jo komplett forvirrende for folk å forholde seg til doter og dater... Ikke rart at de stort sett baserer seg på anbudsruter og ikke kommersielle ruter. Der ville de ikke kommet langt med dette opplegget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da DOT/DNU-Danu fløy ATR til Skien virket det som om de byttet piloter med DAT på enkelte flygninger. Mulig jeg hørte feil, men de hadde en kjent engelskaksent..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 18-02-2009 at 22:04. Reason: kronglete formulert.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
greit nok at de har en .no-adresse, men den kan ikke kalles norsk, når all teksten er på dansk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, men det betyr ikke at selskapet må hete to forskjellige ting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men det skal bli interessant å se om de eventuelt kommer til å mikse operasjonen med DAT dersom de f.eks. skulle få snag på en av sine maskiner. Og hvis det skjer, så blir det interessant å se hvordan det slår ut i forhold til anbudskravene. Der står det tydelig at "wet-lease" ikke er tillatt på anbudsruter, og hvis DAT skulle fly for DOT (og omvendt)...vil det da bli definert som wet-lease? De har jo forskjellige AOC, fly, crew osv osv. Etter hva jeg har skjønt så er DAT og DOT flinke til å mikse sine operasjoner ellers så det blir interessant å følge med på hvordan de løser denne jobben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjos varsler nye USA-ruter fra de største norske byene | Andre1980 | Flyforum | 54 | 24-11-2014 12:19 |
Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng? | sukram | Flyforum | 223 | 06-02-2014 09:48 |
Norske D.H.114 Heron dekaler klar i 1/72 | rhusberg | Samlerhjørnet | 1 | 09-08-2013 16:01 |
KRS DOT LT 25/01 og 26/01 | TheEirikK | Spotteralerts | 5 | 24-01-2013 17:25 |
Blue 1 og Estonian inn på Norske ruter | memphis_belle | Flyforum | 18 | 13-06-2006 14:14 |