![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
DOT tar 1. april over anbudsrutene fra Oslo-Fagernes og Oslo-Røros. Selskapet skal fly med Saab 340 på rutene. Nå har en norsk nettside blitt satt opp, med mulighet for å bestille billetter på rutene.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
|
![]()
Tror jeg har fri og er i Oslo 1.april; kastet inn en bestilling på første flight til Røros, retur samme ettermiddag, 295,- hver vei, lenge siden både Røros og Saab 340 :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Hva er DOT?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
Hint: Tryck på länken i första posten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
OK, nå vet jeg at DOT er Danish Air Transport. Forkortelsen laget av en dyslektiker?
Hele resten av web-siden handler om DAT, som jeg trodde de het. Hva er greia her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,520
|
![]()
DOT er DAT sitt litauske datterselskap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
A-ha. Takk Someone!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Viss DOT skal bruke SAAB 340 innenriks i Norge. Har de da nok med det to de har til å også fly EBJ-BLL-SVG?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Lurer på hvordan DOT og DAT egentlig samarbeider, bortsett fra at DOT er DAT sitt datterselskap. Begge selskapene la inn anbud på Fagernes og Røros, som DOT vant. Så DAT har på en måte utkonkurrert seg selv...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,428
|
![]()
Planlegger en tidlig tur til Fagernes - lenge siden jeg var på den flyplassen og morsomt med nytt flyselskap - det nærmer seg 80!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
Forøvrig bør DOT gjøre en jobb på websidene sine for å avklare forholdet mellom DOT og DAT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]() Quote:
På Wideroe.no syns jeg det er helt naturlig å kunne bestille SAS-billetter. Og på DAT ville jeg forvente at jeg kunne bestille DOT-billetter også.
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Siden det ikke er nevnt så langt: DOT = Danu Oro Transportas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Hvorfor i alle dager kan ikke disse selskapene operere med samme navn? Det er jo komplett forvirrende for folk å forholde seg til doter og dater... Ikke rart at de stort sett baserer seg på anbudsruter og ikke kommersielle ruter. Der ville de ikke kommet langt med dette opplegget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Da DOT/DNU-Danu fløy ATR til Skien virket det som om de byttet piloter med DAT på enkelte flygninger. Mulig jeg hørte feil, men de hadde en kjent engelskaksent..
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 18-02-2009 at 22:04. Reason: kronglete formulert.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
greit nok at de har en .no-adresse, men den kan ikke kalles norsk, når all teksten er på dansk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ja, men det betyr ikke at selskapet må hete to forskjellige ting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
Men det skal bli interessant å se om de eventuelt kommer til å mikse operasjonen med DAT dersom de f.eks. skulle få snag på en av sine maskiner. Og hvis det skjer, så blir det interessant å se hvordan det slår ut i forhold til anbudskravene. Der står det tydelig at "wet-lease" ikke er tillatt på anbudsruter, og hvis DAT skulle fly for DOT (og omvendt)...vil det da bli definert som wet-lease? De har jo forskjellige AOC, fly, crew osv osv. Etter hva jeg har skjønt så er DAT og DOT flinke til å mikse sine operasjoner ellers så det blir interessant å følge med på hvordan de løser denne jobben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjos varsler nye USA-ruter fra de største norske byene | Andre1980 | Flyforum | 54 | 24-11-2014 12:19 |
Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng? | sukram | Flyforum | 223 | 06-02-2014 09:48 |
Norske D.H.114 Heron dekaler klar i 1/72 | rhusberg | Samlerhjørnet | 1 | 09-08-2013 16:01 |
KRS DOT LT 25/01 og 26/01 | TheEirikK | Spotteralerts | 5 | 24-01-2013 17:25 |
Blue 1 og Estonian inn på Norske ruter | memphis_belle | Flyforum | 18 | 13-06-2006 14:14 |