![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
CPH har valgt at ombygge terminal 3 forud for sommersæsonen 2009.
Hovedformålet med ombygningen er at give bedre forbindelse til og fra metroen på 1. sal. I dag er eneste forbindelse fra 1. sal til stueplan (hvor check-in mm. findes) almindelige trapper eller to (små) elevatorer. I den nye plan kommer der to rullefortov til og fra 1. sal (ligesom dem der fører til toget i kælderen). Derudover bliver den nuværende pavillion midt i terminalen hvor der ligger DSB billetkontor, toiletter og en pølsebod nedlagt. DSB billetkontor flyttes til den østlige side af terminal 3 hvor der i dag ligger en Baresso café. Baresso caféen flytter så over til den vestlige side sammen med den nuværende WH Smith kiosk. Derudover opsættes nye, store info-skærme med information om check-in, således at pax nemt kan orientere sig lige når de kommer fra tog eller metro. Dette burde også skabe mere plads omkring check-in pultene i terminalen. Der kommer formentlig også flere SAS selvbetjeningsmaskiner. Ombygningen skal efter planen stå klar maj 2009. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og allerede når jeg nå ankom CPH og tok til metroen så var det satt opp store avskjerminger på 1. sal, så ser ut som rullefortauene/trappene kommer relativt fort. Det er også absolutt nødvendig, håpløst med trappen, og de to små heisene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På tide at det sker...altså også flere Self Service maskiner til indcheck
Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Bygg opp Take Off bar igjen i tillegg så reiser jeg mer via CPH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvornår kan det forventes noget officielt fra CPH angående denne ombygning af Terminal 3?
Terminal3 - ved du desuden nogen om forventet byggestart for SWIFT terminalen? Planen var påbegyndelse her i starten af 2009.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Sagen er måske også lidt uheldig - for man burde nok have lavet en løsning med rullende fortov allerede dengang man byggede Terminal 3. Man vidste jo at metroen ville komme. Jeg har ikke hørt noget nyt om CPH Swift planerne. Sterlings konkurs kan tænkes at have udsat byggeriet lidt da de formentlig var udset til at være hovedkunde i Swift. Derfor vil man formentlig tale lidt med Norwegian, Transavia og Cimber Sterling omkring deres ønsker og behov til en ny "finger". Terminal er nok lidt store ord at bruge om de ekstra gates CPH Swift giver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg må lige rette mig selv lidt...
Der kommer ikke et rullefortov (uden trin) men en alm. rulletrappe (med trin) til og fra metroen på 1.sal. Arbejdet er i øvrigt i fuld gang og der er sat informations-skilte op til passagerene om projektet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et av de mest avanserte treningssentrene for helikopterpiloter skal bygges på Sola | BraathensSafe1985 | Flyforum | 1 | 16-01-2014 02:57 |
800 nye flyplasser skal bygges i Brasil | jb1 | Flyforum | 2 | 13-12-2012 18:59 |
SAS klager over CPH's CPH Go-terminal - og får ret! | jefi99 | Flyforum | 8 | 23-12-2011 14:15 |
Munchen skal bygges ut | Someone | Flyforum | 9 | 27-09-2007 12:25 |
Flesland skal bygges kraftig ut | AA | Flyforum | 16 | 06-01-2005 07:26 |