![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ville skvise ut Synnøve Finden
Meierigiganten Tine tilbød matkjeden Ica rundt 16 millioner kroner for å skvise konkurrenten Synnøve Finden. Dette fremgår av et hemmelig tilbud Tine la frem for Ica-ledelsen før jul. VG har fått innsyn i dokumentet. Tilbudet innebar at Ica skulle få et større millionbeløp dersom Tines produkter ble enerådende i Rimi-kjeden, som eies av Ica Norge AS. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=265550 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synnøve Finden ble fjernet fra alle Rema 1000-butikker i desember og da var info.sjefen i Finden fast bestemt på at det var Tine som hadde betalt Rema 1000 for dette. Rema nektet selvsagt, så dette kan jo bli spennende
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra DY! Du har jo blitt den nye "matskribenten"...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Melke-mafiaen rider igjen...
![]() Det er en grunn til at det går i Q-Melk og Synnøve her i huset! EDIT: Også prøvde de å få fjernet Risifrutti, sånn at Tine kunne selge mer av det Rislunsj-skvipet sitt! ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Avd. (Veldig) Vest gjoer sitt og kjoeper Synnoeve G-35 i Poulsbo!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hehe, skjønner ikke problemet. Som medeier i Tine ( som også selger melk til Synneøve Finden) synes jeg det er godt å se at selskapet tenker BUSINESS til fingerspissene! Her er det den som har de beste kortene som vinner til slutt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Bra DY!!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
...og her har vi i god norsk aand gaatt til boikott av Tine's produkter.....boerster stoev av black woods liberation army (som paa 80 tallet kjempet for loesrivelse av Svartskog fra Oppegaard)...og flyttet sporenstreks samtlige 4 jarlsberg oster i fra ostedisken til et hemmelig skjule sted bak broccoli'en hos Haggen's.....me ska sorga for at ikkje ein einaste jarlsbergost blir solgt over disk i Ferndale....paa denna maata ska me knekkja monopolkappitalissten has Tine!
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Dette tilfellet viser jo bare hvor skrikende nødvendig det er med en streng konkurranselovgivning, man kan jo selv tenke seg hvor lett det ville være for en fersk nykommer i bransjen å få innpass hvis gigantiske ex-monopolister skulle betale mange ganger nykommerens årsomsetning til butikkjedene for å holde dem vekk! Det er nesten så jeg håper at DanOne går inn på det norske markedet med full tyngde, da skulle nok Tine få opplevd hvordan det føles å være liten, men desverre tror jeg ikke det hadde gjort situasjonen noe bedre for de små aktørene. Dessuten, stilt overfor valget mellom norsk pest eller fransk kolera hadde jeg nok valgt norsk pest. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
får bare håpe KT får tilført nok ressurser og folk slik at de faktisk kan gjøre mere enn å snakke med media. Som i SAS Braathens-saken er KT ute i media med friske påstander, uten egentlig å kunne dokumentere dem. Nå skal de vel bruke et års tid på å granske, og muligens finner de ut i 2006 en gang at det kanskje ike var så gale... Meyer var på TV i går og snakket om at KT skulle "fokusere" på en rekke bransjer - som dagligevare, luftfart, advokater, tannleger etc etc.... Det begynner å bli ganske mye nå, så jeg er redd for at KT søker saker med stor medieoppmerksomhet, slik at de kan fremstå som effektive og pågående, mens granskningen deres tar vinter og vår...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg kjøper heller ikke Tine melk, men det kommer av at jeg synes Q-Melk (med litt mindre fett enn Tines lettmelk) smaker litt bedre og har den for vår del praktiske helletuten.
Så inntil noe er bevist, skal man boikotte Tine, så gjør det dersom konkurrenten har bedre varer! Både Kiwi, Spar og Meny har konkurrentene til Tine i sortimentet.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
jy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
CK får heller være glad for at fokuset ikke er på SAS lenger og at tilsynet nå skal konsentrer seg om andre markeder også, og ikke bare luftfart som enkelte her mener K-tilsynet gjør. Tine har drevet med skitne triks.....og jeg synes det er helt naturlig at en undersøker hvorfor Synnøve Finden-produkter ble fjernet fra Rema1000 butikkene for en tid tilbake. Norge - det mest korrupte landet i Norden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
hehe, artig å lese at Tine skal boikottes. Men da SAS dumper prisene for å bli kvitt en konkurent, så er det ok? (Greit nok at SAS er uenige, og dette havner i retten - men boten står vel forsatt?) Angående Tine, så skal jeg ikke si så mye siden jeg jobber der noen dager i uka. Men vi selger produkter som aldri før, og jeg følger ukentlig med på salgstallene. Q-Melk har mindre fett en lettmelk, men derfor har man skummelt og ekstra lett også...
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ekstra lettmelk fra Tine er vel egentlig bare vann tilsatt en dråpe melk...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
(Tenker da på vanlig melk, ikke syrnet.) Håper folk ikke leste mitt innlegg som noen oppfordring til boikott av Tine-produkter, for det var ikke ment slik. Når det er sagt velger jeg stort sett alltid andre merker selv, men i likhet med Trety er det også fordi jeg stort sett synes andres produkter er bedre. Helletuten på Q-Melk, at det, i motsetning til i Tine Rislunsj faktisk er antydning til ris i Risifrutti, ikke bare krem o.s.v. Men Tine står ikke særlig høyt i kurs hos meg (ligger i samma sjiktet som Telenor og Oslo Sporveier...) og det skyldes måten de har opptrått på i denne og andre situasjoner, og det synes jeg egentlig er god nok grunn til å bruke andre aktører.
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
SAS tilbyr Avinor XX antall millioner for å utestenge f.eks Norwegian fra å benytte Avinor sine flyplasser. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tenk deg den VG-overskriften...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja - og NRK1 kl 2025 forklarer litt mer...kanskej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OZ712 - 21APR 2011 - noe som finner reg? | jcnorway | Register- og ATC-Forum | 2 | 07-07-2013 20:41 |
Nordmenn finner de billigste billettene | AirbusTrond | Flyforum | 0 | 07-07-2009 13:47 |
Hvor finner jeg info? | Egil | Flyforum | 7 | 17-01-2009 11:45 |
Hva finner man på på LYR? | Speedbird | Reiseforum | 14 | 03-01-2008 21:14 |
Konkurransetilsynet nøler med SAS bot | Farmer | Flyforum | 16 | 07-06-2005 06:13 |