![]() |
|
![]() |
#1 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]()
Del 1
Ja, då var sommerferien for dette året over. I år, som i fjor, gjekk turen til Samos. Derimot med ein ny vri. Sidan samme tur kunne utførast frå Sverige, til ein langt lavare pris, valgte me å ta ein "svensk" ein ![]() Norwegians LN-KKU tok oss den korte turen til Arlanda, og me forlater Bergen ![]() Bergen i det fjerne Ettersom me skulle til Stockholm, så tok me oss litt ekstra tid, og besøkte byen både før og etter sydenturen. Stockholms gatenavn er nokså artige... ![]() Så starta me på eventyret, søndag morgon. Etter å ha sendt bagasje til ombordlasting, passert sikkerhetskontrollen, fekk me nokså grei utsikt frå Diners-loungen. Til høgre ![]() og til venstre ![]() ....Og det er jo litt lett å gå bananas for ein flyentusiast på slike plasser.... Ein Thai ankom når eg satt der ![]() Omsider ombord i TuiFly Nordics 757-200, SE-RFO, passerte denne ![]() Artig valg av farger på eine maskinen Turen var rolig og fin, ikkje dei større eventane, så omsider landa me på Samos. Godt vær, sjølvsagt. Og så måtte jo maskina avbildast. ![]() ![]() fortsetter i Del 2 (tråd 2) pga mange bilder Last edited by zico77; 11-09-2008 at 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Developer
|
![]()
Del 2
Ein sydenferie kan jo forsåvidt ta litt på, det blir liksom litt masse stillesitting, så det fine på Samos, er at det er flyplass på sida av stranda. Det gjorde jo igrunn valget enkelt. Det blei igrunn litt tid til spotting... (eg har ikkje brukt ekstrem tid på foto-redigering for tripreporten, men det skal ikkje vera så verst kvalitet ![]() Swiss ![]() Slovenija ![]() ATR frå Olympic ![]() Også ein drøss med nordiske turister med SAS, Sterling, Tui og Finnair ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Og nokre bilder frå flyplassen på vei heim ![]() ![]() Det blei samme maskin heimatt, SE-RFO ![]() ![]() Ei lita linselus her..... Og utsikten er upåklagelig på vei heim. Sydenøyer i middelhavet.... ![]() Også, sjølvsagt eit bilde som viser at det blei ferie... eit typisk sydenbilde ![]() Litt action på heimflighten -eit eldre og eit yngre par skjønte igrunn at trange rader er trangt for store mennesker, så dei blei rett og slett håndgemeng ombord. Det roa seg heldigvis, og det eldre paret fekk bytta seter med eit ungt nyforelska par på 1. rad. Likevel trur eg nok besetningens kommunikasjon med kapteinen vår, Nina, medførte ein priortert landing pga hendelsane. Det kunne virke litt slik. Og det såg vertfall slik ut når 4 store karer frå Polisen venta på gate. Etter å ha venta lenge på å besøka toalettet, fekk eg ikkje med meg avslutninga på den historien, for eg måtte springa...... Siste delen heim til Bergen, mandag 8. september, blei med FlyNordics SE-DLV. Rad 1. Stilt og rolig. Her ender denne ferien. Last edited by zico77; 11-09-2008 at 12:48. Reason: Eg blanda visst saman ein ATR og fåkker. Utilgivelig.... ;) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Developer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har den samme historien med LN-RRL. Ser den hver gang jeg er ute å reiser, og de tre siste gangene jeg har reist med SK har det vært RRL
![]() Ny pakke er forresten på vei. World Air Routes - Gemini Aircargo DC10-30 Orient Thai Airlines - B747-100/200 Enjoy! ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Developer
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
og det er en -72
![]()
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Slo sammen trådene ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes det siste bilde var best jeg da
![]()
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte bilder!! Ser ut til å ha vært en topp ferie (bortsett slåssingen ombord - sist jeg var på Samos begynte to kelnere å slåss, et blodig taverna-drama)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Developer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, enig! Har aldri helt forstått folk som syns to uker er for mye og at tidagers ferier er tingen. Det ble fire uker i Hellas på meg denne sommeren, men fordelt på to turer (Mamma Mia-øyen Skopelos og Chania/Rethymnon, Kreta)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvordan kom du deg til Skopelos?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Herlige bilder! Alltid topp med slike ferie-bilder kombinert
med mye fly, dog misunner jeg deg ikke turen med svenske TUIfly Nordic sin B757 - faktisk enda trangere enn B738-maskinen (ugh!)..
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mange og kalde timer på SVG, mange og varme bilder... | Harald Oanes | Bilder & foto | 16 | 23-05-2011 12:38 |
SJELDNE FUGLER PÅ OSL - DEL 1 (MANGE BILDER) | SK917 | Bilder & foto | 19 | 30-05-2010 12:46 |
Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (CPT-OSL) - del 2 (NB! mange bilder) | Discus | TripReports | 30 | 20-01-2010 23:50 |
Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) - del 1 (NB! mange bilder) | Discus | TripReports | 28 | 12-12-2009 12:04 |
Bilder fra Tromsø "Mange bilder" Del 1 | LN-KRF | Bilder & foto | 6 | 10-07-2008 01:25 |