![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Turen er kommet til Tampere Airport! Dette var en nedtur når det gjelder Airliners. Det var bare 5 bevegelser daglig! T.o.m Rygge har mange fler. Men det var jo noe annet snacks der da.
Dessuten er det en av hovedbasene for F-18 i Finland. De flyr hver dag fra kl 0800- 0900. Dessverre hadde jeg ikke anledning til å oppleve de! ![]() Men da jeg ankom ble jeg var noen gamle russiske jagere som sto innenfor et gjerde der- etter nærmere undersøkelser var det på området til den lokale flyklubben. Spurte en kar om jeg kunne komme inn og se- og det fikk jeg. Han var leder av flyklubben, og fortalte at det var en "weird guy" som eide dem, de kunne ikke fly, men han pusset de nå opp! Mig 23- Flogger ![]() Mig 25- Foxbat ![]() Så over til det lille komersielle jeg så Tårnet på Tampere ![]() ![]() Her venter handlingen på Blue-1 ![]() ![]() Til og med litt vinking ![]() ![]() Tilbake til flyklubben- Lederens private fly ![]() I tillegg hadde han bygd opp et semi-microfly som han kalte det- det eneste i sitt slag- med Folkevognmotor og sponset av Saab!? ![]() Fra klubblokalet/hangaren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fikk med litt gjerde her, men flyet var så smekkert så... ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
forts..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Og et lite helikopter som sto på gjesteparkeringa- Tror det hørte til i Turku, for jeg så det der dagen etter- "når det kom hjem" ![]() Det var også en Fallskjermgjeng som øvde flittig mens jeg var der ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Takk for titten ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
WOW....mange flotte shoot der SE-DYD.
Super variasjon og fin kvalitet. MIG-23 og MIG-25 var morsomt.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjempeartig å se bilder fra disse stedene. Her var det jammen litt av hvert av spennende shots.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker for nok en herlig serie fra Finland, blir aldri lei av Blue1
sine flotte Avro-maskiner!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takker for kommentarer!
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
3xSuite,Del 2: "M/S Silja Galaxy" m/ Suite til Åbo,Finland: | Blackhawk | Reiseforum | 8 | 08-09-2009 20:26 |
En reise til Finland - del 5 - Turku Lentoasema | SE-DYD | Bilder & foto | 6 | 31-08-2008 12:28 |
En reise til Finland- Del 3: Malmin Lentoasema | SE-DYD | Bilder & foto | 6 | 22-08-2008 01:08 |
En reise til Finland - Del 2 | SE-DYD | Bilder & foto | 15 | 21-08-2008 09:16 |
En reise til Finland - Del 1 | SE-DYD | Bilder & foto | 13 | 20-08-2008 16:22 |